دیدار ریاست و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و کرج با ریاست و اعضای هیات مدیره دیدار ریاست و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و کرج

دیدار ریاست و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و کرج با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

​ریاست و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و کرج با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز دیدار کردند

کد خبر: 970926010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ آذر ۹۷ - ۳:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،​ریاست و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و کرج با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز دیدار کردند

دیدار ریاست و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و کرج با ریاست و اعضای هیات مدیره

دیدار ریاست و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و کرج با ریاست و اعضای هیات مدیره

دیدار ریاست و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی  البرز و کرج با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

بمناسبت هفته پژوهش و فناوری روز یک شنبه بیست و پنجم آذر ماه نود و هفت، برهانی فر _ ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در راس هیاتی با رییس و جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز در محل سالن جلسات سازمان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که جمالپور _ مشاور ریاست دانشگاه، شیرنگی _ معاون پژوهش و فناوری و ثابت _ ریاست دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ریاست این دانشگاه را همراهی میکردند، در ابتدا غلامی _ رییس سازمان ضمن خیرمقدم به میهمانان فرهیخته سازمان، فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری را به میهمانان تبریک گفت.
غلامی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه مشترک ۲ مجموعه که بخشهایی از آن به اجرا درنیامد و با تاکید به نقش و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در توسعه علم و فناوری در سطح استان بویژه در حوزه عمرانی و صنعت ساختمان، ورود دانشگاه آزاد بموضوع دوره های ارتقای پایه اعضای سازمان و استفاده از سالن اجتماعات دانشگاه برای برگزاری گردهمایی ها و مجامع سازمان و بهره گیری از آزمایشگاه فنی دانشگاه را را از زمینه های همکاری مشترک عنوان کرد.
رییس سازمان، یکی از مشکلات موجود در مورد فارغ التحصیلان رشته های صنعت ساختمان را عدم آشنایی کافی با مباحث اجرایی این صنعت ذکر کرد و با تاکید بر این که بخش بزرگی از اعضای سازمان دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج هستند، ادامه داد: اگر بتوانیم در یک همکاری مشترک دانشجویان رشته های صنعت ساختمان را پیش از فارغ التحصیلی با مباحث اجرایی صنعت ساختمان آشنا کنیم نتایج خیلی خوبی حاصل خواهد آمد که هم به نفع فارغ التحصیلان و هم به نفع جامعه خواهد بود.
وی، ضمن ابراز آمادگی سازمان برای برگزاری کارگاه های آموزشی برای این منظور، اجرایی شدن این هدف را مستلزم همکاری نزدیک تر و هماهنگیهای بیش تر میان دانشگاه و نظام مهندسی ساختمان دانست.
دانشگاه ظرفیتهای خود با مجموعه هایی همچون نظام مهندسی به اشتراک میگذارد
در ادامه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی البرز و کرج با اشاره به سیر تحولات دانشگاه کرج، رویکرد این دانشگاه را در طی یک سال گذشته برقراری ارتباط موثر با بیرون دانشگاه توصیف کرد.
رییس دانشگاه آزاد البرز، با اشاره به چهل و پنج هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در استان البرز، تعداد دانشجویان رشته های فنی و مهندسی را یک سوم این تعداد دانست که نشان از تاثیر گذاری این دانشگاه در حوزه های فنی و عمرانی استان و کشور است.
برهانی فر، از تصمیم دانشگاه برای به اشتراک گذاری ظرفیتهای خود با مجموعه هایی هم چون نظام مهندسی خبرداد.
برهانی فر، یکی از رویکردهای دانشگاه آزاد کرج را نگاه برون مرزی برای تبادل دانشجو با بیرون مرزها دانست و از نمونه های آن به ارتباط با اقلیم کردستان عراق اشاره کرد که علی رغم حضور آمریکاییها در عرصه آموزشهای دانشگاهی، استقبال خوبی برای تبادل استاد و دانشجو با دانشگاههای ایران و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی کرج کردند.
وی، همچنین از استقبال کشورهای حاشیه خلیج فارس برای استفاده از ظرفیتهای دانشگاهی ایران خبر داد.
رییس دانشگاه آزاد البرز، ورود چهل ایده دانش بنیان به دانشگاه با تلاش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه را قدم مهم دیگری در ارتباط دانشگاه با بازار کار و تامین نیازهای فناورانه کشور دانست.

دیدار ریاست و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و کرج با ریاست و اعضای هیات مدیره

برهانی فر، با اشاره به اختصاص معاونت پزشکی یه دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی دانشگاه برای تامین بخشی از تجهیزات پزشکی لازم برای تجهیز مرکز آموزش پزشکی دانشگاه و حتی ساخت تجهیزات مورد نیاز استان در داخل دانشگاه بعنوان یک قابلیت بزرگ ذکر کرد.
همدلی میان دانش آموختگان این دانشگاه ظرفیت مهمی را ایجاد کرده است
در ادامه جمالپور _ مشاور ریاست دانشگاه و از اساتید برجسته رشته مهندسی عمران، ضمن تبریک به هیات مدیره جدید سازمان با اشاره به اظهارات ریاست سازمان مبنی بر حضور پر شمار دانش آموختگان دانشگاه آزاد کرج در سازمان نظام مهندسی، از موفقیتهای فارغ التحصیلان این دانشگاه در سطح بین المللی خبر داد.
جمالپور، دانشگاه را نقطه مناسبی برای محوریت برای گردآمدن نهادهای استان بمنظور گره گشایی از موانع توسعه استان و ارتباط و همدلی میان دانش آموختگان این دانشگاه را ظرفیت مهمی برای پرشدن خلا ها در این مسیر دانست.
وی، پژوهش محور شدن دانشگاه را یک تحول اساسی ذکر کرد و با اشاره به تفاهم نامه های گذشته میان دانشگاه و سازمان نظام مهندسی ساختمان ابراز امیدواری کرد، فصل جدید از همکاریهای ۲ جانبه شروع گردد.
آزمایشگاه فنی دانشگاه آماده پذیرش پروژه های فنی است
ریاست دانشکده فنی دانشگاه آزاد کرج نیز بعد از تبریک به هیات مدیره جدید سازمان، با تاکید بر ظرفیتهای فنی و علمی دانشگاه از آمادگی برای همکاری نزدیک در مورد آموزشهای مرتبط با ارتقای پایه مهندسان خبر داد.
ثابت، با تاکید بر همکاری سازنده سازمان با دانشگاه در جذب کارآموزان رشته های فنی، آزمایشگاه فنی دانشگاه را یک ظرفیت خوب برای توسعه همکاریها دانست.
ثابت، خواستار به روز رسانی تفاهم نامه دو جانبه شد و پیشنهاد داد تا گردهمایی کانون فارغ التحصیلان دانشگاه و برگزاری مسابقات فنی با ابتکار سازمان برگزار گردد.
رویکرد پژوهش محور سبب تحول در سازمانها خواهد شد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کرج، ضمن تبریک به اعضای هیات مدیره، حضور متخصصان برجسته رشته های فنی در سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز را یک افتخار دانست.
شیرنگی، با اشاره به مشکلات پیش روی سازمان در یک سال گذشته رویکرد پژوهش محوری را سبب ایجاد تحول در سازمانها دانست.
وی با تاکید بر موافقت رییس دانشگاه با ایجاد پژوهشگاه مشترک سازمان و دانشگاه از انتظار برای صدور گواهی نامه فعالیت این پژوهشگاه از طرف وزارت نیرو خبرداد که البته مورد استقبال خوب وزارت علوم نیز قرار گرفته است.
مشارکت دانشگاه و سازمان در زمینه صادرات خدمات فنی و علمی
در ادامه این جلسه، ذوقی از اعضای هیات مدیره سازمان و از اساتید دانشگاه ضمن خیر مقدم به میهمانان برگزاری نشست های مستمر میان نمایندگان رسمی دانشگاه آزاد و سازمان نظام مهندسی را خیلی مفید و ضروری خواند.
ذوقی، ارتباط ۲ مجموعه برای صادرات خدمات فنی و علمی را زمینه مناسبی برای ذکر در تفاهم نامه جدید دانست.
وی برگزاری گردهمایی های ملی و بین المللی در دانشگاه ازاد کرج را پایه مناسبی برای برداشتن قدم های بزرگ برشمرد و از ریاست دانشگاه آزاد خواست تا میهمانان بین المللی خود را برای بازدید و مذاکره به سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز دعوت کنند.
ذوقی همچنین اعلام آمادگی دانشگاه برای برگزاری آزمون ورود به حرفه در فضای دانشگاه آزاد کرج، در نظر گرفتن غرفه ای برای عرضه کتب تخصصی منتشر گردیده از طرف سازمان در محیط دانشگاه، برپایی دانشگاه الکترونیک که مورد موافقت روسای دو مجموعه قرار گرفت.
برگزاری گردهمایی چالشهای مهندسی ساختمان در البرز فرصتی دیگر برای همکاریهای مشترک
در ادامه کاظمیان _ مدیر واحد آموزش سازمان با اشاره به طرح گردهمایی چالشهای مهندسی ساختمان در استان البرز که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز نیز همراه است، ابراز امیدواری کرد در صورت موافقت دانشگاه آزاد این گردهمایی با اضافه شدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بمنظور از میان برداشتن موانع ارتقای دانش و کیفیت ساخت در استان البرز اجرایی گردد.
در خاتمه، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز پیشنهاد کرد کارگروهی برای توسعه همکاریهای مشترک بویژه در حوزه ارتقای علمی دانش آموختگان و همکاریهای بین المللی ۲ مجموعه تشکیل گردد که مورد موافقت ریاست دانشگاه ازاد اسلامی البرز قرار گرفت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (طراحی)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ آذر ۹۷
847 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0