لزوم تصمیمات فرابخشی معاونت وزیر راه و شهرسازی

بیکاری پانصد هزار مهندس ساختمان

معاونت وزیر راه و شهرسازی با عنوان اینکه حدود پانصد هزار مهندس عضو سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان از بیکاری رنج می ‌برند، بیان کرد: کارمندان دولت به خدمات مهندسی بعنوان کار دوم نگاه می‌ کنند.

کد خبر: 970127001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ - ۸:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  معاونت وزیر راه و شهرسازی با عنوان اینکه حدود پانصد هزار مهندس عضو سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان از بیکاری رنج می ‌برند، بیان کرد: کارمندان دولت به خدمات مهندسی بعنوان کار دوم نگاه می‌ کنند.

بیکاری پانصد هزار مهندس ساختمان

بیکاری پانصد هزار مهندس ساختمان

پانصد هزار مهندس ساختمان  بیکار هستند.

حامد مظاهریان گفت: تنها مخالف لغو کسر پنج درصد از حق الزحمه مهندسان ناظر سازمانهای نظام مهندسی هستند، سازمانها این پنج درصد را به مجموع درآمدهای خود اضافه می‌ کردند و الان این اتفاق دیگر نمی‌ افتد.
مظاهریان با اشاره به اینکه سازمانهای نظام مهندسی ساختمان هیچ دلیل متقّنی برای مخالفت خود با ابلاغیه وزیر راه نیاورده‌اند در مورد ممنوعیت مداخله کارمندان نه دستگاه دولتی در ارائه خدمات مهندسی، ادامه داد: این موضوع که منع پذیرش همزمان اموری که می‌ تواند زمینه منافع متعارض را فراهم کند یک اصل شناخته شده است. بنظر میرسد باید در سطح وسیع‌ تری یعنی دولت برای این کار همه دستگاههای دولتی خدمات مورد بررسی قرار گیرد.
مظاهریان افزود: منطق اینست که نباید در معرض خدماتی قرار گرفته که به لحاظ اخلاقی بین انتخاب منافع شخصی و منافع عمومی قرار بگیریم؛ طبیعت و سرشت انسان می ‌گوید در چنین وضعیتی همیشه منافع شخصی به منافع عمومی ترجیح داده می‌ شود.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ‌بهمین علت فلسفه دولت اینست که کارمندان دولتی پاسدار حقوق مردم و عمومی هستند.
وی مطرح کرد: بنابراین کارمندان دولتی در نه دستگاه که وظیفه ذاتی آن ها ارائه خدمات نظارتی و کنترلی در ساختمان است هم زمان نمی‌ توانند هم این خدمت را انجام داده و هم این‌ که بیرون خدمات -مهندسی- ارائه دهند.

بیکاری پانصد هزار مهندس ساختمان

وی در ادامه با اشاره به مزیت‌ های ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: زمانی که تضاد منافع مورد هدف قرار می‌ گیرد بدون این ‌که به کسی اتهامی وارد شود امکان بروز تضاد و فساد از بین می‌ رود و در واقع راحت‌ ترین و تمیزترین راه مبارزه با فساد ارداری است.
مظاهریان تاکید کرد: از طرف دیگر باید به این کته توجه گردد که اشتغال مهم ‌ترین بحث کشور و قابل اهمیت است، کارمندان دولت به خدمات مهندسی بعنوان کار دوم نگاه میکنند. این در حالیست که خدمات مهندسی می ‌تواند در اختیار جامعه مهندسی ساختمان کشور قرار گیرد.
مظاهریان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از پانصد هزار مهندس عضو سازمانها از بیکاری رنج می ‌برند و با منع کارمندان دولت از مداخله در ارائه خدمات مهندسی، توزیع کار مناسبی بین مهندسان صورت می‌ گیرد.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ فروردین ۹۷
1055 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0