رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران

جانمایی اشتباه ساخت و ساز‌ها در پایتخت

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر جانمایی اشتباه ساخت و ساز‌ها در پایتخت بیان کرد: نقشه راهی برای ساخت و ساز در شهر تهران وجود ندارد.

کد خبر: 190901003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸ - ۱۰:۱۰ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر جانمایی اشتباه ساخت و ساز‌ها در پایتخت بیان کرد: نقشه راهی برای ساخت و ساز در شهر تهران وجود ندارد.

جانمایی اشتباه ساخت و ساز‌ها در پایتخت

جانمایی اشتباه ساخت و ساز‌ها در پایتخت

جانمایی اشتباه ساخت و  ساز‌ها در پایتخت

زهرا نژادبهرام، در مورد اهمیت نقشه برداری ساختمان در نظام مهندسی کشور بیان کرد: شهر تهران بر روی گسل قرار گرفته است، بهمین علت، پایتخت همواره به نقشه‌برداری مداوم نیاز دارد.

نژادبهرام با اشاره به مخاطرات طبیعی موجود در پایتخت گفت: تهران همواره با پدیده سیل، زمین لرزه و فرونشست زمین مواجه است و این مخاطره‌ها سبب توجه بیش تر به اهمیت بالای نقشه برداری در پایتخت و جای‎‌گذاری صحیح ساختمان‌ ها می‌ گردد.

وی با عنوان این که در پایتخت با مشکل ایمنی ساختمان روبرو هستیم، ادامه داد: بهمین علت، باید در نظام مهندسی کشور به موضوع نقشه‌برداری توجه ویژ‌ه‌ گردد و نکته قابل تأمل این است که تا به امروز به ایمنی و جانمایی زیرساخت‌ها اهمیتی داده نشده و یا کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: باید دید که گره کار کجاست که نمی ‌توانیم ظرفیت‌ های موجود را فعال کنیم، من از کارشناسان در این حوزه می‌ خواهم که برای حل این مشکل اگر نیاز به تهیه لایحه و یا طرحی است، آن را به شورا اعلام کنند، زیرا کارکرد ما در شورای شهر تهران در همین حوزه است.

جانمایی اشتباه ساخت و ساز‌ها در پایتخت

نژادبهرام با اشاره به اهمیت نقشه برداری در اصول ایمنی ساخت و ساز تصریح کرد: نقشه‌برداری مهم‌ترین اصل ساخت و ساز در پایتخت است، زیرا نقشه‌برداری جانمایی ساختمان را انجام می ‌دهد و به دلیل آنکه نقشه راهی در این مسیر وجود ندارد، بیش تر ساخت و ساز‌های ما روی گسل انجام می ‌گردد.

وی ادامه داد: چگونه می ‌توانیم از توسعه شهری صحبت کنیم، وقتی اصول ایمنی آن رعایت نمی ‌گردد. باید به این نکته توجه داشت که شهر تهران به دلیل ویژگی ‌های جغرافیایی همواره با مخاطراتی چون سیل، زمین لرزه و فرونشست زمین روبرو است.

منبع: عصر شهروند

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ شهریور ۹۸
510 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0