اهتمام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برای ایجاد باغ شهر ایده آل در مهریز احمد آخوندی

اهتمام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برای ایجاد باغ شهر ایده آل در مهریز

نشست هم اندیشی مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر مهریز با شهردار مهریز و رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان در شهرداری مهریز برگزار گردید.

کد خبر: 190804018 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸ - ۵:۱۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،نشست هم اندیشی مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر مهریز با شهردار مهریز و رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان در شهرداری مهریز برگزار گردید.

اهتمام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برای ایجاد باغ شهر ایده آل در مهریز

اهتمام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برای ایجاد باغ شهر ایده آل در مهریز

اهتمام سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان یزد برای ایجاد باغ شهر ایده آل در مهریز

«احمد آخوندی » شهردار مهریز در این نشست، از اجرای قوانین ساخت و ساز در این شهر در راستای کاهش تخلفات ساختمانی تشکر کرد و گفت: با توجه به این که نظام مهندسی ساختمان در همه ساخت وسازها بعنوان راهنمای مردم برای ساخت باغ شهر ایده آل فعالیت میکند، شهرداری نیز نهایت همکاری را در این مسیر خواهد داشت.

زارع زاده، ریاست اداره راه و شهرسازی مهریز نیز با اشاره به موثر بودن نشست ها، با حضور نمایندگان نظام مهندسی ساختمان، برای استاندارد شدن ساخت و سازهای شهر و کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز قول همکاری داد.

در ادامه یزدی، مسئول دایره ساختمان و شهرسازی شهرداری مهریز هم درخواست‌هایی جهت کوتاه‌تر شدن فرایند ارسال نقشه ها به شهرداری و استفاده از توان دفاتر داخل شهر جهت طراحی ساختمان بیان کرد.

در این دیدار، تصمیماتی در مورد اطلاع رسانی به شهروندان مهریزی در مورد تخفیف صددرصدی برای دریافت پروانه های ساختمانی تا دویست متر مربع، حذف عوارض پنجاه درصدی قطع اشجار در باغات با مجوز ده درصد ساخت و تخفیف پنجاه درصدی نظام مهندسی شهر بابت حق الزحمه های طراحی و نظارت و شناسنامه فنی و ملکی گرفته شد.

به این ترتیب مقرر گردید که جهت آشنایی ده هزار خانوار شهر مهریز؛ یک بروشور اطلاعاتی برای آشنایی مردم با قوانین و میزان تخفیفات شهرداری و نظام مهندسی با مشارکت شهرداری مهریز، نمایندگی نظام مهندسی ساختمان و اداره راه و شهرسازی مهریز تهیه گردد.

برگزاری سمینار برای آموزش مهندسین و صاحبان بنگاه‌ های املاک و متخصصین و نخبگان شهر در باره شرح طرح تفضیلی جدید از طرف مشاور، پی‌گیری قانون طرح تفکیک آپارتمانی که در طرح تفضیلی نیامده، پیوستن نظام مهندسی ساختمان به شبکه دولت، سهولت دسترسی به سامانه جامع شهری برای پی‌گیری روند پروانه های ساختمانی از دیگر توافقات این نشست بود.

در این نشست، هم‌چنین بر لزوم گرداوری راهکار و ایجاد سازوکار برای حذف دو نقشه ای بودن پروانه ها تاکید و در این رابطه بحث و تبادل نظر گردید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مرداد ۹۸
512 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0