ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان توسط معماران ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

افزایش نظارت مهندسان بر ساخت و سازهای استان تهران

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از شروع بازرسیهای متوقف گردیده در حوزه ساخت و ساز در راستای ارتقای کیفیت خبر داد و افزود: سال جاری، میزان ارجاع کار توسط سازماان نظام مهندسی حدود سیزده میلیون مترمربع بوده که نسبت به سال قبل، هجده درصد افزایش یافته است.

کد خبر: 971201012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ اسفند ۹۷ - ۶:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از شروع بازرسیهای متوقف گردیده در حوزه ساخت و ساز در راستای ارتقای کیفیت خبر داد و افزود: سال جاری، میزان ارجاع کار توسط سازماان نظام مهندسی حدود سیزده میلیون مترمربع بوده که نسبت به سال قبل، هجده درصد افزایش یافته است.

افزایش نظارت مهندسان بر ساخت و سازهای استان تهران

افزایش نظارت مهندسان بر ساخت و سازهای استان تهران

نظارت مهندسان بر ساخت و سازهای  استان تهران افزایش یافته است

محمد طاهری در جلسه خبری با اشاره به تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان در بیست و سه سال پیش، گفت: هدف از تشکیل این سازمان بهبود کیفیت خدمات مهندسی و به تبع آن بهبود کیفیت ساخت و سازها در کشور بود.
طاهری ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان استان تهران در حال حاضر حدود صد و ده هزار نفر عضو یکی از بزرگترین تشکلهای حرفه ای در راستای اجرای قانون قدم های خیلی موثری را در جهت بهبود خدمات مهندسی از جمله طراحی و نظارت داشته است.
طاهری گفت: سازمان در سال نود و شش در بخش ارجاع نظارت نه هزار و چهارصد کار در قالب یازده میلیون مترمربع داشته که در یازده ماه امسال به یازده هزار کار در قالب سیزده میلیون مترمربع ارجاع شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: در بخش کنترل نقشه سازمان در سال نود و شش حدود نهصد نقشه معماری، سازه و… که امسال به بیش از هزار پروژه افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: گفتنی است که با اهداف قانون گذار برای بهبود خدمات مهندسی فاصله داریم. البته تغییرات بسیاری خوبی در نقشه های فاز دو ایجاد شده است.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به این که برقراری تعامل بین دستگاههای درگیر از جمله شهرداری کم و بیش در بخش کنترل و نظارت شاهد ارتقا عملکرد هستیم، گفت: یکی از اهداف هیئت مدیره دوره هشتم اینست که در آینده نزدیک به اهداف گرداوری شده در کنترل نقشه دست یابیم.

افزایش نظارت مهندسان بر ساخت و سازهای استان تهران

طاهری با بیان اینکه برداشت نادرست برخی مدیران شهری از رای شماره نود و نه دیوان عدالت اداری سازنده ذیصلاح را تحت الشعاع قرار داد، افزود: خوشبختانه با شروع فعالیت هیئت دوره هشتم بازرسیهای متوقف شده دوباره شروع شده و تمام تلاش ما اینست که با تعامل وزارت راه و شهرسازی، شواری شهر و شهرداری شاهد این باشیم که کلیه پروژه ها توسط سازنده های ذیصلاح اجرا گردد.
طاهری با اشاره به تخلف مالی در هیئت مدیره دوره هفتم، ادامه داد: بخش عمده ای از این مبلغ به سازمان بازگشته است و اجازه بدهید زمانی که اعداد و ارقام بطور دقیق مشخص گردد، اطلاع رسانی در مورد آن اظهار نظر کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با تاکید بر اینکه شفاف سازی یکی از اولویتهای هیئت مدیره دوره هشتم است، گفت: سامان نظام مهندسی در دهه اخیر بازرسیها را در حوزه گودبرداری شروع کرده که طبق اعلام آتش نشانی پس از ورود نظام مهندسی شاهد کاهش سوانح در این بخش بوده ایم.
طاهری با عنوان اینکه مکاتبات متعددی در مورد گودبرداریهای پر خطر انجام داده است، خاطر نشان کرد: شهرداری کلیه تمام گودبرداری پر خطر تهران را شناسایی کرده و اقدامات مورد نیاز در این رابطه در حال انجام است.
وی یاد آور شد: تمام حواشی که شاید سبب میشد سازمان نتواند تکالیف خود را بطور شایسته انجام ندهد با تعاملات هیئت مدیره دوره هشتم با دستگاهها و ارگانهای ذیربط و مرتبط از بین رفته است. هیئت مدیره با محوریت شفاف سازی کار خود را شروع کرده که توزیع عادلانه کار یکی از اولویتهای این برنامه است.
طاهری هم‌چنین با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب، افزود: با توجه به این فرمایشات مهم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اولویت کاری ما جوان گرایی است. در این راستا سازمان تمام سعی خود را انجام میدهد که از نیروهای جوان و متعهد به انقلاب استفاده کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اسفند ۹۷
659 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0