سرنوشت فارغ ‌التحصیلان کشاورزی به چه کسانی سپرده خواهد شد؟ سرنوشت فارغ ‌التحصیلان

سرنوشت فارغ ‌التحصیلان کشاورزی به چه کسانی سپرده خواهد شد؟

تهران به استقبال از پنجمین دوره انتخاب اعضای شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان میرود.

کد خبر: 970422003 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ تیر ۹۷ - ۲:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،تهران به استقبال از پنجمین دوره انتخاب اعضای شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان میرود.

سرنوشت فارغ ‌التحصیلان کشاورزی به چه کسانی سپرده خواهد شد؟

سرنوشت فارغ ‌التحصیلان کشاورزی به چه کسانی سپرده خواهد شد؟

سرنوشت فارغ ‌التحصیلان کشاورزی به چه کسانی  سپرده خواهد شد؟

ساعت هشت صبح روز جمعه بیست و دوم تیر ماه سال جاری سالن والیبال خیابان حجاب تهران شاهد حضور هزاران دانش آموخته کشاورزی عضو سازمان (درمقاطع مختلف تحصیلی) خواهد بود.
با توجه به آمار سی و دو هزار نفری اعضا سازمان نظام مهندسی استان تهران (تهران و شانزده شهر و شهرستان) تعداد شش هزار نفر از این اعضا به علت واریز حق عضویت، حق رأی دادن به کاندیدها را دارند.
جالب توجه این که بیش از نیمی از اعضا نظام مهندسی استان تهران را خانمها تشکیل می دهند و این آمار چشمگیر خانم مهندسها سبب شده تا برخی ائتلافها دو کارشناس خانم را در لیست خود قرار دهند.
در حال حاضر چهار ائتلاف با تبلیغات و اطلاع رسانی و معرفی افراد لیست خود، اقدام به ارتباطات گسترده با اعضا سازمان و تشویق آن ‌ها به حضور در انتخابات پنجمین دوره نموده ‌اند.
نارضایتی اعضا سازمان از عملکرد دوره قبل و بورکراسی حاکم بر آن، کندی روند صدور مجوزها و بی ‌توجهی به حفظ منافع حرف های و صنفی اعضاء، عدم تخصیص تسهیلات و وام به میزان مورد نیاز و… سبب کم شدن اقبال اعضاء به سازمان شده است و مشارکت ‌کنندگان در انتخابات امید دارند شورای پنجم بتواند تغییرات اساسی در سازمان ایجاد کند.
کارشناسانی که در آئین انتخابات جمعه با آراء خود اعضا شورای نظام مهندسی را انتخاب میکنند انتظار دارند که نیروهای جوان و متخصص عضو در اجرای طرحهای کشاورزی بکار گرفته شوند و بورکراسی غیرضروری و مراجعات مکرر و استعلامهای بی مورد دریافت پروانه با هدف روان سازی صدور پروانه ها حذف و زمان اعتبار پروانه ها به هشت سال برسد تا سبب امیدواری فعالان کشاورزی گردد.

سرنوشت فارغ ‌التحصیلان کشاورزی به چه کسانی سپرده خواهد شد؟

اعضا معتقد هستند دانش آموخته کشاورزی استحقاق کسب درآمدی در سطح یک مهندس برق، مهندس کامپیوتر و مهندس ساختان را دارد و ارتقا منزلت اجتماعی و هویت شغلی و حرفه ای اعضا و دفاع از حقوق صنفی، رفاهی و اجتماعی اعضاء با فعال سازی فرصتهای معطل و مغفول سازمان به عهد منتخبین دوره پنجم است.
مهندسی سازی کشاورزی توسعه دانش در مزارع (باغات، اراضی، دامپروری ‌ها، شیلات و آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و…) یکی از ضرورتهای توسعه پایدار کشاورزی است که باید توسط منتخبین مورد توجه و امعان نظر قرار گیرد و کسب و کارهای نو ایده های جدید و درآمدزا، با توسعه ارتباطات بین ‌المللی و اعزام اعضا به نمایشگاه‌ها و بازدیدهای خارج از کشور و تأمین بخشی از هزینه ‌های سفر توسط نظام مهندسی سبب ایجاد بازار کار جدید برای اعضاء گردد.
انتظار دیگر رأی دهندگان اینست که درخواستهای آن ‌ها در باره صدور پروانه با هدف کسب و کار جدید مورد حمایت جدی نظام مهندسی قرار گرفته و وامهای کم بهره شش و هشت درصد به آنها تعلق گیرد.
بنظر میرسد برآورده کردن این خواسته ها با تقویت ندای کشاورز و صدای بهره برداران توسط نظام ارتباطی و رسانه ای ممکن باشد که در اینصورت ائتلافهایی که اعضا رسانه ای اثرگذار داشته باشند میتوانند صدا و انتظارات بهره برداران و فعالان عضو سازمان نظام مهندسی را به گوش آنها رسانده و مطالبات آن ‌ها را پی گیری کنند.
منبع : بازار آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ تیر ۹۷
976 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0