مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند فرهاد دلق پوش در پانزدهمین نشست مجمع عمومی سالانه سازمان نظام مهندسی معدن استان گیلان بیان کرد:

مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند

پانزدهمین نشست مجمع عمومی عادی سالانه سازمان نظام مهندسی معدن استان گیلان با حضور اعضای هیات مدیره دوره پنجم و ششم این سازمان و ریاست سازمان صنعت معدن تجارت در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری رشت برگزار گردید.

کد خبر: 970202011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷ - ۲:۵۶ ب.ظ

‎به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ‎ پانزدهمین نشست مجمع عمومی عادی سالانه سازمان نظام مهندسی معدن استان گیلان با حضور اعضای هیات مدیره دوره پنجم و ششم این سازمان و ریاست سازمان صنعت معدن تجارت در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری رشت برگزار گردید.

مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند

مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند

مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی  سازمان هستند

دلق پوش، ریاست سازمان صنعت معدن تجارت استان گیلان ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و تقدیر وخوش آمدگویی حضور یکایک اعضای حاضر در نشست از زحمات هیات مدیره دوره پنجم تشکر کرد و بیان داشت: ان الله لا یغیرمابقوم حتی یغیروما بانفسهم، این تغییر بعنوان تغییر و تحولی خوشایند در آغاز سال جدید در حوزه معدن است.
وی به اهمیت معدن در اقتصاد کشور بعنوان بخشی از پتانسیلهای تامین کننده نیاز های صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: لازمه بهره برداری از معادن و سرمایه گذاری در این عرصه رعایت چارچوب قانونی آن میباشد.
رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان گیلان، استان گیلان را جزء استان های باشرایط اقلیمی خاص ذکر کرد و افزود: معدنکاری در استان، متحمل مشکلات و محدودیتهای خاص زیست محیطی است که شرایط برداشت مواد معدنی در همه نقاط فراهم نیست.
وی به نیاز جامعه و بازار عرضه و تقاضای استان در حوزه معدنی و مواد معدنی اشاره و تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی مسیر توسعه و سازندگی، پروژه ها با شتاب مناسبی در استان رو به رشد میباشد.
دلق پوش، هم چنین تاثیر مواد معدنی در عمران و آبادانی روستایی و بین شهری را حائز اهمیت ذکر کرد و افزود: با افتتاح راه آهن جهش خوبی در بخش حمل ونقل ایجاد خواهد شد و این مهم استان را به لحاظ موقعیت گردشگر پذیری وایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ارتقاء خواهد داد.
دلق پوش پدیده خاک فروشی را از معضلات فعلی استان در بخش معدن دانست و اظهار داشت: این معضل به نوعی منافع عمومی را بخطر می اندازد و واکنش مسئولین امر باید در جهت حفظ منافع و صیانت از مواهب طبیعی این مرز و بوم، همه جانبه و فرابخشی باشد.
وی به هفت درصد تنوع ثروت ایران نسبت به ثروت مادی جهان اشاره کرد و عنوان داشت: اگر بتوانیم این هفت درصد را در بخشهای متنوع به اقتصاد تبدیل نماییم، شاهد تحولی در خور  شأن کشور خواهیم بود.
وی تصریح کرد: نظام مهندسی معدن در ارتقای اهداف مدیریتی نظارتی، تصمیم گیری و تصمیم سازی تشکیل شده است و مسئولین فنی از جنبه قانونی جهت حفظ ثروت ملی و طبیعی، مسئولیتی قابل توجه دارند.

مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان گیلان با عنوان این که سازمان نظام  مهندسی معدن، بازوی فنی و نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت است، مطرح کرد: بنده به شخصه اعتقاد دارم که با بکارگیری نیروی متخصص با تاکید بر سلامت در انجام کار، رعایت تعهدات فنی وحرفه ای، پایبندی در رسالت حرفه ای در جهت حفظ منافع عمومی این استان، میتوانیم اغلب نیازهای جامعه را برطرف نماییم.
وی با اشاره به این که مسئولین فنی چشمهای نظارتی سازمان هستند، اظهار داشت: این عزیزان باید در انعکاس گزارشات  فنی معادن با دقت نظر عمل کنند و بهره برداری اصولی و صحیح از معادن را همواره مدنظر داشته باشند.
وی تاکید کرد: از هیات مدیره منتخب جدید انتظار داریم که با رعایت عدالت، شایسته سالاری و حرکت وتفکرجمعی امانت دار وظایف خود باشند.
متولی بخش صنعت معدن تجارت استان گیلان به تشکیل کمیته راهبردی صنعت معدن و شورایعالی معادن استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: باید ازتخصص و پیشنهادات مهندسین سازمان نظام مهندسی معدن استان جهت گرداوری سیاستگذاریهای راهبردی حوزه های معدنی استفاده کنیم .
دلق پوش با اظهار امیدواری برای رفع مشکلات موجود، یاد آور شد: از کلیه صاحبنظران در این حوزه دعوت می کنم بمنظور بازنگری قوانین مربوط به بخش معدن، نقطه نظرات تخصصی خود را در اختیار نمایندگان استان قرارداده تا با هم اندیشی، شاهد افق و چشم انداز مطلوبی در بخش معدن باشیم.

وی در خاتمه بر برقراری ارتباط و ایجاد تفاهم نامه با سایر دستگاه ها در زمینه مطالعات دقیق زمین شناسی و نیاز استان به حوزه علوم زمین شناسی و فعالیتهای اکتشافی معدن تاکید کرد.
در این آیین، محمد تقی رسایی با اکثریت آرا بعنوان بازرس سازمان نظام مهندسی گیلان انتخاب گردید و از مسئولین فنی نمونه در بخش معدن تجلیل به عمل آمد.

منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

رازهای موفقیت در آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اردیبهشت ۹۷
1443 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0