اصطلاح دقیق نظام مهندسی برق چیست؟ «آزمون ورود به حرفه مهندسی» اصطلاح دقیق نظام مهندسی برق چیست؟ «آزمون ورود به حرفه مهندسی»

اصطلاح دقیق نظام مهندسی برق چیست؟ «آزمون ورود به حرفه مهندسی»

اصطلاح دقیق نظام مهندسی برق چیست؟ «آزمون ورود به حرفه مهندسی» ، بوده که به عنوان «آزمون نظام مهندسی برق» رایج بوده؛ و شناخته می‌شود 

کد خبر: 001209034 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۱۱:۲۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اصطلاح دقیق نظام مهندسی برق چیست؟ «آزمون ورود به حرفه مهندسی» ، بوده که به عنوان «آزمون نظام مهندسی برق» رایج بوده؛ و شناخته می‌شود

اصطلاح دقیق نظام مهندسی برق چیست؟ «آزمون ورود به حرفه مهندسی»

اصطلاح دقیق نظام مهندسی برق چیست؟ «آزمون ورود به حرفه مهندسی»
نظام مهندسی برق چیست؟
اصطلاح دقیق این آزمون، «آزمون ورود به حرفه مهندسی» بوده، که به عنوان «آزمون نظام مهندسی برق» رایج بوده؛ و شناخته می‌شود.
نظام مهندسی برق چیست؟

اصطلاح دقیق این آزمون، «آزمون ورود به حرفه مهندسی» بوده، که به عنوان «آزمون نظام مهندسی برق» رایج بوده؛ و شناخته می شود. این آزمون برای اولین بار در آذر ماه سال ۱۳۷۳ برگزار شده؛ و به صورت مداوم تا امروز برگزار می شود. برای شرکت در آزمون، نیاز به داشتن مدرک مهندسی (کارشناسی) در یکی از گرایش های مهندس برق شامل قدرت، الکترونیک، انتقال و توزیع، مخابرات، کنترل و ابزار دقیق است.

۱) هدف آزمون
همانطور که در ویدیوی پربیینده «رازهای موفقیت در آزمون نظام مهندسی برق» (کلیک کنید) توضیح داده شده، هدف نهایی این آزمون، سنجش دانش فنی و کاربردی مهندسان برای اخذ «پروانه نظام مهندسی» برای فعالیت در بخش تاسیسات برقی صنعت ساختمان می باشد. آزمون نظام مهندسی برق توسط «دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان» وزارت راه و شهرسازی برگزار شده، و پروانه نظام مهندسی ساختمان نیز توسط «اداره کل راه و شهرسازی» هر استان صادر می شود. عضویت در سازمان نظام مهندسی، نیاز به قبولی در آزمون ندارد؛ اما اخذ پروانه نظام مهندسی، منوط به قبولی در آزمون می باشد. مهندسین برق با در اختیار داشتن این پروانه می توانند پروژه های طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان ها را تحویل گرفته، و از این طریق درآمدزایی نمایند

۲) نحوه قبولی رایگان

برای قبولی در آزمون نظام مهندسی برق، گام های زیر به ترتیب انجام دهید و توجه داشته باشید که تمامی محصولات معرفی شده رایگان می باشند:

گام اول. اطلاع از فضای آزمون: حتما توصیه می شود که ابتدا اطلاعات جامعی در مورد آزمون نظام مهندسی برق، از آمادگی برای آزمون تا درآمدزایی از پروانه نظام مهندسی برق، کسب کنید که همه این اطلاعات در «کتاب سبز نظام مهندسی برق» به صورت ساختاریافته و هدفمند جمع آوری شده است.

گام دوم. آموزش مطالب: در گام دوم، باید مهمترین و اصلی ترین مفاهیم آزمون تفهیم شود که این مهم با استفاده رایگان از «بسته رایگان آزمون نظام مهندسی برق» که شامل کتاب تمام رنگی، فیلم آموزشی و رفع اشکال تلگرامی است.

گام سوم. تست زنی: گام نهایی تست زنی است که باید سوالات سال اخیر با دقت حل شود تا داوطلب به صورت کامل به نحوه طرح سوالات و چگونگی پاسخ دهی به این سوالات با دانلود رایگان «پاسخ تشریحی سوالات نظام مهندسی برق» مسلط شوند.

برای دریافت این محوصلات رایگان روی «آموزش رایگان نظام مهندسی برق» کلیک کنید.

۳) شرایط شرکت

مدرک تحصیلی

برای شرکت در آزمون نظام مهندسی برق، نیاز به مدرک حداقل کارشناسی برق در یکی از گرایش های قدرت، انتقال توزیع، الکترونیک، مخابرات، کنترل و ابزار دقیق بوده و نوع دانشگاه (سراسری، آزاد، علمی – کابردی و …) تفاوتی ندارد. همچنین داوطلبان با مدرک کارشناسی ناپیوسته نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند.

سابقه کار

برای شرکت در این آزمون، نیاز به سابقه کار خاصی نبوده و افراد بعد از گذشت ۳ سال از مدرك كارشناسی، یا ۲ سال از مدرك كارشناسی ارشد و یا ۱ سال از مدرك دكترای خود قادر به شرکت در این آزمون هستند. البته برای افرادی که دارای مدرک کاردانی پیوسته باشند، گذشت هر پنج سال از تاریخ مدرک کاردانی ، معادل یک سال کارشناسی محسوب می شود. دقت کنید که ارضاء هر کدام از این سه تاریخ، برای شرکت در آزمون کافی است؛ یعنی به فرض مثال ، چنانچه ۳ سال از تاریخ اخذ کارشناسی گذشت، لازم نیست داوطلب منتظر گذشت ۲ سال از تاریخ اخذ کارشناسی ارشد باشد.

عضویت

برای شرکت در آزمون، نیازی به عضویت در سازمان نظام مهندسی نمی باشد، هر چند که یکی از امتیازات اخذ پروژه، سابقه عضویت هست، اما تاثیر چندانی نداشته؛ و اساساً عضویت در این سازمان (البته قبل از قبولی در آزمون نظام مهندسی)، امتیاز ویژه ای محسوب نمی شود.

پایان خدمت

داوطلبان آقا می توانند بدون دارا بودن کارت پایان خدمت در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند (البته باید سابقه کار لازم را داشته باشند). این داوطلبین بعد از قبولی در آزمون تا ۳ سال از تاریخ اعلام نتایج فرصت دارند که کارت پایان خدمت یا معافیت لازم را اخذ کرده؛ و برای دریافت پروانه نظام مهندسی خود اقدام نمایند.

۴) مزایای پروانه

هفت مزیت اصلی و مهم داشتن پروانه نظام مهندسی برق عبارتند از:

برای گرفتن پروانه نظام مهندسی نیاز به هیچ سابقه کاری خاصی نبوده، و صِرف گذشت مدت زمان مشخصی (که در ادامه توضیح داده خواهد شد) به جهت شرکت در آزمون کافی می باشد.

شرط اخذ پروانه نظام مهندسی برق و فعالیت در سازمان نظام مهندسی، قبولی در آزمون نظام مهندسی بوده و نیاز به هیچ مصاحبه یا گزینشی بعد از آزمون نیست.

در این آزمون نیاز به رقابت با کسی نبوده؛ و مانند کنکور و آزمون های استخدامی ظرفیت قبولی نداشته، و داوطلب کافیست نمره ۵۰ از ۱۰۰ را کسب نماید.

سازمان نظام مهندسی ساختمان در تمامی شهرهای کشور فعال بوده، و داوطلب می تواند بعد از قبولی در شهر خود یا شهرهای دیگر (تحت شرایط خاصی) فعالیت نماید.

فعالیت به عنوان طراح و ناظر تاسیسات برقی کاملاً منعطف بوده؛ و مهندسین می توانند با هماهنگی کارفرما، زمان خود را مدیریت کنند؛ تا برای کارهای دیگر مزاحمتی ایجاد ننماید

فعالیت در سازمان نظام مهندسی ساختمان شغل محسوب نشده؛ و مشکل قانونی برای کارمندان و کسانی که دارای بیمه هستند، ایجاد نمیکند.

هر فردی که دارای مدرک مهندسی در رشته برق باشد، برای رسیدن به جایگاه اجتماعی باید پروانه نظام مهندسی را اخذ نماید. بسیاری از داوطلبان آزمون، به شدت علاقمند به دریافت پروانه نظام مهندسی می باشند.

۵) درآمدزایی

با داشتن پروانه نظام مهندسی، یک مهندس برق مجوز لازم برای ورود به بازار کار بزرگ تاسیات برقی ساختمان را دریافت کرده و از طریق آن می تواند درآمدزایی قابل توجهی انجام دهد. این درآمدها را می توان به دو دسته کلی مستقیم و غیرمستقیم تقسیم کرد:

الف) درآمد مستقیم:

این درآمد مستقیما از پروانه نظام مهندسی برق بدست آمده و شامل دو دسته است. ارجاع کار از سوی سازمان نظام مهندسی که تعرفه آن هر سال مشخص شده و در متراژ پروژه (با در نظر گرفتن تعداد طبقات ساختمان) ضرب می شود. دومی مجوزهایی (مانند تست ارت، نصب کنتور و …) که مهندسین برق دارای پروانه نظام مهندسی، با حضور در دوره های آموزشی موفق به اخذ مجوزهای لازم شده و می توانند درآمد مناسبی از این مجوزها کسب کنند.

ب) درآمد غیرمستقیم: درآمدهای غیرمستقیم رابطه مستقیمی با میزان تلاش و علاقه مهندسین داشته و به سه دسته طراحی، نظارت و اجرا تقسیم می شود. دقت کنید که این درآمدها جدا از ارجاع کار از سوی سازمان نظام مهندسی است. بسیاری از شرکت ها به شدت نیاز به مهندسین طراح، ناظر و مجری دارای تخصص و تسلط به مفاهیم مقررات ملی هستند و مهندسنی برق می توانند از ظرفیت فوق العاده موجود برای کسب درآمد عالی استفاده کنند.

۶) پیشنهاد ویژه

آکادمی مهندس کریمی، مجموعه علمی-آموزشی اختصاصی کسب و کارهای برقی بوده که فرآیند آموزش رایگان مهندسین برق از قبولی در آزمون تا درآمدزایی را انجام می دهد. این آکادمی تمامی مجوزهای لازم (کسب و کار، اینماد، انتشاز کتاب و …) را داشته و می تواند نقطه عطفی برای کسب درآمد مناسب و تخصصی مهندسین برق باشد.

سایت: https://mohammad-karimi.com

صفحه اختصاصی آزمون: https://mohammad-karimi.com/nezam

تماس: ۰۲۱۶۶۴۰۴۱۸۶

واتساپ: ۰۹۱۲۰۲۲۳۷۲۴

تلگرام و اینسناگرام: @

منبع: اقتصاد ۲۴

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
495 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0