سال ۱۴۰۰، فرصت شکوفایی ظرفیتهای مغفول مانده در نظام مهندسی سال ۱۴۰۰، فرصت شکوفایی ظرفیتهای مغفول مانده در نظام مهندسی

سال ۱۴۰۰، فرصت شکوفایی ظرفیتهای مغفول مانده در نظام مهندسی

سال ۱۴۰۰، فرصت شکوفایی ظرفیتهای مغفول مانده در نظام مهندسی ، است. در طرح بازنگری در قانون نظام مهندسی، به ارتقاء کیفی در ساخت و نظارت و بکارگیری طیف وسیعی از جمعیت مهندسی نیز توجه شده است

کد خبر: 991224003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ - ۶:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سال ۱۴۰۰، فرصت شکوفایی ظرفیتهای مغفول مانده در نظام مهندسی ، است. در طرح بازنگری در قانون نظام مهندسی، به ارتقاء کیفی در ساخت و نظارت و بکارگیری طیف وسیعی از جمعیت مهندسی نیز توجه شده است

سال ۱۴۰۰، فرصت شکوفایی ظرفیتهای مغفول مانده در نظام مهندسی

سال ۱۴۰۰، فرصت شکوفایی ظرفیتهای مغفول مانده در نظام مهندسی
در طرح بازنگری در قانون نظام مهندسی، به ارتقاء کیفی در ساخت و نظارت و بکارگیری طیف وسیعی از جمعیت مهندسی نیز توجه شده است و امیدوار هستیم اصلاحات در چارچوب فعلی، گامی در جهت رشد و بهبود عملکرد نظام مهندسی باشد.
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم، ضمن آرزوی رخت بربستن ویروس کرونا در سال آینده در سرِ جهان و به ویژه ایران بیان کرد:
طرح تغییر قوانین نظام مهندسی نهایی شده و در مرحله نوبت در طرح در مجلس است و امیدوار هستیم که این طرح به طور دقیق مورد بررسی اعضاء قرار گیرد.
شاکری با بیان اینکه این طرح در چند محور ارائه شده است، گفت: ارائه تعریف دقیق از نظام مهندسی بعنوان تشکیلاتی کاملاً غیردولتی با اتکاء به اعضای خود و هم‌چنین قرار گرفتن آنچه که بعنوان پروژه های دولتی و خصوصی در این حیطه تعریف میشوند، زیر یک چتر قرار گرفته و طبق یک استاندارد و آیین نامه های مشترک تبعیت کنند، از جمله محورهای مهم طرح مذکور به شمار می آید.
وی ادامه داد: ارتباط بین نظام مهندسی و دولت مربوط به آیین نامه مقرراتی است که در تمام شرکت‌های خصوصی رخ میدهد یعنی در واقع مربوط به ظرفیتهای نظام فنی اجرایی می گردد.
وی در ادامه تعریف صحیح نظام مسئولیت در نظام مهندسی در زمینه طراحی و نظارت را از جمله دیگر محورهایی ذکر کرد که در مجلس بطور جدی به آن پرداخته خواهد شد.
شاکری، هم‌چنین شفافیت عملکرد نظام مهندسی را نیز از موارد دیگری ذکر کرد که در سال‌های گذشته با مداخله سازمانها به مشکلاتی منتهی شده بود که با بررسی بهینه نسبت به آن در صدد رفع این مشکل در نظام مهندسی خواهیم بود.
وی هم‌چنین گفت؛ چهره های جوانتری باید در نظام مهندسی عهده دار مسئولیت شوند و در این راستا، روسا فقط مجاز به ریاست در سه دوره هستند و الزام به یک دوره استراحت دارند تا در اجرا نیز امور به شکل بهینه تری عملیاتی گردد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نظارت دقیق در پرداخت ها، حتی درقالب پاداش یک ریال را نیز از جمله شاخصهایی ذکر کرد که در راستای شفاف سازی عملکرد نظام مهندسی صورت خواهد گرفت.
شاکری ادامه داد: با توجه به چالشهای موجود در صدد هستیم ابزاری را تعریف کنیم که نظارت بر عملکرد آنها قاعده مند تر کند تا مخاطبین نیز در جریان امور قرار گیرند.
وی گفت: در اصلاح قانون نظام مهندسی از نظر همه مسئولان دولتی و کارشناسان اعم از افراد حقیقی و حقوقی در وزارت کشور، انبوه سازان، شهرداری، سازمان نظام مهندسی، مرکز پژوهشهای مجلس و همه افراد ذیصلاح در این پروسه استفاده خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه تا کنون ظرفیت‌های بسیاری در نظام مهندسی مغفول مانده که با بررسی در طرح اصلاح در سال آینده مورد بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: در طرح بازنگری در قانون نظام مهندسی، به ارتقاء کیفی در ساخت و نظارت و بکارگیری طیف وسیعی از جمعیت مهندسی نیز توجه شده است و امیدوار هستیم اصلاحات در چارچوب فعلی، گامی در جهت رشد و بهبود عملکرد نظام مهندسی باشد.
منبع: تاسیسات آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ اسفند ۹۹
707 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0