استان کهگیلویه و بویر احمد :

راه کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق اهداف بافت فرسوده گچساران

رئیس و برخی اعضاء هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد ضمن دیدار از بافت های فرسوده گچساران با مسئولان مسکن و انقلاب اسلامی و اداره بافت های فرسوده این شهرستان به گفت و گو پرداختند.

کد خبر: 2312 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ آذر ۹۵ - ۱۱:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی ،رئیس و برخی اعضاء هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد ضمن دیدار از بافت های فرسوده گچساران با مسئولان مسکن و انقلاب اسلامی و اداره بافت های فرسوده این شهرستان به گفت و گو پرداختند.

به گزارش بویرنیوز در ابتدای این دیدار رئیس بافت فرسوده گچساران اظهار داشت: کمک به بافت های فرسوده گچساران در شهریور ۹۴ تصویب و ابلاغ شد که بلافاصله در مهرماه مقدمات کار فراهم و نسبت به اطلاع رسانی و عملیاتی کردن این طرح اقدام شد.

عمادی بیان کرد: بنیاد مسکن متولی اصلی این پروژه است و در کنار ما سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شهرداری گچساران نیز همکاری دارند.

untitled-1

وی با بیان اینکه تخریب خانه ها بنیاد مسکن رایگان انجام میدهد، گفت: تسهیلات خوبی اختصاص یافته و با توجه به لحاظ محدودیت زمان در این طرح مقتضی است که مردم نسبت به حضور و شرکت در این طرح اقدام کنند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از طرح بازسازی بافت فرسوده گچساران اظهار داشت: این طرح فرصتی کم نظیر در راستای جهش اقتصادی و ارتقاء سطح زندگی ساکنان این مناطق است و بدون شک حداقل دستاورد آن افزایش ضریب امنیت و آسایش خاطر مردم این شهرستان خواهد بود.

احمد رضا خورشیدی با اشاره به خطرات پنهان بافت های فرسوده و کیفیت پایین زندگی مردم این مناطق، تصریح کرد: این پروژه به عنوان طرح مبنا،‌ جهت برون رفت مردم ساکن دراین قبیل بافت های فرسوده از بن بست توسعه شهری و رفاه اجتماعی با لحاظ حداقل توانایی قشر ساکن آن شهرستان پیگیری، ‌مصوب و اجرایی شده است که یقیناً موفقیت اجرای طرح جز با تلاش و همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی امکان پذیر نخواهد بود.

خورشیدی از مهم ترین عوامل موثر در افزایش تقاضا و استقبال عمومیت ساکن در بافت های فرسوده را اطلاع رسانی به موقع و افزایش سطح آگاهی مردم از مزایا و محاسن طرح مذکور دانست و ضمن قدردانی از زحمات متولیان امر، ‌تلاش مضاعف در اطلاع رسانی عمومی را راه کاری برای افزایش انگیزه در پیگیری متقاضیان دانست.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به مفادی از ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی ساختمان، هدف طراح از طرح این پروژه را چیزی جز اولویت های مورد نظر این ماده قانونی ندانسته و تاکید کرد: نیل به اهداف مورد نظر این طرح جز با تمکین به رعایت مفاد مقررات ملی ساختمان محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد فارغ از نگاه های مادی در روند اجرای این طرح،‌ آمادگی خود را جهت همکاری تخصصی خود در کنار دیگر متولیان اعلام داشته، خاطر نشان کرد: این سازمان کماکان به عنوان جامعه ای متخصص و تاثیر گذار بر تعهدات و سوگند اخلاقی خود در ارائه خدمات بهینه به شهروندان عزیز استوار خواهد بود.

این مسئول ضمن بازدید از ساختمان های در حال احداث در این بافت ها بر لزوم رعایت ضوابط و اصول ایمنی به خصوص در مراحل تخریب و اجرای سازه نگبهان به عنوان ضروری ترین و اولویت دار ترین اقدامات در راستای تامین امنیت محیط فرسوده پیرامونی،‌ عنوان داشت: در راستای افزایش کیفیت ساخت و سازها با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان، ‌بازدید کمیته نظارت عالیه( موضوع ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی ساختمان) از بافت های فرسوده را به عنوان نظارت مضاعف در دستور کار قرار خواهد داد.

در ادامه حمید اسکندر عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به وظایف نظام مهندسی در بافت فرسوده که تهیه نقشه های اجرای متناسب با بافت و همچنین نظارت بر اجرای صحیح آنهاست افزود: کنترل مجدد و تصادفی بعد از بررسی اولیه هفته های اجرا و همچنین تشکیل کارگروه های نظارت عالیه در بافت فرسوده می تواند بعنوان راه کارهای تکمیلی بهبود خدمات نظام مهندسی در بافت فرسوده گچساران باشد.

دکترکهزادی نیز با اشاره به اهمیت این طرح برای ارائه ظرفیت ها و چهره توانمد فرزندان این دیار به سایر نقاط کشور بیان داشت: کهگیویه و بویر احمد به عنوان پایلوت برای اجرایی شدن این طرح در گستره ایران اسلامی انتخاب شده و استفاده از این فرصت کم نظیر علاوه بر اقدامی ماندگار برای نسل های بعد، معرفی هدفمند استان را در پی خواهد داشت.

نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: برخی ها به دلایلی از قبیل احساس تعلق روانی به این بافت ها و یا اقدامات خلافکارانه، دوست دارند این مناطق فرسوده به همین شکل به حال خود رها شود و باید به دنبال تدارک طرح ها و الگو هایی باشیم که حس آرامش و تعلق خاطر را برایشان به وجود آوریم.

وی بیان کرد: باید ببینیم توسعه پایدار، پدافند غیر عامل، مسائل شهری و زیست محیطی و مناسب سازی راه های دسترسی و استفاده معلولان به چه نحوی تبیین شده است.

منبع: بویرنیوز

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۵
1397 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0