نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند مهندسین عضو سازمان نظام‌مهندسی

چرا کسی فریاد مهندسان را نمیشنود؟

جمعی از مهندسین عضو سازمان نظام‌مهندسی روز سی ویکم فروردین با تجمع در مقابل بانک شهر واقع در میدان فردوسی مراتب اعتراض خود را به بی‌اعتنایی این بانک در مورد وثیقه چهل میلیارد تومانی سازمان نظام‌مهندسی ابراز نمودند.

کد خبر: 10820 تاریخ انتشار: شنبه ۲ اردیبهشت ۹۶ - ۶:۴۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، جمعی از مهندسین عضو سازمان نظام‌مهندسی روز سی ویکم فروردین با تجمع در مقابل بانک شهر واقع در میدان فردوسی مراتب اعتراض خود را به بی‌اعتنایی این بانک در مورد وثیقه چهل میلیارد تومانی سازمان نظام‌مهندسی ابراز نمودند.چرا کسی فریاد مهندسان را نمیشنود

چرا کسی فریاد مهندسان را نمیشنود

سازمان نظام مهندسی ساختمان

چرا کسی فریاد مهندسان را نمیشنود

بهمن ماه سال نودوچهار بود که با انتشار خبری با عنوان «حق‌الزحمه سی میلیارد تومانی مهندسین ناظر، وثیقه وام شخصی گردید» از ماجرای سوءاستفاده از حق الزحمه مهندسین ناظر و حساب سازمان نظام مهندسی تهران پرده بر داشت.

ماجرا به این شکل بود که دستمزد مهندسین ناظر که نزد سازمان نظام مهندسی به امانت گذاشته شده بود بعنوان وثیقه وام یک شرکت خصوصی مورد استفاده قرار گرفته و برای دریافت یک وام کلان هزینه شده بود که پس از گذشت مدتی با پی گیری هیات مدیره سازمان مشخص گردید که مبلغ واقعی این وثیقه چهل میلیارد تومان بوده است.

از اینرو با گذشت بیش از یک سال از این ماجرا، سی و یکم فروردین سال جاری تعداد بسیاری از مهندسین و اعضای سازمان نظام‌مهندسی در میدان فردوسی و در مقابل بانک شهر تجمع خودجوشی برگزار نمودند و خواستار توجه مسئولین به این موضوع شدند و اعلام نمودند که باید تکلیف بازپس‌گیری و سپرده‌گذاری چهل میلیارد تومانی بلوکه‌شده نزد بانک شهر هرچه سریعتر مشخص گردد.

مهندسین بدنبال احقاق حق هستند

در این تجمع یکی از اعضای نظام‌مهندسی معترض بابیان این که هیئت‌مدیره جدید در بدو ورود اعلام کرده بود پی گیر بازپس‌گیری وثیقه چهل میلیارد تومانی در بانک شهر خواهند بود گفت: متأسفانه تاکنون اقدام موثری در این مورد انجام نگرفته و بنظر میرسد اعضای هیئت‌مدیره فکر میکنند این موضوع بورطه فراموشی سپرده خواهد شد غافل از این که مهندسین بشدت بدنبال احقاق حق خود هستند.

به گفته وی سازمان نظام‌مهندسی از وظیفه های اصلی خود غافل شده و بجای انجام مباحث نظارتی به کارهای غیر از آن چه قانون بدان محول کرده رو آورده و در این ‌بین کسانیکه سهم کوچکتری از این منافع کسب کردند برای سهم خواهی و کسب منافع شخصی منافع سازمان و اعضا را زیر پا میگذارند.

این عضو نظام‌مهندسی ادامه داد: کار و فعالیت مهندسی با این منافع طلبیها هم خوانی ندارد و امیدوارم این مافیای قدرت ‌طلبی و ثروت‌اندوزی از این سازمان برچیده گردد. این سازمان مکان اصلی و واقعی مهندسین است و هیچکس نباید به این مامن آسیب برساند.

بی اعتنایی دلیل اعتراضات جمعی

درست در همین زمان ده متر آن‌طرفتر مهندسی که یک پلاکارد با این عنوان که «چرا کسی صدای مهندسان را نمیشوند» در دست داشت،  بیان کرد: یکی از خواسته‌های مهندسین از هیئت‌مدیره جدید تعیین تکلیف چهل میلیارد پولی است که نزد بانک شهر سپرده‌گذاری و بلوکه ‌شده بود که متأسفانه در این مورد تاکنون فعالیتی صورت نگرفته است.

وی درحالیکه‌ با صدای بلند فریاد میزد دلیل تجمع و حرکت خودجوش مهندسین در میدان فردوسی را بی‌اعتنایی بانک و هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی به این موضوع قلم داد میکند.

به گفته وی بنظر میرسد این ارگان هیچ اعتنایی به اعتراضات اعضای نظام‌مهندسی ندارد چرا که این چندمین بار است که این مسئله دستاویز تجمعهای خرد و کلان مهندسین شده است. بدون تردید تمامی مهندسین برای احقاق حق خود به این تجمعها ادامه خواهند داد.

پلاکاردهای اعتراضی ما را تخریب نمودند.

در این حین یکی دیگر از تجمع‌کنندگان گفت: تا زمانیکه هیئت‌مدیره سازمان اقدامی در این مورد انجام دهد و تا زمان بازگرداندن پولهای بلوکه‌شده، تمامی مهندسین معترض هر ۵‌شنبه مقابل بانک شهر تجمع خواهند داشت.

در همین لحظه یکی از اعضای نظام‌مهندسی خواهان عکاسی از برخورد نامطلوب یکی از نگهبانان بانک شهر شد و عنوان کرد: از ابتدای این تجمع بانک شهر برخورد نامطلوبی با تجمع‌کنندگان دارد؛ و متأسفانه بعضی از پلاکاردهای شعاری ما را تخریب و پاره کردند.

از نگهبان بانک شهر در مورد دلیل این برخوردها سؤال گردید که وی نبود مجوز قانونی برای این تجمع و جمع‌آوری پلاکاردها عنوان نمود.

درست در همین حین اظهارات یکی دیگر از اعضای نظام‌مهندسی بیان گر این موضوع بود که برخورد این نگهبانان با معترضین صحیح نیست، آنها پلاکاردها را پاره کرده و با هل دادن تجمع‌کنندگان آنها را از محل دور میکنند و هم چنین با متفرق کردن عکاسان مانع ثبت کردن این واقایع میشوند.

چهل میلیارد اموال شخصی نبود

از طرف دیگر یکی از مهندسین مدام این سؤال را که «آیا چهل میلیارد تومان اموال خصوصی سازمان نظام‌مهندسی بود که این سازمان برای دریافت وام مبلغ مذکور را بعنوان وثیقه نزد بانک شهر قرار داد» تکرار میکرد و در عین حال تاکید داشت که اعضای نظام‌مهندسی از عمل کرد سازمان نظام‌مهندسی در این مورد ناراضی هستند.

بدین ترتیب مأمورین یگان ویژه بنا بدرخواست رئیس بانک شهر بسمت تجمع‌کنندگان آمده و ضمن درخواست از تجمع کنندگان برای ترک محل، جمعیت را پراکنده نمودند و بفاصله کم تر از ۵ دقیقه دیگر هیچ پلاکاردی در مکان تجمع بچشم نمیخورد.

در نهایت باید گفت این اعتراضات در حالی انجام میشود که قضیه چهل میلیارد تومانی همواره از طرف بعضی از اعضای هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی تأیید نشده و این ادعاها را بدون پایه منطقی میدانند در حالیکه بعضی دیگر از اعضا پی گیر بازپس گیری و برخورد با افراد متخلف در هیئت مدیره قبلی هستند که در این موضوع نقش داشته اند.

منبع: سازه نیوز

 

بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اردیبهشت ۹۶
1264 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0