استان لرستان :

پله‌هایی که پیاده‌روهای لرستان را اشغال کردند/نظام‌مهندسی مقصراست

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،خرم آباد- استاندار لرستان از عملکرد نظام مهندسی انتقاد کرد و گفت: وجود پله های شمشیری در پیاده روها زائیده فکر نظام مهندسی و شهرداری است که آبروی صنعت ساختمان را برده است.

کد خبر: 216 تاریخ انتشار: شنبه ۱ آبان ۹۵ - ۳:۰۲ ب.ظ

  به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،خرم آباد- استاندار لرستان از عملکرد نظام مهندسی انتقاد کرد و گفت: وجود پله های شمشیری در پیاده روها زائیده فکر نظام مهندسی و شهرداری است که آبروی صنعت ساختمان را برده است. پله‌هایی که پیاده‌روهای لرستان را اشغال کردند

 هوشنگ بازوند ظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان لرستان با بیان اینکه هزار و ۱۸۴ واحد مسکن مهر مربوط به تعاونی ارتش باید ظرف یک هفته تعیین تکلیف شوند، اظهار داشت: هزار و ۶۵۱ واحد مسکن مهر استان نیز فاقد متقاضی است.

وجود ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در لرستان

پله‌هایی که پیاده‌روهای لرستان را اشغال کردند

سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان

وی با اشاره به اینکه کارشناسان رسمی قیمت زمین ها و ساختمان ها را گران قیمت گذاری می کنند، بیان داشت: در صورتی که قیمت تمام شده ساختمان ارزان باشد متقاضی برای خرید آن ها نیز افزایش می یابد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه کارشناس باید برای قیمت گذاری ساختمان با سیستم مربوطه هماهنگی داشته باشد، افزود: هزار و ۳۸ واحد مشکل دار مسکن مهر نیز باید تعیین تکلیف شوند.

پله‌هایی که پیاده‌روهای لرستان را اشغال کردند

بازوند از وجود هزار و ۶۵۱ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در لرستان خبر داد و بر ضرورت فروش هر چه سریع تر آنها تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه خانه ملک شخصی هر فرد است که باید فرد در آن با اشتیاق زندگی کند، افزود: هیچ جای دنیا مشاهده نمی شود که وزارت مسکن خانه بسازد بلکه مردم خودشان باید خانه بسازند چرا که خانه باید بر اساس سلیقه شخص ساخته شود.

مسکن مهر خرم آباد نیازمند آتش نشانی است

استاندار لرستان در ادامه بیان داشت: واحدهای مسکن مهر ثروتی ملی است که در آن منطقه جمع شده و باید تعیین تکلیف شوند چرا که نیمه کار ماندن این تعداد واحد بسیار بد است.

بازوند با اشاره به اینکه در مسکن مهر «دره گرم» خرم آباد مرکز خریدی وحود ندارد گفت: مردم باید رغبت داشته باشند که در خانه های مسکن مهر زندگی کنند،.

وی گفت: تقاطع غیر هم سطحی نیز باید در انتهای ۶۰ متری برای رفتن به مسکن مهر «دره گرم» خرم آباد احداث شود.

استاندار لرستان بیان داشت: هزار و ۶۵۱ واحد مسکن مهر در جلسه با فرمانداران مطرح شود و فرمانداران تقبل کنند که برای آن ها سرمایه گذار پیدا کنند.

بازوند با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر نیز باید در دستور کار قرار گیرند، افزود: این تعداد واحد باید به اتمام رسیده و بحث به اتمام رسیدن آن ها تا سال آینده طول نکشد.

پله‌هایی که پیاده‌روهای لرستان را اشغال کردند

وی به نبود مرکز آتش نشانی در مسکن مهر شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: درصورتی که آتش سوزی در مسکن مهر رخ دهد مردم شهرداری را در این امر مقصر می دانند.

انتقاد دوباره استاندار از نظام مهندسی ساختمان لرستان

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به وجود پله در پیاده روها اشاره کرد و اظهار داشت: وجود پله های شمشیری در پیاده روها زائیده فکر نظام مهندسی و شهرداری است که آبروی صنعت ساختمان را از بین برده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه پله ها نصف پیاده روها را اشغال کرده اند، گفت: این امر هنر نظام مهندسی را نشان می دهد زیرا افراد برای عبور از آن پله ها باید قوسی حرکت کنند.

بازوند سازمان نظام مهندسی را در احداث پله در پیاده روها مقصر دانست و عنوان کرد: واقعیت این است که در این امر نظام مهندسی باید گزارش تهیه می کرد و از احداث پله در پیاده روهای سطح شهر جلوگیری به عمل می آورد.

پله‌هایی که پیاده‌روهای لرستان را اشغال کردند

وی در ادامه به وجود رمپ های غیرقانونی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن، شهرداری و سازمان نظام مهندسی  موظف هستند با رمپ های غیرقانونی در سطح شهر با اقدامات قانونی برخورد کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آبان ۹۵
2826 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0