رئیس خانه معدن استان بوشهر

وجود شصت و چهار واحد تولیدی شن و ماسه فعال در استان بوشهر

رئیس خانه معدن استان بوشهر بیان کرد: در این استان هفتاد واحد تولید شن و ماسه وجود دارد که درحال حاضر از این شمار شش واحد آن غیرفعال است.

کد خبر: 11329 تاریخ انتشار: شنبه ۹ اردیبهشت ۹۶ - ۱۰:۴۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس خانه معدن استان بوشهر بیان کرد: در این استان هفتاد واحد تولید شن و ماسه وجود دارد که درحال حاضر از این شمار شش واحد آن غیرفعال است.وجود شصت و چهار واحد تولیدی شن و ماسه فعال

وجود شصت و چهار واحد تولیدی شن و ماسه فعال

وجود شصت و چهار واحد تولیدی شن و ماسه فعال

وجود شصت و چهار واحد تولیدی شن و ماسه فعال

حسین حیدری گفت: در شرایط فعلی هر تن شن و ماسه که قیمت مصوب آن صدوپنجاه هزار ریال است پنجاه تا شصت هزار ریال بفروش میرسد که این امر ناشی فعالیت واحدهایی فراتر از حد نیاز در استان بوشهر و نبود هم خوانی میان میزان عرضه و تقاضاست.
وی ادامه داد: اگر پروانه بهره برداری بدون نیاز سنجی بازار انجام گردد بی شک در آینده نزدیک شماربسیاری از واحدها متوجه ضرر و زیان میشود.
حیدری در ارتباط با روند کار کارشناسین نظام مهندسی معدن نیز افزود: سازمان نظام مهندسی معدن بوشهرکارشناس هایی را برای نظارت بر واحدهای تولید و شن و ماسه انتخاب میکند که حق زحمه آن ها برای نظارت بر واحدهای با ظرفیت تولید بیش از صد هزار تن سیصد و سی میلیون ریال واحدهای زیر صد هزار تن هفتاد میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: در این میان با وجود تعیین حق الزحمه خیلی بالا برای کارشناسین،آن ها هر شش ماه یک بارفقط بصورت تلفنی اقدام به گرفتن آمار تولید کرده و سپس ثبت آن در سیستم میکنند.


رئیس خانه معدن استان بوشهر تاکید کرد: این در حالی است که طبق قانون پانزدهم شرح وظیفه برای ناظران سازمان نظام مهندسی معدن تعریف گردیده که یکی از آن ها حضور دائم در واحدهای با ظرفیت تولید بیش از یک صدهزار تن است.
وی اذعان کرد: هم چنین در استان بوشهر واحدهای معدنی به دو دسته کوهی و رودخانه ای تقسیم بندی میشوند که با وجود این که معدنهای رودخانه ای نیازی به انفجار و برش ندارند برای آن ها کارشناس فنی تعریف شده است که این هزینه تمام شده را برای معادن افزایش میدهد.
منع: قطره

 

 

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اردیبهشت ۹۶
1408 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0