استاندار زنجان بیان کرد:

حمایت از کارگران وظیفه همه مسئولین می باشد.

حمایت و دفاع از کارگران در محیط کار از وظایف مسئولین و کارفرمایان است.

اسدالله درویش امیری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان گفت: باید محیط مناسب برای فعالیت کارگران در فضای کار بمنظور حفظ سلامتی روحی و جسمی آنها فراهم گردد.

کد خبر: 10675 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶ - ۵:۳۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،حمایت و دفاع از کارگران در محیط کار از وظایف مسئولین و کارفرمایان است.اسدالله درویش امیری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان گفت: باید محیط مناسب برای فعالیت کارگران در فضای کار بمنظور حفظ سلامتی روحی و جسمی آنها فراهم گردد.حمایت از کارگران وظیفه همه مسئولین می باشد.

حمایت از کارگران وظیفه همه مسئولین می باشد.

حمایت از کارگران وظیفه همه مسئولین می باشد.

حمایت از کارگران وظیفه همه مسئولین می باشد.

امیری ادامه داد: در صورتیکه محیطی سختی روحی و جسمی فراوانی برای کارگران دارد، باید امتیاز سخت و زیان آور بودن مشاغل را برای آن ها قائل شد.

وی افزود: این امتیاز به آن معنا نیست که محیط برای تداوم فعالیت بهبود پیدا نکند و تعداد کارگران مشمول امتیاز مشاغل سخت و زیان آور بناگهان طی ۱ سال از صدوپنجاه نفر به پنج هزار و سیصد نفر افزایش یابد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر بنا نیست در صورتیکه در شورای گفتگو، بخش خصوصی انتقادی، گلایه ای یا شکایتی از یک دستگاه اجرایی دارد، بعد از شنیدن این سخنان، مسئولین دولتی بخش خصوصی مربوطه را در تنگنا گذارند.

استاندار زنجان به برنامه نظام مهندسی ساختمان زنجان برای نظارت بر ساخت و سازها اشاره نمود وگفت: هم اکنون نظام مهندسی ساختمان روستایی نیز شکل گرفته است و ساخت و ساز در این مناطق زیر نظر این سازمان انجام میشود.

وی اظهار داشت: در شهرها و روستاها مسئولیت نظارت بر ساخت و سازها برای رعایت حداقل ضوابط با سازمان نظام مهندسی است ولی این موضوع در مورد بناها و ساختمانها در شهرکها و مناطق صنعتی مشخص نشده است.

وی تصریح کرد: باید ضوابط نظارت مهندسین دارای صلاحیت فنی و مورد تایید سازمان نظام مهندسی بر نحوه ساخت و ساز در مناطق و شهرکهای صنعتی تعیین گردد.

درویش امیری خاطرنشان کرد: نمایندگان سازمان نظام مهندسی، اتاق بازرگانی، شرکت شهرکهای صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تعیین تکلیف این موضوع باید جلسه ای تشکیل دهند.

سازمان نظام مهندسی برای نظارت بر ساخت و ساز در شهرکها و ناحیه های صنعتی علاوه بر تعیین یک مهندس ناظر فنی اقدام بدریافت مبلغی معادل سی و پنج درصد از حق فنی ساخت و سازهای شهری دریافت میکرد که این موضوع مورد اعتراض فعالین صنعتی بود، چرا که آنها معتقدند میتوان بدون پرداخت این مبلغ، از توان یک مهندس دارای پروانه برای این منظور استفاده نمود.

منبع: ایرنا

 

 

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ فروردین ۹۶
1364 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0