نسبت به ایمنی معادن سواد کوه احساس خطر میکنیم ریاست نظام مهندسی معدن استان مازندران بیان کرد:

نسبت به ایمنی معادن سواد کوه احساس خطر میکنیم

هادی حمیدیان عنوان داشت: وضعیت ایمنی در معادن سامان سواد کوه پایین است و احساس خطر میکنیم.

کد خبر: 970419014 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ - ۵:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، هادی حمیدیان عنوان داشت: وضعیت ایمنی در معادن سامان سواد کوه پایین است و احساس خطر میکنیم.

نسبت به ایمنی معادن سواد کوه احساس خطر میکنیم

نسبت به ایمنی معادن سواد کوه احساس خطر میکنیم

نسبت به ایمنی معادن سواد کوه احساس  خطر میکنیم

وی با اشاره به فعالیت پانزده معدن در سوادکوه، ادامه داد: هشتاد درصد اشتغال در معادن مربوط به معادن سوادکوه است.
حمیدیان افزود: معادن سوادکوه همان معادن سابق البرز مرکزی است که به بازنشسته ها واگذار گردیده است و با توجه به فرسودگی تجهیزات، افزایش دستمزد و غیره با زیان انباشته ای روبرو شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران اظهار داشت: در معادن سوادکوه با مشکلات ایمنی روبرو هستیم و باید همراه هر کارگر تجهیزات خودنجات وجود داشته باشد و اکنون در این بخش مشکل داریم.
وی تصریح کرد: هزار فقره کدنجات در معادن سوادکوه تاریخ گذشته و کپسولهای آتش نشانی آن نیز از رده خارج است و مسئولان احساس خطر کنند.
وی با بیان این که نیازمند واقعی سازی قیمت ذغال سنگ هستیم، افزود: قیمت جهانی ذغال سنگ تنی یک میلیون تومان است اما در معادن استان تنی دویست وبیست هزار تومان خریداری میشود و قیمت ذغال سنگ شستشو شده چهارصد هزار تومان است.

نسبت به ایمنی معادن سواد کوه احساس خطر میکنیم

حمیدیان ادامه داد: اصفهان بیش ترین مصرف کننده ذغال سنگ استان مازندران است و به علت عدم بهره وری و تعداد بالای کارگران زیاد قیمت ذغال سنگ پایین است و اکنون قیمت ذغال سنگ پانزده درصد قیمت آهن است درحالیکه باید سی درصد قیمت آهن باشد.
وی با عنوان این که در معادن سوادکوه احتمال خطر وجود دارد، افزود: تا به حال هشدارهای لازم داده شده و باید از طریق مسئولان امر پیگیریهای لازم صورت پذیرد.
حمیدیان با عنوان این که شرایط ایمنی معادن سوادکوه پایین است در مورد معادن غیرمجاز، مطرح کرد: برخی معادن استان دارای پروانه بودند و مهلت پروانه گذشته است و نسبت به تمدید آن اقدام نکرده اند و از نظر این نظام هر معدنی که مسئول فنی نداشته باشد، غیرمجاز است.
رئیس نظام مهندسی معدن مازندران خاطر نشان ساخت: از صد و هفده معدن استان تنها شصت معدن مسئول فنی دارند و بقیه مسئول فنی ندارند تا گزاش فنی و ایمنی آن ارائه گردد.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران  pdf

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۷
913 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0