کاهش ۷.۵ درصدی ساخت و ساز مسکن در خراسان شمالی در ۳ ماهه نخست سال جاری کاهش ۷.۵ درصدی ساخت و ساز مسکن در خراسان شمالی در ۳ ماهه نخست سال جاری

کاهش ۷.۵ درصدی ساخت و ساز مسکن در خراسان شمالی در ۳ ماهه نخست سال جاری

کاهش ۷.۵ درصدی ساخت و ساز مسکن در خراسان شمالی در ۳ ماهه نخست سال جاری ، صورت گرفت. بیشترین کاهش مربوط به شهرستانهای گرمه، اسفراین و جاجرم است

کد خبر: 010423010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ تیر ۰۱ - ۱۲:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش ۷.۵ درصدی ساخت و ساز مسکن در خراسان شمالی در ۳ ماهه نخست سال جاری ، صورت گرفت. بیشترین کاهش مربوط به شهرستانهای گرمه، اسفراین و جاجرم است

کاهش ۷.۵ درصدی ساخت و ساز مسکن در خراسان شمالی در ۳ ماهه نخست سال جاری

کاهش ۷.۵ درصدی ساخت و ساز مسکن در خراسان شمالی در ۳ ماهه نخست سال جاری
ساخت و ساز مسکن در خراسان شمالی ۷.۵ درصد کاهش یافت
در ۳ ماهه نخست سال جاری؛
ساخت و ساز مسکن در خراسان شمالی ۷.۵ درصد کاهش یافت
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی بیان کرد: آمار ساخت و ساز در این استان طی ۳ ماهه نخست سال جاری طبق صدور نقشه های ساختمانی ۷.۵ درصد کاهش یافته است.
کیان حصاری گفت: میزان تهیه نقشه های ساختمانی در خراسان شمالی از دویست هزار مترمربع در بهار پارسال به صد و هشتاد و پنج هزار مترمربع در بهار امسال کاهش یافته است.
حصاری ادامه داد: بیشترین میزان کاهش تهیه نقشه های ساختمانی در خراسان شمالی مربوط به شهرستانهای گرمه، اسفراین و جاجرم است بطوریکه امسال خدمات مهندسی در گرمه هفتاد درصد، اسفراین پنجاه درصد و جاجرم سی درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
وی در مورد دلیل کاهش میزان ساخت و ساز گفت: محدودیتهای بلندمرتبه سازی در استان سبب شده است تا اقبال سازندگان به سرمایه گذاری در این بخش کاهش یابد.
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی، توسعه عمودی شهرهای خراسان شمالی را خواستار شد و افرود: سازندگان بدون محدودیتهای خاص در سایر استانها نسبت به ساخت و ساز و تولید مسکن فعالیت می کنند و این مورد موجب کوچ سرمایه گذاران خراسان شمالی به سایر استان ها شده است.
وی افزود: امید می رود با کاهش محدودیتهای مربوط به تراکم ساختمان و بلندمرتبه سازی در خراسان شمالی رغب سرمایه گذاران بخش مسکن را به این خطه از کشور جذب کنیم و شاهد رونق در تولید مسکن باشیم.
طبق اعلام مسوولان راه و شهرسازی خراسان شمالی، هجده هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این استان کمبود وجود دارد که با احتساب نرخ واحدهای فرسوده و ناپایدار و ازدواج، شرایط حاد و بحرانی نیز خواهد شد.
اکنون بیست و یک درصد مردم این خطه اجاره نشین هستند و در مجموع بیست و شش درصد نیز در مسکنهای ناپایدار سکونت دارند که باید تخریب و بازسازی شوند و تا افق ۱۴۰۵ باید در این استان سالانه سیزده هزار و هشتصد واحد مسکونی شهری ساخته و تحویل شود تا در زمینه مسکن به تعادل برسیم.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۰۱
320 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0