تبدیل رودخانه ها به مسیرهای حامل فاضلاب عضو هيات رئيسه شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور بیان داشت:

عدم اصلاح ساختار ساخت و ساز کشور بدون نظام مهندسی ساختمان کشور

مجید جی افرام در هشتمین گردهمایی ملی مهندسان برق کشور در بابلسر بیان داشت: همکاری مناسبی در بین شرکت ‌های برق و مخابرات و نظام مهندسی در برگزاری این گردهمایی انجام شده است.

کد خبر: 961125019 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶ - ۲:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، مجید جی افرام در هشتمین گردهمایی ملی مهندسان برق کشور در بابلسر بیان داشت: همکاری مناسبی در بین شرکت ‌های برق و مخابرات و نظام مهندسی در برگزاری این گردهمایی انجام شده است.

عدم اصلاح ساختار ساخت و ساز کشور بدون نظام مهندسی ساختمان کشور

عدم اصلاح ساختار ساخت و ساز کشور بدون نظام مهندسی ساختمان کشور

اصلاح ساختار ساخت  و ساز کشور بدون نظام مهندسی ساختمان کشور فراهم نمی گردد

جی افرام با بیان این که این گردهمایی در جهت به روز کردن و آشنایی با نیازهای روز برگزار گردید، ادامه داد: حضور مسئولین مهندسان در این گردهمایی قابل تقدیر است و مهندسان با حضور خویش احساس مسئولیت ملی درحوزه مهندسی برق کشور را به اثبات رساندند.
وی تصریح کرد: همه واقف هستیم که یکی از شاخصه های توسعه در کل دنیا توجه به بخشهای غیر دولتی هستند و توسعه یافتگی کشورها بستگی به فعالیت تشکلهای غیر دولتی دارد.
عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای پشتوانه قانونی است، گفت: خدمات ارزشمند فنی در این سازمان مردم نهاد ارائه میگردد که ظرفیت خیلی مناسبی در توسعه کشور ایجاد کرده است.
وی با بیان این که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت اقتصاد بویژه اقتصاد مقاومتی است، خاطر نشان کرد: همه ما موظف هستیم که در اجرای منویات مقام معظم رهبری به تقویت سازمان نظام مهندسی ساختمان یاری کنیم.
جی افرام ابراز داشت: هر حرکتی که سبب تضعیف نظام مهندسی ساختمان گردد، خلاف منویات رهبر معظم انقلاب است.
وی با بیان این که این سازمان خدمات زیادی در حوزه ساخت و ساز کشور داشته است، یاد آور شد: بررسی وضعیت خسارت زلزله بم و کرمان نشان میدهد که خدمات این سازمان در کشور گسترش پیدا کرده است.
عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی در قبال مسائل فنی ساخت و ساز باید پاسخ گو باشد و بحث نظارت عالیه بعهده نهادهای حاکمتی است، ادامه داد: در این زمینه باید از ظرفیت نهادی ملی یاری گرفت.
جی افرام با تاکید بر این که نظام مهندسی ساختمان در ترویج و آموزش بیش ترین سهم را در کشور داشته است، خاطر نشان کرد: هیچ ارگانی نمیتواند ادعا کند که به اندازه نظام مهندسی در این حوزه سعی کرده است.
وی با اشاره به فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سطح کشور، تصریح کرد: در پانصد نقطه کشور داری نمایندگی هستیم و بجهت حضور ما در اقصی نقاط کشور آسیبها را بخوبی می ‌شناسیم و برای رفع آن بصورت جدی برنامه مدون داریم اما اجرا برنامه ‌ها مربوط به حاکمتی است.

عدم اصلاح ساختار ساخت و ساز کشور بدون نظام مهندسی ساختمان کشور

وی مطرح کرد: مشکلات ساخت و ساز کشور را بخوبی میدانیم و اطلاعات اصلاح ساختارها را هم بخوبی در اختیار داریم اما نیاز به همکاری سازمانها داریم.
عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که ساخت و سازها بدون نظر خواهی سازمان نظام مهندسی کشور را با چالش روبرو میکند، یاد آور شد: اصلاح ساختارها بدون نظر خواهی و مشارکت شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور به سرانجام نمی ‎رسد.
جی افرام با اشاره به تلاش ‌های این سازمان در حوزه آموزش، ابراز داشت: سازمان مهندسی مستقل و خود اتکا است، منابع درآمدی سازمان از دستمزد مهندسان کم و در حوزه آموزش و ترویج این رشته هزینه میگردد و ریالی از بابت برنامه ‌های آموزشی به دولت فشار نمی ‌آورد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ بهمن ۹۶
1248 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0