شروع به کار شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان طی ده روز آینده شروع به کار شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان طی ده روز آینده

شروع به کار شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان طی ده روز آینده

شروع به کار شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان طی ده روز آینده ، متأسفانه در زمان برداشت، محصول با قیمت ناچیزی توسط واسطه‌ها از کشاورز خریداری می­‌ شود

کد خبر: 010409001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ تیر ۰۱ - ۸:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شروع به کار شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان طی ده روز آینده ، متأسفانه در زمان برداشت، محصول با قیمت ناچیزی توسط واسطه‌ها از کشاورز خریداری می­‌ شود

شروع به کار شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان طی ده روز آینده

شروع به کار شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان طی ده روز آینده
شروع به کار شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان/ حذف واسطه‌­ها در شبکه تجاری کشاورزی
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از شروع به فعالیت شبکه تجاری کشاورزی تا ده روز آینده در استان خبر داد.
قربانعلی روشنی در جمع مدیران گرگان یکی از مشکلات کشاورزان را فروش محصول در زمان برداشت عنوان کرد و افزود: متأسفانه در زمان برداشت، محصول با قیمت ناچیزی توسط واسطه‌ها از کشاورز خریداری می­‌ شود ولی همین محصول با قیمت بالاتری به دست خریدار می‌رسد.
روشنی با بیان اینکه عرضه محصولات تولیدی از سوی کشاورزان در سامانه‌­های مجازی امروزه در بسیاری امور کارگشا هستند، گفت: ماه‌هاست با یک شرکت دانش‌بنیان روی این موضوع کار کردیم و زیرساخت­‌ های لازم برای فروش محصولات کشاورزی در سامانه‌­های مجازی تهیه شد.
وی ادامه داد: در بیست و هفت بخش استان، بیست و هفت نفر انتخاب و آموزش­های لازم و اولیه ارائه شده و قرار است طی قراردادی که بین آن شرکت دانش‌بنیان منعقد می­‌ گردد، کار خرید و فروش تمام اقلام بخش کشاورزی در آنجا انجام شود.
*حذف واسطه‌­ ها در شبکه تجاری کشاورزی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه شصت کشور دنیا در حال بهره‌برداری از این سامانه­‌های مشابه «اگرینیتو» هستند، گفت: تولیدکننده در این سامانه میزان تولید خود را در سامانه مربوط بارگذاری می­‌ کند و فرآیند خرید و فروش بدون حضور واسطه انجام می­‌شود.
روشنی گفت: منافع تولیدکننده در شبکه تجاری کشاورزی حفظ می‌­ شود، عرضه‌کننده و تولیدکننده می‌ تواند در این شبکه تهاتر کالایی را انجام دهد البته اعتبارسنجی هم در این شبکه مطرح است و با توجه به فروش محصول تولیدکننده می‌­ تواند اقدام به خرید تهاتر کند.
وی، «اگرینیتو» را شبکه‌­ای از مدیران، صادرکنندگان، تولیدکنندگان، اصناف و متخصصان زنجیره ارزش محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: این شبکه تجاری با ایجاد پلتفرم خرید و فروش محصولات، خدمات و ‌نهاده­‌ های کشاورزی زمینه را برای حذف واسطه­‌ها و خرید و فروش محصولات و خدمات کشاورزی بدون واسطه تسهیل می‌­کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در مورد کیفیت محصولاتی که در سامانه «اگرینیتو» ارائه می‌­شود، اظهار داشت: در هر ده و دهستان، کیفیت محصولات توسط یاری‌گر کشاورزی یا کارشناس مربوطه که انتخاب شده تأیید می‌شود.
روشنی گفت: در سامانه «اگرینیتو» نهاده­‌هایی همچون کود و سم نیز خرید و فروش خواهد شد و یک ویژگی مهم که در این سامانه دنبال می­‌ کنیم این است بانک­‌های بزرگ در کنار ما قرار بگیرند و طبق اعتبارسنجی، تا سقف صد میلیون تومان برای خرید نهاده در اختیار کشاورزان قرار دهند.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ تیر ۰۱
516 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0