احیای سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده توسط دولت محمدرضا رضایی کوچی

احیای سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده توسط دولت

محمدرضا رضایی کوچی در جلسه علنی (یک‌شنبه نوزدهم خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارشی از طرح ملی مسکن با عنوان این که امروز وضعیت مسکن کشور در شرایط بحران قرار دارد، افزود: امروز از مسکن بعنوان موتور محرکه اقتصاد نام برده میشود و سی درصد اقتصاد به حوزه مسکن بازمی گردد. در همین حال فقط هشت درصد تسهیلات بانکها در حوزه مسکن است، بنابراین افزایش سقف تسهیلات مسکن یکی از الزامات است که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

کد خبر: 980321015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۸ - ۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمدرضا رضایی کوچی در جلسه علنی (یک‌شنبه نوزدهم خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارشی از طرح ملی مسکن با عنوان این که امروز وضعیت مسکن کشور در شرایط بحران قرار دارد، افزود: امروز از مسکن بعنوان موتور محرکه اقتصاد نام برده میشود و سی درصد اقتصاد به حوزه مسکن بازمی گردد. در همین حال فقط هشت درصد تسهیلات بانکها در حوزه مسکن است، بنابراین افزایش سقف تسهیلات مسکن یکی از الزامات است که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

احیای سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده توسط دولت

احیای سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده توسط دولت

دولت باید سالی ۱۰ درصد از  بافتهای فرسوده را احیا کند

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تسهیلات مسکن در تمام دنیا بالای شصت درصد هزینه مسکن است، این درحالی است که این رقم در کشور ما خیلی پایین تر است. ما نباید فقط یک وزارت‌خانه را مسئول ساماندهی حوزه مسکن کنیم و همه ارکان دولت باید در این موضوع خود را دخیل بدانند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر عمده نگاه وزارت راه و شهرسازی به شهرهای جدید است، در حالیکه این شهرها متقاضیان خاص خود را دارد. مهم‌ترین جایی که دولت باید روی آن سرمایه گذاری کند اما متاسفانه از آن غافل شده بافتهای فرسوده است، در حالیکه ما جمعیتی حدود نوزده میلیون نفر در بافتهای فرسوده داریم.

احیای سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده توسط دولت

وی با عنوان این که دولت باید سالی ده درصد از بافتهای فرسوده را احیا کند، یاد آور شد: شهرداریها و مردم در بافتهای فرسوده نقش مهمی دارند، طبق همین اساس تسهیلات ویژه ای برای این بخش در نظر گرفته شده است، بطوریکه تسهیلات پنجاه درصدی برای ساخت و ساز و بافتهای فرسوده در نظر گرفته شد، ولی دولت و شهرداری در این زمینه به تعهدات خود عمل نکرده اند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ خرداد ۹۸
451 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0