استان تهران :

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: شهرداری مجوز قانونی تعطیلی گوبرداری در صورت احتمال خطر را دارد

شهرداری ها مطابق با ماده 55 قانون شهرداری ها اجازه ورود به ساختمان و رفع عیب یا تعطیلی کار را دارند بنابراین در صورت بروز تخلف در هنگام گوبرداری و احتمال خطر برای ساختمان های مجاور باید از بروز حادثه تا تامین نکات ایمنی و افزایش ضریب امنیت خودداری کند .

کد خبر: 2350 تاریخ انتشار: جمعه ۵ آذر ۹۵ - ۹:۱۹ ق.ظ
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی ،عضو سازمان نظام مهندسی ساختمانتهران گفت : شهرداری ها مطابق با ماده ۵۵ قانون شهرداری ها اجازه ورود به ساختمان و رفع عیب یا تعطیلی کار را دارند بنابراین در صورت بروز تخلف در هنگام گوبرداری و احتمال خطر برای ساختمان های مجاور باید از بروز حادثه تا تامین نکات ایمنی و افزایش ضریب امنیت خودداری کند .

untitled-4

مهدی روانشادنیا  ، با اشاره به بازرسی هایی که از گودها در حین گودبرداری صورت گرفته است ، تصریح کرد: تعداد حوادث ناشی از ریزش گود به میزان ۳۳ درصد نسبت به سال ۹۱ کاهش یافته است البته این حوادث همچنان وجود دارد و همه ما به سهم خود در بروز آن وظیفه داریم اما ساماندهی آن به سازمان های متعددی مرتبط است .
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمانتهران عنوان کرد: از سال ۱۳۸۰ تاسال ۱۳۹۱آمار کشته شدگان ناشی از کار سه برابر افزایش یافت و سهم صنعت ساختمان از این آمار حدود ۵۰ درصد بوده است امااز سال ۱۳۹۱ به بعد این آمار رو به کاهش بوده است .
وی با بیان اینکه در حوزه حقوق مهندسی چه در بحث آموزش و چه در پیاده سازی و بررسی با ضعف های جدی مواجه هستیم ، تصریح کرد:تا سال ۱۳۹۱ تعداد ریزش های گودهایی که منجر به آسیب به ساختمان های اطراف یا فوت و جرح می شد افزایشی بود اما به تدریج کاهش داشته است .
روانشادنیا خاطرنشان کرد: دانشگاهها مسئولیت اموزش را برعهده دارند و باید حوزه حقوق مهندسی را به آموزشهایی که به دانشجویان مهندسی ساختمان دارند اضافه کنند .
وی گفت: هر فردی که حرفه مند شناخته می شود زمانی که صلاحیت کار در آن حرفه را پیدا می کند دارای چهار مسئولیت حقوقی ،کیفری ،انتظامی و اخلاقی است که متاسفانه در آموزش فارغ التحصیلان در هر حرفه ای ضعیف عمل کرده ایم و خروجی آن این است که بهره بردار که مردم هستند از حقوق خود کمتر اطلاع دارند و موضوعاتی مانند فرآیند طولانی دادرسی نیز این موضوع را تشدید کرده است .

منبع: پانا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آذر ۹۵
1307 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0