درگیر دلالی و نقشه صوری در ساخت و سازها هستیم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی خبر داد:

درگیر دلالی و نقشه صوری در ساخت و سازها هستیم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: قرارداد اجرای ساختمان ابزاری برای آغاز کار میباشد ولی واقعیت اینست که گرفتار دلالی، واسطه ‌گری و نقشه صوری در ساخت و سازها هستیم که باید این گونه موارد از جامعه مهندسی حذف گردند.

کد خبر: 960905013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ آذر ۹۶ - ۲:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: قرارداد اجرای ساختمان ابزاری برای آغاز کار میباشد ولی واقعیت اینست که گرفتار دلالی، واسطه ‌گری و نقشه صوری در ساخت و سازها هستیم که باید این گونه موارد از جامعه مهندسی حذف گردند.درگیر دلالی و نقشه صوری در ساخت و سازها هستیم

درگیر دلالی و نقشه صوری در ساخت و سازها هستیم

درگیر دلالی و نقشه صوری در ساخت و سازها هستیم

درگیر دلالی و نقشه صوری در ساخت و  سازها هستیم

کامران دیسفانی روز یک شنبه در جلسه ای بمنظور بررسی و بازنگری کارشناسی ‘طرح قرارداد اجرای ساختمان’ گفت: اجرای کار کوپنی در پروژه های بزرگ معنا ندارد. خواستار آن هستیم که ارجاع کار در پروژه های بزرگ ساختمانی تغییر نماید.
دیسفانی گفت: در مورد نظارت پروژه های ساختمانی پیشنهاد آنست که حوزه های نظارتی در مناطق شهر مشهد تحت نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی گردد تا این سازمان بهتر بوظیفه اصلی یعنی نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسین عمل کند.
وی به قرارداد مالک و مجری هم اشاره و اظهار کرد: قبل از این که پیمان کار، کار را در کارگاه ساختمانی آغاز کند می بایست ابتدا مجری را انتخاب کنند و ناظران پروژه هم باید در صورت نبود مجری با گزارش به نظام مهندسی و شهرداری از ادامه کار جلوگیری کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در مورد کنترل کیفی بیش تر پروژه های ساختمانی هم تصریح کرد: بهتر است نقشه های ساختمانی در دو مرحله انجام گردند. یک مرحله پیش پروانه و مرحله بعدی نقشه اجرایی که باید عیناً در اجرا مد نظر قرار گیرند و پیش از صدور اصل پروانه تأییدات نظام مهندسی را اخذ کند.

درگیر دلالی و نقشه صوری در ساخت و سازها هستیم


طی این جلسه با حضور روسا و نمایندگانی از انجمن های صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان، مجریان و شرکت های ساختمانی و تاسیساتی و سازمان نظام کاردانی بندهایی از ‘قرارداد اجرای ساختمان’ قرائت گردید و شرکت ‌کنندگان نقطه نظرات خود را در گروه های ساختمانی، اجرای کار، نحوه تضمین انجام تعهدات، وظایف و اختیارات صاحب کار تشریح کردند.
ششصد و پنجاه مجموعه انبوه ساز، هزار و هشتصد شرکت مشاوره ای و ۲ هزار شرکت پیمان کاری در استان خراسان رضوی فعالیت میکنند. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با بیست و چهار هزار عضو مهندس در ۷ رشته عمران، مکانیک، برق، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری و معماری دومین سازمان نظام مهندسی بزرگ کشور پس از تهران است. حجم ساخت و سازها در استان خراسان رضوی در زمان رونق اقتصادی سالانه بالغ بر ۷ میلیون مترمربع است.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید کتاب نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آذر ۹۶
814 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0