کاهش زمان صدور مجوزهای کشاورزی به بیست روز ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان کرد

مشوق کشت گلخانه ای هستیم

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور اظهار داشت: گلخانه ها یکی از بهره ورترین روشهای تولید محصولات کشاورزی هستند و سیاست ما تشویق سرمایه گذاران به اتخاذ روش کشت گلخانه ای است

کد خبر: 980127011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ فروردین ۹۸ - ۳:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری هلث نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور اظهار داشت: گلخانه ها یکی از بهره ورترین روشهای تولید محصولات کشاورزی هستند و سیاست ما تشویق سرمایه گذاران به اتخاذ روش کشت گلخانه ای است.

مشوق کشت گلخانه ای هستیم

مشوق کشت گلخانه ای هستیم

مشوق کشت گلخانه ای  هستیم

شاهرخ رمضان نژاد ۳ شنبه در گردهمایی نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت گلخانه‌ای در شیراز گفت: سودآورترین فعالیت در بخش سرمایه گذاری کشاورزی بخش گلخانه است و محصولات گلخانه ای شامل سیاستهای کنترلی تنظیم بازار نخواهد بود و از این رو نیز شاهد افزایش درآمد صاحبان گلخانه هستیم.
رمضان نژاد ادامه داد: اخذ مجوز ایجاد گلخانه در کشور علاوه بر این که زمان بر است مشکلات مختلفی نیز دارد ولی یکی از برنامه هایی که این سازمان بعنوان متولی صدور مجوز ایجاد گلخانه در کشور دارد این است که روند صدور مجوز تسهیل و مجوز در زمان کم تری صادر گردد.
وی افزود: استان فارس در حوزه کشاورزی در کشور پیشگام است و امید است با توسعه گلخانه در این استان شاهد پیشگام بودن استان فارس در زمینه توسعه گلخانه ها در کشور باشیم.
رمضان نژاد، هم‌چنین به بهره وری در کشاورزی اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین ابزاری که میتواند سبب رونق تولید در بحث کشاورزی شود بهره وری است و اگر این عنصر در کشاورزی دنبال نگردد، آینده ای برای این بخش متصور نیست.
پی اظهار داشت: محدودیتهای اقلیمی در کشور سبب شده نتوانیم به سمت طرحهای توسعه محور باشیم از این رو بهره وری میتواند عاملی برای ایجاد رونق تولید در کشاورزی گردد.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: بهره وری عاملی بود که سبب شد در سالهایی که کشور توان رقابت و تولید مناسب محصولات کشاورزی را نداشت از این گذر تاریخی عبور کند و با تکیه بر بهره وری نیاز داخلی این محصولات را برطرف کنیم.
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و توسعه کشاورزی اظهار داشت: یکی از معیار هایی که در برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است افزایش سه درصدی بهره وری در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی است.
رمضان نژاد افزود: یکی از برنامه هایی که این سازمان داشته این است که با توجه به کاهش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی شاهد افزایش میزان برداشت این محصولات در هر واحد از سطح زیر کشت است البته در این مسیر افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب نیز در نظر گرفته شده است.
** منابع آبی استان باید مدیریت گردد
ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: ایجاد و توسعه کشت گلخانه ای از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی است و استان فارس نیز با توجه به اینکه در شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک قرار دارد باید منابع آب استان در جهت امنیت غذایی مردم و جامعه مدیریت گردد.
محمدمهدی قاسمی گفت: توسعه کشت گلخانه ای در محیط کنترل شده امکان کنترل عوامل طبیعی نثل آفات، بیماری‌ها و نوسانات اقلیمی را فراهم کرده و امکان افزایش بهره وری مهم‌ترین پارامتر تولید آب را ایجاد میکند. اگرچه در سنوات اخیر نسبت گذشته توسعه خوبی در کشت گلخانه ای ایجاد شده است ولی این توسعه متناسب با سیاستهای سازمان نیست.

مشوق کشت گلخانه ای هستیم

قاسمی ادامه داد: افزایش ده برابری بهره وری آب کنترل آفات و بیماریها و کاهش تبخیر و تعرق و مدیریت تولید از مزایای کشت گلخانه‌ای است.
وی گفت: برنامه بلندمدت توسعه ۷ هزار هکتاری کشت گلخانه در فارس از جمله اهدافی است که سازمان جهاد کشاورزی استان بدنبال آن است و امسال ششصد هکتار توسعه کشت گلخانه در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان فارس افزود: بمنظور توسعه گلخانه در قالب زنجیره تولید مدل روستای گلخانه در دستور کار قرار گرفته است این مدل در ۳ شهرستان‌ کوار، مرودشت و پاسارگاد در دست اقدام است.
** ۱ هزار مجوز ایجاد گلخانه در فارس صادر گردیده است
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس در این گردهمایی افزود: بیش از ۵ هزار مجوز طی سال گذشته در استان فارس صادر گردیده است که از این میزان مجوز نزدیک به هزار پروانه صادر گردیده در حوزه گلخانه است البته طولانی شدن روند اخذ مجوز های عاملی برای این شده تا روند ساخت گلخانه در استان فارس همسو با میزان درخواست ایجاد گلخانه نباشد.
حسین رئیسی ادامه داد: این سازمان بیش از ۶ هزار عضو حقیقی و نزدیک به هفتصد نیروی حقیقی دارد که باید این افراد در سیمای کشاورزی استان فارس نقش پررنگ تری داشته باشند.
حسینی رئیسی با عنوان اینکه اخذ مجوز باید تنها طی هفت روز انجام گردد، گفت: بیش ترین مشکلی که در این حوزه وجود دارد تعرفه های بخش دولتی است که امید است این مشکل نیز برطرف گردد تا شاهد اینگونه مشکلات در استان فارس نباشیم.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ فروردین ۹۸
701 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0