تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی تاکید کرد؛

با ۳ سال درآمد ماهیانه باید بتوان خانه خرید

دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: طبق استاندارد جهانی، اگر 3 سال از درآمد ماهیانه یک فرد تامین هزینه خرید مسکن را نکند، نشان‌ دهنده اینست که درآمد فرد کم‌ تر از میزان استاندارد داشته باشد.

کد خبر: 960807014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ آبان ۹۶ - ۱۲:۵۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: طبق استاندارد جهانی، اگر ۳ سال از درآمد ماهیانه یک فرد تامین هزینه خرید مسکن را نکند، نشان‌ دهنده اینست که درآمد فرد کم‌ تر از میزان استاندارد داشته باشد.با ۳ سال درآمد ماهیانه باید بتوان خانه خرید

با 3 سال درآمد ماهیانه باید بتوان خانه خرید

با ۳ سال درآمد ماهیانه باید بتوان خانه خرید

با ۳ سال درآمد ماهیانه باید بتوان  خانه خرید

عاطفه حسنی‌ بافرانی، در سلسله «جلسه‌های آبادانی مشهد سناباد با موضوع موانع زیست ‌پذیری شهر مشهد» که در پژوهش کده تعلیم و تربیت حاج محمود عباس ‌زادگان برگزار گردید، با اعلام این که «پرداختن به یک تعریف واحد برای معنای زیست ‌پذیری در جامعه امروز آسان نیست»، گفت: برخی برای تعریف زیست ‌پذیری، بزرگی‌ شهرها، تراکم جمعیت و مقیاس ‌های بزرگ اقتصادی در کلان‌ شهرها را مورد ارزیابی قرار می‌ دهند و یا برخی از نظریه‌ پردازان، آرامش یا فرهنگ غنی را به‌ عنوان نمادهای شهر زیست‌ پذیر در نظر می‌ گیرند و بطور کلی مفهوم زیست‌ پذیری مفهومی موازی است.
حسنی بافرانی ادامه داد: ۲ موضوع نظری متفاوت در مورد زیست ‌پذیری وجود دارد که یکی از آن‌ ها نظریه انتخاب است. به این معنی که شهرسازی موظف است فرصت ‌های انتخاب را برای شهروندان بیش تر کند. در تعریف زیست ‌پذیری چالش پیش ‌رو تعریف شهری است که مردم تصمیم می ‌گیرند در آن زندگی کرده و شرایط اجتماعی رو به رشدی را در آن تجربه کنند و فضاهایی تشکیل گردد که در آن همه عملکردهای شهری را در مورد توسعه پایدار در جنبه‌ های زیست‌ محیطی فرهنگی و اقتصادی فراهم آید.
دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی نظام مهندسی خراسان رضوی با طرح این پرسش که «چه چیزی شهر را زیست ‌پذیرتر می ‌کند؟»، افزود: با توجه به شاخص‌ های جهانی و سازمان بین‌ الملل صد شاخص برای زیست‌ پذیربودن شهر وجود دارد و ارزش‌ های مختلفی در ۵ گروه مختلف تقسیم شده‌ اند که شاخص‌ های آن به‌ ترتیب امنیت، مراقبت ‌های سلامت و بهداشت، امکانات آموزشی برای افراد، وجود زیرساخت‌ های مناسب و در آخر محیط زیست سالم اعم از محیط طبیعی و فرهنگی است که در مجموع این شاخص‌ ها صد امتیاز را برای سکونت ‌گاه افراد به ارمغان می ‌آورد.
حسنی بافرانی با بیان این که «پایداری و امنیت بیست و پنج درصد شاخص‌ های زیست‌ پذیری را به خود اختصاص می ‌دهد»، تصریح کرد: پایداری و امنیت، شامل جرم‌ های کوچک، جرم‌ های خشن، ترس از عملیات تروریستی، احساس ناامنی از بروز جنگ‌ های داخلی و… است. در دسته دوم دسترسی بخدمات بهداشت فردی و بهداشت عمومی باکیفیت مناسب، دسترسی به داروهای کم ‌یاب و شاخص‌ هایی است که توسط بانک جهانی برآورده می ‌شوند.

با ۳ سال درآمد ماهیانه باید بتوان خانه خرید

وی عنوان داشت: دسته سوم شاخص ‌های زیست‌ پذیری فرهنگ و محیط است که شامل آب ‌وهوا، احساس مقبولیت اقلیم، نبود فساد اداری یا سازمان‌ یافته، نبود محدودیت‌ برای افرادیکه از طبقه اجتماعی فرهنگی و یا دارای مذهب خاصی هستند، می‌ شود.
دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی نظام مهندسی خراسان رضوی، در مورد نقش سانسور در زیست‎پذیری یک شهر، اظهار داشت: سطحی از سانسور در مورد دسترسی به اطلاعات در همه کشورهای دنیا وجود دارد؛ ولی مهم این است که سطح یا طبقه ‌بندی سانسور در کدام قسمت از اطلاعات اعمال می‌ شود، آیا برای اطلاعاتی که در زندگی روزانه ما تاثیر دارند استفاده می ‌شود یا برای اطلاعاتی در حوزه ‌ای که مردم نقشی در تصمیم‌ گیری آن ندارند؟
وی اظهار داشت: دست یابی به فرصت‌ های ورزشی و فرهنگی، دسترسی به تامین آب مورد نیاز و خدمات و کالاهای که بطور روزمره باید مورد استفاده قرار بگیرند، ابتدایی‌ ترین شاخص‌ های مهم زیست‌ پذیری هستند. در گروه زیرساخت ‌ها کیفیت شبکه راه‌ ها کیفیت حمل‌ و نقل عمومی، ارتباطات بین‌المللی، پیش‌بینی و پیش‌ نگری تامین انرژی و دست یابی به ارتباط‌ های راه دور زیر مجموعه شاخص های اصلی در نظر گرفته می ‌شوند.
حسنی بافرانی با اشاره به این که «شاخص استانداردی برای میزان درآمد یک فرد برای خرید مسکن و زیست ‌پذیری وجود دارد»، گفت: موضوع مسکن در گروه زیرساخت‌ ها قرار دارد؛ بطور نمونه زمانیکه صحبت از دسترسی مناسب به مسکن می‌ کنیم، دسترسی به زمین مناسب برای ساخت مسکن مسئله مهمی محسوب می ‌شود و توانایی پرداخت هزینه برای خرید مسکن بطور استانداردی که وجود دارد اینگونه است که اگر ۳ سال از درآمد ماهیانه یک فرد تامین هزینه خرید مسکن را نکند، نشان ‌دهنده این است که درآمد فرد کم‌ تر از میزانی است که باید وجود داشته باشد.دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی نظام مهندسی خراسان رضوی با اعلام این که « زیست ‌پذیرترین شهرهای دنیا در ثروتمند ترین کشورهای دنیا نیستند»، افزود: اگر به نمودار ثروتمند ترین شهرهای دنیا نگاه کنیم، متوجه می ‌شویم زیست ‌پذیر ترین شهرهای دنیا در ثروتمندترین کشورهای دنیا نیستند و حتی مولدترین اقتصادهای دنیا نیز نیستند.
وی با اعلام این که «بیش‌ ترین مقدار نرخ رشد مثبت در شاخص‌ های زیست ‌پذیری در پنج سال منجر به سال ۲۰۱۶، متعلق به ایران است »، یاد آور شد: ملبورن با توجه به شاخص ‌های زیست‌ پذیری رتبه اول را در بین شهرهای دنیا دارد و بیش ‌ترین افت امتیاز‎های زیست ‌پذیری مربوط به «کیف» در اکراین است و دمشق ، توکره در لیبی و دیترویت در آمریکا و مسکو در روسیه کشورهای دیگر از نظر افت امتیاز زیست ‌پذیری هستند.
حسنی بافرانی تاکید کرد: اگر شهری امتیاز بین هشتاد تا صد را بگیرد، نشان‌ دهنده وجود چالش‌ های خیلی کم در مورد استانداردهای زندگی است و اگر امتیازی بین هفتاد تا هشتاد باشد، نشان ‌دهنده اینست که زندگی روزانه فرد را خطری تهدید نمی‌ کند، ولی امتیاز کم ‌تر از پنجاه به این معنی‌ است که جنبه‌ های موثر در زندگی افراد در معرض تهدید قرار دارد.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۶
1081 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0