​یزد، مهد پرورش استارتاپها در حوزه ساخت و ساز حمید کلانتری

​یزد، مهد پرورش استارتاپها در حوزه ساخت و ساز

حمید کلانتری _ استاندار اسبق یزد، با حضور در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با ریاست سازمان استان و اعضای هیئت مدیره دیدار و در مورد مهم ترین مسائل حوزه ساخت و ساز گفت و گو کرد.

کد خبر: 971009011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ دی ۹۷ - ۵:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،حمید کلانتری _ استاندار اسبق یزد، با حضور در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با ریاست سازمان استان و اعضای هیئت مدیره دیدار و در مورد مهم ترین مسائل حوزه ساخت و ساز گفت و گو کرد.

​یزد، مهد پرورش استارتاپها در حوزه ساخت و ساز

​یزد، مهد پرورش استارتاپها در حوزه ساخت و ساز

​یزد، مهد پرورش استارتاپها در حوزه ساخت و ساز

در شروع این دیدار، ریاست سازمان استان با اشاره به ثبت جهانی یزد بیان کرد: این سازمان گرداوری آیین نامه بناهای خشتی را برای نخستین بار در کشور در دستور کار دارد تا آن را بصورت یک مبحث از مقررات ملی ساختمان پیگیری و به نتیجه برساند. سالاری، همچنین از مشارکت سازمان با شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی برای برگزاری گردهمایی مشترک بناهای خشتی در پایان امسال خبر داد و گفت: ما با پشتوانه نیروهای فرهیخته سازمان در صددیم برای مهندسان مان یک برند کشوری و بین المللی بسازیم.

محمدرضا جواهری _ عضو هیئت مدیره سازمان:

نیز با تقدیر از پیگیری اقدامات مربوط به ثبت یزد بعنوان شهر میراث جهانی، گزارشی از همکاریهای سازمان در این زمینه ارائه کرد و ادامه داد: سازمان فعالیتهای تبلیغی، فرهنگی و اجرایی خوبی در این زمینه صورت داده و انتشار ویژه نامه در همین ارتباط در فصل نامه گنجینه یزد نمونه ای از این اقدامات است.

کلانتری در این جلسه با تشریح فعالیت‌ های کانون یزدی های مقیم تهران از ۳ عامل: پاکیزگی، انضباط و کار بعنوان محورهای ایجادکننده شهر “پاک” یاد کرد و اظهار داشت: یزد بعنوان شهر پاک و شهر خوبیها یک استثنا و نمونه در کل کشور است و باید ویژگیهای بافت تاریخی بر روی معماری بافت جدید نیز اثرگذار باشد تا بعنوان یک برند بزرگ، افتخار ملی ثبت جهانی را دنبال کنند.

​یزد، مهد پرورش استارتاپها در حوزه ساخت و ساز

کلانتری،

با انتقاد از وضعیت کنونی ساخت و ساز در یزد خواستار تجدیدنظر اساسی در این روند و حاکمیت سازمان نظام مهندسی ساختمان با تکیه بر قوانین برای تثبیت مبانی فنی-تخصصی ساختمانها شد.

استاندار پیشین یزد ادامه داد:

طبق چشم انداز و خط مشی و استراتژی سازمان، شما باید با همکاری شهرداری حاکمیت سری ساخت و ساز داشته باشید.
وی با اشاره به ویژگی ‌های خاص منطقه بویژه در ابعاد منابع انسانی، آن را یک جامعه استارتاپی خواند و افزود: یزد این قابلیت را دارد که از طریق اپلیکیشنها دنیای تازه ای پیش روی جوان ها باز کند.
کلانتری :

با اشاره به این که ظرفیت علمی بزرگی از یزدی ها در تهران وجود دارد از سازمان نظام مهندسی ساختمان خواست نیروهای نخبه و صاحب ایده و خلاقیت در حوزه های مصالح، اجرا و نظارت به یزد دعوت و استارتاپها تقویت گردند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ دی ۹۷
636 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0