جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه حمایت از ایده های خلاق و کارآفرینانه از اهداف مهم سازمان نظام مهندسی است

بازدید دانشجویان دانشگاه رجاء از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

 بمناسبت هفته بزرگداشت مقام مهندس دانشجویان دانشگاه رجاء از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در تاریخ دوشنبه هفتم اسفندماه بازدید به عمل آوردند.

کد خبر: 961212006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ اسفند ۹۶ - ۸:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان قزوین، بمناسبت هفته بزرگداشت مقام مهندس دانشجویان دانشگاه رجاء از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در تاریخ دوشنبه هفتم اسفندماه بازدید به عمل آوردند.

بازدید دانشجویان دانشگاه رجاء از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان


بازدید دانشجویان دانشگاه رجاء از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

بازدید دانشجویان دانشگاه رجاء از  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

در این جلسه، حاجی نجفی ضمن عرض تبریک هفته مهندس بیان داشت: نزدیکی مراکز علمی و همچنین آموزش عالی به سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند تاثیر بسزایی در رشد خلاقیتهای دانشجویان و از طرفی ایده محور شدن سازمان نظام مهندسی ساختمان شود و خوشبختانه مجموعه سازمان همواره از تقارب با مراکز علمی استقبال داشته است.
جلوخانی، ریاست سازمان  با عرض تبریک هفته مهندس افزود: پنجم اسفند، سالروز فیسلوف، منجم، ریاضیدان حکیم خواجه نصیرالدین طوسی است و باعث افتخار و مباهات مهندسان است که سالروز این مرد بزرگ بعنوان روز مهندس نامگذاری گردیده است.
جلوخانی مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال هفتاد و چهار در مجلس شورای اسلامی وقت به تصویب رسید و سال هفتاد و پنج ابلاغیه تاسیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها به وزارت راه و شهرسازی گردید که در نهایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در آذرماه سال هفتاد و هفت تشکیل شد، در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تمام ساخت و سازهای کشور به دو دسته تقسیم میشوند، دسته اول ساخت و سازهایی است که از بودجه عمرانی دولت تامین   میشوند و با نظارت سازمان نظام فنی و اجرایی  تنسیق امور آن ها صورت می گیرد و دسته دوم ساخت و سازها و پروژه های عمرانی است که از بودجه شخصی تامین می گردد و نظارت بر آن ها توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت میگیرد.
وی در ادامه با تاکید بر پتانسیل عظیم مهندسان در کشور، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور حدود پانصد هزار نفر در هفت رشته مهندسی عمران، معماری، برق، مکانیک، ترافیک، نقشه برداری و شهرسازی عضو دارد، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین دارای نه هزار و چهارصد نفر میباشد که از این تعداد پنج هزار و سیصد نفر دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند.
کمیسیونهای سازمان اتاق فکرهای هیئت مدیره هستند
ریاست سازمان همچنین با اشاره به نقش کمیسیون های سازمان، ادامه داد: سازمانهای نظام مهندسی ساختمان دارای چهار رکن اصلی ازجمله هیئت عمومی (مجمع عمومی) که هر سال یک بار برگزار می شود و هم چنین هیئت مدیره سازمان که با برگزاری انتخابات هر سه سال انتخاب میشوند و وظیفه تصمیم گیری موضوعات مختلف سازمان  را بعهده دارند از طرفی رکن سوم، بازرسین سازمان هستند که در مجمع عمومی به پیشنهاد هیئت مدیره و با برگزاری انتخابات انتخاب می شوند و در نهایت شورای انتظامی است که دارای پنج عضو می باشد که یک نفر قاضی به نمایندگی از دادگستری استان و چهار نفر از مهندسان عضو به پیشنهاد هیئت مدیره در شورای انتظامی وظیفه بررسی مشکلات و اختلافات پیش آمده فی مابین ناظر و مالک، مجری و مالک و غیره را دارند.

بازدید دانشجویان دانشگاه رجاء از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

وی در مورد فعالیت های کمیسیون های سازمان تصریح کرد:  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین دارای هشتاد کمیسیون تخصصی در رشته ها و گرایشهای مختلف میباشد که این کمیسیون ها اعم از  هفت کمیسیون تخصصی در رشته های اصلی سازمان، چهل گروه کنترل نظارت و اجراء، کمیسیون اشتغال، بانوان، ورزشی، انرژی و زیر گروهها و کمیته های مختلف میباشد، که این کمیسیون ها بعنوان اتاق فکر و بازوی مشورتی هیئت مدیره هستند.
وی در خاتمه اظهارات خود افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین چندین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در رعایت مقررات ملی ساختمان در سطح کشور شد. استان قزوین مجدداً موفق به کسب این رتبه شد که مهندس حق لطفی به نمایندگی از استان قزوین به این مهم دست پیدا کرد که این موفقیتها بیانگر تعامل خوب سازمان با اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و دستگاه های ذی ربط میباشد، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در رعایت مباحث مقررات ملی، صدور خدمات فنی و مهندسی  و هم چنین ایجاد خلاقیت در سطح کشور پیشرو بوده است ودر طی این مسیر و تعامل با پارک علم و فن آوری در راستای حمایت از ایده های خلاق و کارآفرینی جهت تبدیل این ایده های خلاق به مرحله اجرایی رسانده و به مرحله تجاری سازی پیش ببریم. در خاتمه دانشجویان دانشگاه از واحدهای مختلف سازمان بازدید به عمل آوردند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قروین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اسفند ۹۶
790 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0