باید سعی کنیم تا با ارتقای کیفیت ساخت و ساز طول عمر ساختمان افزایش یابد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

باید سعی کنیم تا با ارتقای کیفیت ساخت و ساز طول عمر ساختمان افزایش یابد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش پنجاه درصدی مشارکت مردم در ساخت و سازها بر افزایش تلاشها برای ارتقای کیفیت ساختمانها و افزایش طول عمر آن تاکید کرد.

کد خبر: 970223004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷ - ۱۱:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش پنجاه درصدی مشارکت مردم در ساخت و سازها بر افزایش تلاشها برای ارتقای کیفیت ساختمانها و افزایش طول عمر آن تاکید کرد.

باید سعی کنیم تا با ارتقای کیفیت ساخت و ساز طول عمر ساختمان افزایش یابد

باید سعی کنیم تا با ارتقای کیفیت ساخت و ساز طول عمر ساختمان افزایش یابد

باید سعی کنیم تا با ارتقای کیفیت ساخت و ساز طول عمر  ساختمان افزایش یابد

علی اکبر رمضانی بیان کرد: اگر میانگین مدت زمان ایجاد هر ساختمان را ۲ سال در نظر بگیریم و در طول این دو سال حدود پانصد هزار مترمربع ساختمان توسط مردم ساخته شود و هر متر مربع هشتصد هزار تومان ارزش ریالی داشته باشد در طول دو سال هشتصد میلیارد تومان توسط مردم در بخش ساخت و ساز سرمایه گذاری میگردد.
وی تصریح کرد: سالانه بخش خیلی زیادی از سرمایه های ملی در صنعت ساخت و ساز صرف میشود و یکی از رسالتهای این سازمان صیانت از سرمایه های ملی است، در این مورد نیاز است تا از توان و مهارت مهندسان برای حفظ این سرمایه ها استفاده گردد.
رمضانی تاکید کرد: باید سعی کنیم تا با ارتقای کیفت ساخت و ساز، طول عمر ساختمان افزایش یابد زیرا اگر یک سال به عمر ساختمان اضافه گردد سالانه ۴ هزار میلیارد ریال سرمایه ملی حفاظت شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: مشارکت مردم و بخش خصوصی در خراسان شمالی برای مشارکت در ساخت و ساز بیش از میانگین کشوری است

باید سعی کنیم تا با ارتقای کیفیت ساخت و ساز طول عمر ساختمان افزایش یابد

رمضانی اظهار داشت: بسیاری از دانشجویان ما در مورد مقررات ملی ساختمان آگاهی ندارند و در باره دست آوردهای آن چیزی نمیدانند و بسیاری از پیمانکاران ساختمان نیز هیچ دروسی در مورد مبحث ملی ساختمان را پاس نکرده اند.
وی در مورد ساخت نماهای رومی نیز افزود: اجرای نماهای غیر ایرانی و اسلامی در استان جای تامل دارد و البته باید بدانیم که همین نماهای فعلی که در حال اجراست نیز تقلید اشتباه از نمای رومی است و موارد مختلف اصولی آن رعایت نمی گردد.
ریاست سازمان استان  در مورد  حوادث گاز گرفتگی استان که طی چند سال گذشته افزایش داشته است خاطر نشان کرد: بی شک نظام مهندسی وظیفه نظارت بر اجرای لوله کشی و نحوه اتصالات گاز دارد و ما این موضوع را کتمان نمیکیم وای اگر پیگیر حوادث گاز گرفتگی در استان باشید متوجه میشوید که اکثر گاز گرفتگیها به علت تغییراتی بوده که بعد از پایانکار انجام شده است.

منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۹۷
712 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0