کار مراجعه کننده به نحو احسن و با آسانی انجام گیرد کرمان

باید عوامل نقض قوانین و مقررات ملی ساختمان آسیب شناسی شود

قوانین بین ساختمان های مشمول نظام مهندسی و یا ساختمان های نظام فنی و اجرایی کشورتفاوتی قائل نشده و همه ساختمان ها باید با این قوانین اجرایی شوند.

کد خبر: 8478 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ بهمن ۹۵ - ۱۲:۲۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با اشاره به اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان لازم الاجرا است گفت: قانون گذار برای اجرای قوانین بین ساختمان های مشمول نظام مهندسی و یا ساختمان های نظام فنی و اجرایی کشورتفاوتی قائل نشده و همه ساختمان ها باید با این قوانین اجرایی شوند.باید عوامل نقض قوانین و مقررات ملی ساختمان آسیب شناسی شود

باید عوامل نقض قوانین و مقررات ملی ساختمان آسیب شناسی شود

سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان

باید عوامل نقض قوانین و مقررات ملی ساختمان آسیب شناسی شود

” مجید اسماعیلیان” با اشاره به عدم تفاوت قوانین بین ساختمان های مشمول نظام مهندسی و یا ساختمان های نظام فنی و اجرایی کشور اظهار کرد: متأسفانه این قوانین با وجود مفاد و قوانین بازدارنده به درستی اجرا نمی شوند.
وی با بیان اینکهدستگاه های نظارتی باید آسیب شناسی های جدی در این مورد این مسأله داشته باشند، عنوان کرد: باید تمام سطوح از جمله کارگر و استادکار، تولیدکنندگان و واردکنندگان مصالح ساختمانی، سازندگان متخصص و دستگاه های نظارتی در این قضیه مورد کنکاش قرار بگیرند تا بدانیم مشکل اساسی در عدم اجرای قوانین از چه بخشی نشات می گیرد یا از بخشی شروع شده و به دیگر بخش ها سرایت می کند.


رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمان در ادامه گفت: متأسفانه در کنار موارد بالا تبصره ۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها که یک نوع عامل بازدارنده است، به درستی اجرایی نمی شود.
اسماعیلیان با اشاره به اینکه قوانین ما در دو بخش ساخت وساز و بازدارنده کامل و رسا است، تصریح کرد: مشکل اصلی در عدم توجه و اجرای صحیح قانون و آیین نامه ها است؛ این مورد در حالی انجام می گیرد که قانونگذار هم ضمانت اجرایی و هم قوانین بازدارنده را دارد

منبع: ایسنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۵
1098 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0