دست یابی آذربایجان غربی برتبه نخست کشور در صدور پروانه تحقیق و توسعه

پارسال پنجاه و دو گواهی و پروانه در استان صادر گردید.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: خوشبختانه فعلا استان آذربایجان‌غربی در صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه با صدور پنجاه و دو گواهی و پروانه در رتبه نخست کشور قرار دارد.

کد خبر: 10436 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ فروردین ۹۶ - ۱۱:۰۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: خوشبختانه فعلا استان آذربایجان‌غربی در صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه با صدور پنجاه و دو گواهی و پروانه در رتبه نخست کشور قرار دارد.پارسال پنجاه و دو گواهی و پروانه در استان صادر گردید.

پارسال پنجاه و دو گواهی و پروانه در استان صادر گردید.

پارسال پنجاه و دو گواهی و پروانه در استان صادر گردید.

پارسال پنجاه و دو گواهی و پروانه در استان صادر گردید.

علی حضرتی با اشاره به عمل کرد سال گذشته اداره آموزش، پژوهش و فناوری این سازمان گفت: در سال نودوپنج، نیازهای آموزشی بخش صنعت، معدن و تجارت حاصل گردید.

حضرتی از هم کاری با آموزش و پرورش استان بمنظور شناسایی افراد شاغل بی‌سواد در بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داد و عنوان کرد: از سوی دیگر، افراد بیسواد شاغل در بخش صنعت،معدن و تجارت در شهرستان خوی شناسایی و به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی گریدند.

این مقام مسئول تهیه برنامه آموزشی برای کارکنان معدن بخش خصوصی با هم کاری سازمان نظام مهندسی معدن استان را از دیگر اقدامات سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی، دوره آموزشی ایمنی در معادن با هم کاری سازمان نظام مهندسی معدن نیز برگزار گردید.

رئیس اداره آموزش ،پژوهش و فناوری سازمان صنعت ،معدن  وتجارت  افزود: از جمله اقدامات بخش آموزش در سال نود و پنج، میتوان ببرگزاری جلسه کمیته آموزش برای عقد تفاهم‌نامه سه جانبه هم کاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و نظام مهندسی معدن، برگزاری دوره آموزشی بازرسی در معادن با هم کاری سازمان نظام مهندسی معدن و برگزاری جلسات کمیته آموزش اشاره نمود.

حضرتی ببرگزاری دوره آموزشی آشنایی با ماشین‌آلات معدنی با هم کاری سازمان نظام مهندسی معدن نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته، ضمن برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی اهمیت و آشنایی با نشان تجاری برند، دوره آشنایی با روشهای استخراج سنگهای تزئینی و نما در معادن با هم کاری سازمان نظام مهندسی معدن برگزار گردید.

ایشان از صدور سیصدوپنجاه فقره گواهی نامه آموزشی خبر داد و تصریح کرد: از سوی دیگر از جمله اقدامات سال نودوپنج میتوان ببرگزاری دوره آموزشی کانی‌سازیهای فلزی با هم کاری سازمان نظام مهندسی معدن، دوره آموزشی بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید، دوره آموزشی نحوه انعقاد قرارداد در بین کارفرما و کارگر در شهرستان خوی و نیز دوره آموزشی تحقیق و توسعه تکمیلی اشاره نمود.

وی،یادآور شد: در دوازده ماهه سال گذشته، کنفرانس منطقه‌ای آسیبشناسی چالشهای حوزه معدن و محیط زیست با هم کاری مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب و نیز دوره‌های آموزشی ایمنی و بازرسی در معادن، آشنایی با قوانین و مقررات معدنی، آشنایی با تحقیق و توسعه در شهرستانهای خوی و میاندوآب، قوانین و مقررات معدنی در ارومیه و HSE در خوی برگزار گردید.

حضرتی با اشاره به اقدامهای بخش دانش‌بنیان این اداره بیان داشت: در این رابطه برنامه‌ریزیهای لازم بمنظور برگزاری همایش آشنایی با شرکتهای دانش بنیان انجام و گزارش آشنایی با این شرکتها تهیه شد.

وی گفت: از دیگر اقدامات سال گذشته میتوان بطراحی فرم آسیبشناسی شرکتهای دانش‌بنیان در استان آذربایجان‌غربی اشاره کرد.

ایشان با اشاره به اقدامات انجام یافته در بخش تحقیق و توسعه اداره آموزش، پژوهش و فناوری این سازمان تشریح کرد: در سال گذشته برنامه‌ریزیهای لازم بمنظور آشنایی واحدهای صنعتی و معدنی شهرستانها با اهداف واحد تحقیق و توسعه انجام شد.

وی افزود: علاوه بر آن، برگزاری جلسات توجیهی برای واحدهای صنعتی و معدنی در تمامی شهرستانهای استان بمنظور صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه برگزار و منجر بصدور سی و یک گواهی در شهرستانها و  بیست و یک گواهی در مرکز استان شد و پیش‌بینی میشود تا پایان سال نیز افزایش یابد.

حضرتی تصریح نمود: خوشبختانه هم‌اکنون استان آذربایجان‌غربی در  صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه با صدور پنجاه و دو گواهی و پروانه در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی گفت:در سال گذشته انجمن تحقیق و توسعه برای واحدهای صنعتی و معدنی دارای گواهی و پروانه تحقیق و توسعه بمنظور ارتباط هر چه بیشتر واحدهای صنعتی و معدنی در داخل و خارج استان نیز تشکیل گردید.

منبع: قطره

 

نشریه ۱۱۰ برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ فروردین ۹۶
1079 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0