تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 رئیس کمیته عمران شورای شهر مطرح کرد:

مهلت ۳ ماهه دادستانی به مالکان ساختمان آلومینیوم برای ایمن سازی

رئیس کمیته عمران شورای شهر از مهلت 3 ماهه دادستانی برای ایمنسازی پاساژ آلومینیوم خبر داد.

کد خبر: 960406001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ تیر ۹۶ - ۸:۴۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، اقبال شاکری ، در تشریح وضعیت ساختمانهای عمومی ناایمن که بعد از حادثه پلاسکو مقرر شده بود نسبت به ایمن سازی آن ها اقدام گردد، بیان کرد: یکی از ساختمانهای عمومی که باید هرچه سریع تر نسبت به ایمن سازی آن اقدام میشد ساختمان آلومینیوم بود که خوشبختانه مدیریت ساختمان آلومینیوم سلسله نشست های مشترکی با دادستانی و سازمان آتش نشانی در راستای بهبود وضعیت ایمنی این ساختمان برگزار نمودند.مهلت ۳ ماهه دادستانی به مالکان ساختمان آلومینیوم

مهلت 3 ماهه دادستانی به مالکان ساختمان آلومینیوم

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

مهلت ۳ ماهه دادستانی به مالکان ساختمان آلومینیوم

شاکری با اشاره به این که دستورالعمل آتش نشانی با تأیید دادستانی به مالکان آلومینوم ابلاغ شده است، گفت: دادستانی ۳ ماه به مالکان آلومینیوم فرصت داده است تا طبق دستورالعمل آتش نشانی موارد ناایمن ساختمان که در بررسیها احصاء شده را رفع کنند هم چنین مناقصه شرکت انجام دهنده ایمن سازی انجام شده و مشاور ایمن سازی هم انتخاب گردیده است و در این فرصت ارائه شده توسط دادستانی در حال رفع مشکلات هستند.


وی با تاکید به این که بعد از آن که موارد ناایمن رفع شد باید کارشناسین سازمان آتش نشانی نسبت به تأیید اقدامات انجام شده، ورود پیدا کنند، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هفته از شروع کار ایمن سازی ساختمان آلومینیوم میگذرد و مالکان ۳ ماه فرصت دارند تا نسب به رفع مشکلات اقدام کنند.
ضرورت گرداوری دستورالعمل عمومی ایمنی حریق در ساختمانهای بلند مرتبه عمومی و قدیمی
عضو شورای شهر تهران با اعلام این که باید یک دستورالعمل عمومی ایمنی حریق در ساختمانهای بلند مرتبه عمومی و قدیمی با اولویت ساختمانهای بلندمرتبه فلزی گرداوری شود تصریح کرد: احتمال فرو ریزش ساختمانهای بلند با سازه فلزی در زمان حادثه بسیار وجود دارد. طبق همین اساس باید تمهیدات خاصی برای این ساختمانها در نظر گرفت؛ چراکه ملاحظه کردید که در حادثه برج گرنفل بدلیل آن که سازه بتنی بود فروریزشی ایجاد نشد. طبق همین اساس نظام مهندسی باید ازحادثه پلاسکو درس بگیرد و برای ساختمان سازه فلزی، هسته بتنی یا پوشش خاص ضد حریق ایجاد کند.
شاکری با اعلام این که سرعت ایمن سازی ساختمانهای بلندمرتبه عمومی باید شدت گیرد، عنوان کرد: چندهزار ساختمان ناایمن در پایتخت وجود دارد که همه با هم باید در راستای ایمن سازی اقدام کنند نه این که برای هر ساختمان ساعتها جلسه برگزار شود که با این رویه برای ایمن سازی هزاران ساختمان ناایمن در تهران سال ها زمان لازم است. طبق همین اساس درصدد هستیم با کمک شهرداری، سازمان نظام مهندسی، آتش نشانی و… دستورالعملی گرداوری گردد که زیر نظر دادستانی برای ایمن سازی این ساختمانها تمهیداتی درنظر گرفته شود تا همه ساختمانها ظرف مدت محدود و بصورت یک پارچه ایمن شوند.
منبع : ایسنا

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ تیر ۹۶
1161 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0