رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌شمالی

بجنورد فاقد طرح معماری شهرسازی جامع است

علی اکبر رمضانی با اشاره به این که این شهر دارای طرح تفصیلی است، گفت: اما باید پیوستهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... در ان تکمیل گردد.

کد خبر: 10881 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶ - ۴:۰۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌شمالی بیان کرد: شهر بجنورد فاقد طرح معماری شهرسازی جامع است.بجنورد فاقد طرح معماری شهرسازی جامع است

بجنورد فاقد طرح معماری شهرسازی جامع است

بجنورد فاقد طرح معماری شهرسازی جامع است

بجنورد فاقد طرح معماری شهرسازی جامع است

علی اکبر رمضانی با اشاره به این که این شهر دارای طرح تفصیلی است، گفت: اما باید پیوستهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … در ان تکمیل گردد.

رمضانی تصریح کرد: اگر یک بررسی کوتاه در فاصله سیصد تا چهارصد متری این شهر انجام گردد با الگو و روشهای متفاوتی روبرو خواهیم شد که نشان از عدم وجود یک طرح جامع معماری شهرسازی است.

وی با اشاره به این که معمولا معمار چیزی را خلق میکند که وجود ندارد، ادامه داد: موارد خلق شده با شرایط فرهنگی، اقلیمی، محیط زیست، شرایط اقتصادی، ظرفیتهای بومی و محلی مطابقت دارد و بهمین دلیل معمارها باید یک شناخت عمومی از محیط و اطراف خود داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: با توجه به نیازهای فراوانی که در شهرها ایجاد شده است معمارها باید تلاش و بسمت و سویی حرکت کنند که شهروندان را از سردرگمی و ناموزونیها نجات دهند.

ایشان یادآور شد: مسئولین باید بوظایف و جایگاه معمارها بیش تر توجه کنند و از آنها خواسته های غیر منطقی نداشته باشند و معمارها نیز افق طرحهای خود را در راستای محیط زیست، زیبایی و سامان دهی تمامی شهر طراحی نمایند.

رمضانی با تاکید بر این که ما در معماری سامان درستی نداریم و الگوی مشخص و تعریف شده ای وجود ندارد، عنوان کرد: زمانی تعداد معمارها کم بود و در آن زمان نیز از معمارها انتظارات خیلی زیادی وجود نداشت اما در زمان حال تعداد معمارها چندین برابر افزایش یافته و از طرف دیگر سطح دسترسیها نیز افزایش یافته است، بنابراین از معمارها برای سامان دهی فضای شهری انتظارات بیش تری میرود.

این مقام مسئول اظهار داشت: باید برای سامان دهی منظر شهری بجنورد یک تدبیر جدی اندیشیده گردد.

منبع:ایسنا

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۶
1376 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0