بازدید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و هیئت همراه مهدی سالاری

بازدید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و هیئت همراه از خبرگزاری جمهوری اسلامی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، روز 4 شنبه همراه زحمتکش، نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی یزد در بازدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان گفت: در یزد شرایط ساختمان سازی نسبت به سایر نقاط کشور خاص تر است بگونه‌ای که فضای غیررسمی ساخت و ساز خیلی بیش تر از فضای رسمی فعال است.

کد خبر: 190623018 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ تیر ۹۸ - ۳:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، روز ۴ شنبه همراه زحمتکش، نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی یزد در بازدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان گفت: در یزد شرایط ساختمان سازی نسبت به سایر نقاط کشور خاص تر است بگونه‌ای که فضای غیررسمی ساخت و ساز خیلی بیش تر از فضای رسمی فعال است.

بازدید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و هیئت همراه

بازدید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و هیئت همراه

بازدید رئیس سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان یزد و هیئت همراه از خبرگزاری جمهوری اسلامی

مهدی سالاری اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از نگاه‌ها و قوانین گذشته در حال اصلاح است که نمونه آن تصویب دادن پروانه به زمین ‌های تفکیکی زیرحد نصاب و یا دادن پروانه به زمین ‌های دارای سند مشاعی یا صورتجلسه تفکیکی در شورای شهر یزد است.

وی تصریح کرد: هم‌چنین برای اولین بار به پیشنهاد هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و تأیید هیأت ۴ نفره استان، مالکانی که حق‌الزحمه نظارت و صدور شناسنامه فنی و ملکی را نقدی پرداخت کنند، از بیست درصد تخفیف بهره مند می‌ گردند.

وی ادامه داد: در راستای پاسخگویی به دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم، طرحی با عنوان کمیسیون حقوق شهروندی عنوان شده و کلیات آن در هیأت مدیره به تصویب رسیده است که با اجرای این طرح، مردم ارتباط منطقی ومناسب‌تری با سازمان برقرار و تعرفه‌های سازمان را راحت تر پذیرایی گردند و نظام مهندسی نیز در مسیر نیازهای حال و آینده استان حرکت می ‌کند.

وی گفت: بسیاری از قوانین طرح‌ های هادی، جامع و تفصیلی برای وضعیت امروز قابل استفاده نبوده و مورد استقبال مردم نیز قرار نمی‌ گیرد، بنابر این از یک سو، رویکرد دستگاه‌ های دولتی باید تغییر کند و از طرف دیگر مهندسان نیز باید به علم و فناوری روز مجهز گردند و یادگیری ‌های جدید داشته باشند که جهتگیری سازمان نظام مهندسی در جهت تحول و ارتقا دانش مهندسان استان است.

به گفته سالاری، سازمان نظام مهندسی یزد طبق قانون در سال هفتاد و چهار ایجاد شده و هم اکنون ۷ هزار عضو در هفت رشته عمران، مکانیک، برق، معماری، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک دارد و دو هزار و هفتصد و چهل و یک نفر از این افراد پروانه اشتغال بکار دارند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی محاسبات عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۸
494 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0