رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران مطرح کرد:

بیکاری نه هزار مهندس در استان مازندران/ ایجاد اشتغال ده هزار نفری در استان مازندران کذب است.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران با اشاره به بعضی اظهار نظرهای مسؤولین استان در ارتباط با ایجاد اشتغال ده هزار نفری بیان کرد: این موضوع از اساس دارای مشکل است.

کد خبر: 11133 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۹۶ - ۹:۲۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران با اشاره به بعضی اظهار نظرهای مسؤولین استان در ارتباط با ایجاد اشتغال ده هزار نفری بیان کرد: این موضوع از اساس دارای مشکل است.بیکاری نه هزار مهندس در استان مازندران

بیکاری نه هزار مهندس در استان مازندران

بیکاری نه هزار مهندس در استان مازندران

بیکاری نه هزار مهندس در استان مازندران

حجت علی‌محمدی طی گفتگویی در ارتباط با وضعیت اشتغال جامعه نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران گفت: چهل و یک نفر از اعضای نظام مهندسی در استان که قرار بود جذب ادارها و نهادها شوند، کارشان انجام گردید.

علی محمدی ادامه داد: این نیروها در حوزه امور دام و شهرستانها مشغول فعالیت گشتند.

وی تعداد بیکاران اعضای این سازمان را نه هزار و چهارصد نفر اعلام کرد و تصریح کرد: برای اشتغال این افراد اقدام مناسبی انجام نشده است.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان مازندران افزود: موافقتنامه برای جذب بخشی از نیروها در دستور کار بود که عملیاتی نشد.

وی خاطرنشان کرد: با سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی موافقتنامه امضاء شده که برخی از خدمات آن ها به اعضای نظام مهندسی کشاورزی استان واگذار گردد که این ارگانها در این زمینه هم کاری لازم را ندارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: قرار براین بود که برخی از نظارتها در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی بنظام مهندسی کشاورزی استان واگذار گردد که استانداری به بهانه عدم وجود اعتبار و سازمان جهاد کشاروزی هم بهمین دلیل موافق عملیاتی شدن جذب مهندسین بیکار در زمینه کشاورزی نیستند.

علی محمدی اظهار داشت:وقتی توافقی برای واگذاری نظارتها انجام نشد در این بخش بصورت عملیاتی، نظارتی بر کارکردها وجود ندارد.

وی با اعلام این که تعداد بیکاران ما سال به سال در حال افزایش است، ادامه داد: در سال نودوسه تعداد بیکاران ما هشت هزار نفر بود که در حال حاضر به نه هزار و چهارصد نفر رسید.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها مسؤولین استان در ارتباط با ایجاد اشتغال ده هزار نفری تصریح کرد: این موضوع از اساس دارای مشکل است و متولیان امور در این حوزه در ارائه آمارها باید واقعیتهای جامعه را بیش تر ببینند.

علی محمدی با اعلام این که متولیان استانی بانک اطلاعاتی مناسبی در اختیار ندارند، عنوان کرد: آمارهای ارائه‌شده در ارتباط با ایجاد اشتغال طبق پرداخت تسهیلات ارائه شده و راستی‌آزمایی در این ارتباط انجام نمیشود.

وی با اعلام این که تعریف درستی از اشتغال در کشور وجود ندارد، تاکید کرد: زمانی تعریف مناسبی میتوانیم از اشتغال داشته باشیم که فرد بعد از فعالیت در طول هفته و یا ماه قادر به تأمین نیازهای مالی خودش باشد و این در حالی است که برخی ارگانها صرف مشغول کار بودن افراد را جزو ایجاد اشتغال بحساب می‌آورند و این موضوع بنظر میرسد که نیاز به واکاوی جدی دارد.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تعداد اعضای نظام مهندسی کشاورزی مازندران را چهارده هزار و سیصد نفر نام بردو افزود: از این تعداد نه هزار بیکار هستند.

ایشان با بیان این که برنامه‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال اعضای نظام مهندسی کشاورزی گرداوری کردیم، بیان داشت: برای اجرای برنامه‌ها نیاز به همکاری ارگانهای مرتبط با رشته کشاورزی داریم.

او تشریح کرد: در صورت همکاری، این سازمان آماده معرفی صدوپنجاه نیرو بعنوان ناظر محیط زیست در شهرکهای صنعتی و دیگر نقاط مورد نیاز است.

وی در خاتمه با بیان این که بر اساس قانونی همه شهرکهای صنعتی باید ناظر محیط زیست داشته باشند، عنوان کرد: بنظر میرسد که علاقمندی در این حوزه وجود ندارد.

منبع:بلاغ نیوز

 

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اردیبهشت ۹۶
1369 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0