جزئیات آزمون ‌های ورود بحرفه مهندسان، کاردان‌ ها و معماران تجربی ریاست اداره نظام ‌مهندسی

جزئیات آزمون ‌های ورود بحرفه مهندسان، کاردان‌ ها و معماران تجربی استان خراسان رضوی

ریاست اداره نظام ‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌ های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از برگزاری آزمون ورود بحرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان و آزمون تعیین صلاحیت حرفه ‌ای معماران تجربی در روزهای بیستم و بیست ویکم مهرماه سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

کد خبر: 960718013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶ - ۱۱:۵۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست اداره نظام ‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌ های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از برگزاری آزمون ورود بحرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان و آزمون تعیین صلاحیت حرفه ‌ای معماران تجربی در روزهای بیستم و بیست ویکم مهرماه سال جاری در سراسر کشور خبر داد.جزئیات آزمون ‌های ورود بحرفه مهندسان، کاردان‌ ها و معماران تجربی

جزئیات آزمون ‌های ورود بحرفه مهندسان، کاردان‌ ها و معماران تجربی

جزئیات آزمون ‌های ورود بحرفه مهندسان، کاردان‌ ها و معماران تجربی

جزئیات آزمون ‌های ورود بحرفه مهندسان،  کاردان‌ ها و معماران تجربی استان خراسان رضوی

احسان فرشته پور با اعلام این خبر بیان کرد: در اجرای آئین‌ نامه اجرائی قانون نظام‌ مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود بحرفه مهندسان بیستم و بیست و یکم مهرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی برگزار می ‌گردد.
فرشته پور ادامه داد: رشته ‌های معماری در بخش‌ های نظارت، طراحی و اجرا، شهرسازی، عمران در بخش‌ های نظارت، اجرا و محاسبات، تأسیسات مکانیکی در بخش ‌های نظارت و طراحی، تأسیسات برقی در بخش ‌های نظارت و طراحی، نقشه ‌برداری و ترافیک و شهرسازی از رشته‌ های این آزمون است.
ریاست اداره نظام ‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان افزود: آزمون های حرفه‌ ای کاردان‌ های فنی ساختمان در ۶ رشته معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه ‌برداری و شهرسازی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار کاردانی (پایه سه) و آزمون‌ های تعیین صلاحیت حرفه ‌ای معماران تجربی در پایه‌ های ۳، ۲ و ۱ برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار تجربی برگزار می‌ شوند.
وی خاطر نشان ساخت: سابقه کار حرفه ‌ای مورد نیاز برای این آزمون بر اساس ماده پنج آیین‌ نامه اجرایی قانون نظام‌ مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی در هر مقطع تا بیست و یکم مهرماه می‌ باشد و چنان چه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت‌ نام اقدام و نمره قبولی کسب نماید نه تنها قبولی نام برده کان لم یکن تلقی شده بلکه با وی طبق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

جزئیات آزمون ‌های ورود بحرفه مهندسان، کاردان‌ ها و معماران تجربی

ور در مورد ثبت ‌نام مهندسان در آزمون مذکور افزود: ثبت‌ نام این آزمون ‌ها بصورت الکترونیکی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir صورت گرفته است.
رئیس اداره نظام‌ مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌ های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در مورد تعداد شرکت ‌کنندگان تصریح کرد: در مشهد هفت هزار و هشتصد و پنجاه و یک نفر، سبزوار پانصد و دو نفر، تربت‌حیدریه پانصد و چهل و هشت نفر و نیشابور سیصد و هفتاد و سه نفر که در مجموع نه هزار و دویست و هفتاد و چهار نفر شرکت ‌کننده می‌ باشند.
لازم به ذکر است قبولی در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام ‌مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار خواهد شد.
منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مهر ۹۶
1118 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0