جای خالی برنامه بلند مدت در وزارت راه عضو هیئت مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران

جای خالی برنامه بلند مدت در وزارت راه

عضو هیئت مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با تاکید بر این ‌که کشور به مهندسان و سازمان نظام مهندسی نیاز دارد و نباید آن ها را تخریب کنیم، بیان کرد: وزارت راه نیازمند یک برنامه بلند مدت است تا پرونده ذهنی وزیر بعد از رفتن،‌ بسته نشود.

کد خبر: 970307005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ خرداد ۹۷ - ۱۲:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیئت مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با تاکید بر این ‌که کشور به مهندسان و سازمان نظام مهندسی نیاز دارد و نباید آن ها را تخریب کنیم، بیان کرد: وزارت راه نیازمند یک برنامه بلند مدت است تا پرونده ذهنی وزیر بعد از رفتن،‌ بسته نشود.

جای خالی برنامه بلند مدت در وزارت راه

جای خالی برنامه بلند مدت در وزارت راه

جای خالی برنامه بلند مدت در وزارت  راه

مهدی موذن با یادآوری این‌ که براساس شیوه نامه ماده سی و سه  ارجاع کار به سازمان نظام مهندسی سپرده شده و این شیوه نامه به تصویب هیئت وزیران رسیده لذا هرگونه تغییری بخصوص محتوایی، باید با تصویب آن ها باشد، گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی با نوعی رویکرد تغییر ساختاری، ابلاغیه هایی را به وزارت کشور و استانداریها و نظام مهندسی اعلام کرده که مشکلات اخیر را بوجود آورده است.
موذن با عنوان این‌ که باید این کار با هماهنگی وزارت کشور  انجام می ‌شد، گفت: با توجه به این‌ که اصل ماده سی و سه با هماهنگی وزارت کشور بوده، بجای این که با وزیر کشور مکاتبه گردد راسا با استانداران مکاتبه شده که اکثر استانداران این دستور را اجرا نکردند، چون وزیر کشور اینطور خواسته بود.
موذن اظهار داشت: معاون عمرانی وزیر کشور  پی گیر دستور وزیر کشور بوده و مورد پرخاش اداری وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته که مغایر با اخلاق حرفه ای است. وزارت راه و شهرسازی اکنون فکر میکند وزرای اسبق یا معاونان آن ها در گذشته اشتباه کرده اند که چنین قانونی را به تصویب رسانده و آن را ابلاغ  کردند، کمیسیون عمران مجلس، شورای مرکزی و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی کل استان‌ ها اشتباه میکنند.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با طرح این سوال که آیا همه مهندسان خارج از محدوده وزارت راه و شهرسازی اشتباه میکنند، ادامه داد:‌ دستورالعملی را بعد از بیست سال لغو میکنیم، بجای این کار باید یک برنامه‌ ریزی بلند مدت در وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم و هر وزیری پرونده ذهنی خود را در دوره چهار سال عملیاتی نکند تا زمانی که می‌ رود پرونده آن بسته نشود.
وی با عنوان این که مالک، همان سرمایه گذار یا سازنده است و همه میدانیم  هشتاد درصد آن ها بدنبال کار ارزان و با صرفه ‌جویی می ‌گردند، تصریح کرد: این افراد بدنبال ناظر سختگیر و پی گیر نیستند، اگر به این مالک بگوییم خودش ناظر را انتخاب کند، کیفیت ساخت و ساز محقق خواهد شد و این تعارض منافع نیست؟
دبیر اجرایی شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان تصریح کرد: این روزها در واقع ترویج نگاه سلیقه ای و تحمیلی با بی ‌احترامی به جایگاه مسئولان، مخدوش کردن چهره مسئولان در شورای مرکزی و سازمان نظام مهندسی را شاهد هستیم. ترویج نامه نگاریهای توام با تهدید، تقابل ۲ وزارت خانه به شکل واضح که قبلا چنین چیزی بی سابقه بوده است.
وی، ایجاد تفرقه و دو دستگی بین مهندسان را بیش ترین ضایعه دانست و  با اشاره به تعلیق پروانه اشتغال بکار ریاست اسبق سازمان نظام مهندسی استان تهران، افزود:  آیین نامه به وزیر چنین اجازه ای را زمانی میدهد که فرد دستورالعمل قانونی را رعایت نکند، نه دستورالعملی که هنوز قانونی نشده و مخالفانی دارد، در اینصورت ریاست سازمان کدام را اجرا کند. ما به مهندسان و سازمان نظام مهندسی با پشتوانه بزرگی که دارند برای کارهای عمرانی و آبادانی کشور، نیاز داریم و حق نداریم بخاطر یک تئوری آن ها را تخریب کنیم. تصور میکنم بهایی که تا حالا برای این قضیه داده شده بیش تر از دستاورد آن است.
موذن خاطر نشان ساخت: حوزه ساختمان متعلق به من و ما نیست بلکه متعلق به طول تاریخ صنعت ساختمان است. بهتر است وزارت راه و شهرسازی و مدیرانش انرژی خود را در بخشهای مهم ‌تری بگذارند و فریاد را جایی بزنند که پانصد هزار نفر مهندس در کنار چهل هزار نفر کاردان فنی داریم، آینده نشان خواهد داد این ضایعه چه زیانهایی بدنبال دارد.

جای خالی برنامه بلند مدت در وزارت راه

وی با عنوان این که بنظر میرسد این تز از طرف دفتر تشکل های حرفه ای بوده و از دو سال پیش حمله به سازمانها را شروع کرد و ریاست سازمان استان تهران را مجبور به استعفا کرد، یاد آور شد: متاسفانه با عملکرد آن دفتر به گفته ریاست شورای مرکزی، تمام سازمانهای نظام کاردانی تعطیل شده یا در شرف تعطیلی هستند، در حال حاضر با شکل دیگر وارد حوزه سازمان نظام مهندسی شده اند.  ما حق نداریم با یک نوع نظریه پردازی، سازمانهایی که درچارچوب قانون تاسیس شده، وظایفشان را انجام میدهند را زیر سوال ببریم، شاید در آینده ی صنعت ساختمان، دیگران ما را نبخشند.
وی افزود: دو شیوه در ساخت و ساز کشور وجود دارد؛ یک شیوه که در ساختار وزارت راه و شهرسازی و زیر مجموعه آن سازمان نظام مهندسی که شامل ساخت و سازهای شهری و مسکونی است، شیوه دوم که براساس آن ساختمانهای دولتی با برخورداری از بودجه های عمرانی توسط پیمانکاران مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی ساخته می ‌شود.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران گفت: اگر سازمان ‌های نظام مهندسی تحت نظر معاونتهای لازم در ریاست جمهوری قرار بگیرد با توجه به این که ریاست شورای مرکزی هم حکم خود را از ریاست جمهوری اخذ خواهد کرد، عاقبت بهتری خواهد داشت. این همه داد و ستد گونه مسئولان ذی ربط انجام نخواهد شد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ خرداد ۹۷
1118 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0