اختصاص سهم 1 درصدی صندوق حمایت از بخش کشاورزی به عضوهای نظام مهندسی کشاورزی استان کردستان عابد احمدی

استفاده از منابع آبی استان آسان‌ترین و نزدیک‌ترین راه ممکن جهت ایجاد شغل برای جوانان است

عابد احمدی شامگاه سه‌شنبه در چهارمین نشست کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج عنوان کرد: در اولین جلسات کمیته تخصصی و در جلسات بعدی هم اساسی‌ترین مشکل قابل بحث، اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی بوده است.

کد خبر: 960219020 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶ - ۱۲:۰۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی کشاورزی کردستان عابد احمدی شامگاه سه‌شنبه در چهارمین نشست کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج عنوان کرد: در اولین جلسات کمیته تخصصی و در جلسات بعدی هم اساسی‌ترین مشکل قابل بحث، اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی بوده است.منابع آبی استان آسان‌ترین و نزدیک‌ترین راه ممکن جهت ایجاد شغل

منابع آبی استان آسان‌ترین و نزدیک‌ترین راه ممکن جهت ایجاد شغل

منابع آبی استان آسان‌ترین و نزدیک‌ترین راه ممکن جهت ایجاد شغل

منابع آبی استان آسان‌ترین و نزدیک‌ترین راه ممکن جهت ایجاد شغل

 

وی بر این باور است زمینه‌های بکارگیری و ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در استان مورد بررسی قرار گرفته است و آسان‌ترین و نزدیک‌ترین راه ممکن ایجاد شغل برای جوانان استفاده از منابع آبی استان است.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر همکاری لازم بین ارگان‌های آب منطقه‌ای، اداره‌کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی صورت پذیرد بهره‌برداری مناسب‌تری از اراضی ملی خواهیم داشت.

رئیس سازمان نظام کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان در رابطه با بحث تخصیص آب نیز، گفت: احداث باغات آبی از جمله راهکارهای موجود است چراکه باغات دیم ۵ تا ٦ هکتار برای یک نفر ایجاد شغل می‌کند اما در باغات آبی کمتر از یک هکتار ایجاد شغل و درآمد خواهد کرد.

احمدی با بیان اینکه تخصیص آب برای کشت گلخانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در راستای سیاست‌های جهاد کشاورزی، در محدوده شهرهای بزرگ از جمله شهرستان سنندج و دیگر شهرستان‌های نزدیک به سدها اراضی ملی با مرغوبیت پایین هم امکان واگذاری به احداث گلخانه را دارند.

وی با اشاره به اینکه اگر به پیشنهادات توجه شود قطعا ایجاد شغل تضمین شده است، ادامه داد: در بحث شیلات هم باید تخصیص آب برای مجتمع‌های پرورش ماهی به جمع کثیر فارغ‌التحصیلان واگذار شود.

احمدی با بیان اینکه باید در عمل ایجاد شغل کنیم، خاطرنشان کرد: بزرگترین دغدغه هر مجلس و محفلی از مناظره‌های انتخابی گرفته تا توصیه مقام معظم رهبری، اشتغال جوانان است و همه بر حل این مشکل تاکید می‌کنند.

رئیس سازمان نظام کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان اظهار داشت: باید وارد عمل شویم و حرف به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و کار کشاورزی دیگر به شیوه گذشته پاسخگو نیست و باید زمینه‌ها را برای اشغال جوانان تقویت کنیم.

به گفته وی، با شیوه‌های جدید از جمله استفاده از سهم زیست‌محیطی می‌توانیم مجتمع های پرورش ماهی را راه‌اندازی کنیم و باید به سمت و سویی برویم که بهره‌وری ما از آب زیاد باشد.

احمدی گفت: ۲ هزار و۵۰۰ نفر دانش آموخته در بخش کشاورزی بیکار هستند، در بحث گلخانه حمایت اضافی نمی‌خواهیم چون استان کردستان استعداد و منابع را دارد و مطالبات ما نباید فقط بر روی کاغذ مطرح باشد ،۳ هزار متر گلخانه می‌تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم برای چندین نفر(۵-۴نفر) ایجاد شغل کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی کشاورزی کردستان

 

بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اردیبهشت ۹۶
1370 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0