جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌ و ‌سازها ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌ و ‌سازها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به بازدید های مستمر مهندسین از ساختمانها و گودهای مناطق بیست و دو گانه پایتخت بیان کرد: در شش ماهه اول سال از بیش از یازده هزار ساختمان در حال ساخت بازدید و ساختمانهای پرخطر به شهرداری معرفی گردید.

کد خبر: 960717022 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ مهر ۹۶ - ۴:۰۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به بازدید های مستمر مهندسین از ساختمانها و گودهای مناطق بیست و دو گانه پایتخت بیان کرد: در شش ماهه اول سال از بیش از یازده هزار ساختمان در حال ساخت بازدید و ساختمانهای پرخطر به شهرداری معرفی گردید.جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌ و ‌سازها

جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌ و ‌سازها

جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌ و ‌سازها

جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌  و ‌سازها

حسن قربان خانی در آئین امضای تفاهم نامه سازمان پیش گیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بااشاره به این که از چهل نوع بلایای طبیعی سی و دو مورد در ایران رخ داده است، ادامه داد: ما در کشوری زندگی میکنیم که مستعد بروز انواع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی است. لذا باید برای این بحرانها برنامه ریزی کرد.
قربانخانی افزود: در سازمان نظام مهندسی بموضوع آمادگی در مقابل بحرانها توجه ویژه داریم که بدین ترتیب در بودجه سال نود و شش اعتبار خوبی را برای ارتقای سطح آگاهی اختصاص داده ایم چرا که آموزش و آگاهی به بالاتر رفتن سطح توانمندی در مقابل حوادث کمک زیادیی میکند.
وی با اعلام این که این سازمان صد و چهارده هزار عضو دارد، گفت: سی درصد مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی در تهران هستند و با تخصصهای مختلف جمعیت بالقوه خوبی در جهت کمک به آموزش و توانمند سازی شهروندان در مقابل حوادث محسوب میشوند.
قربانخانی افزود: سازمان نظام مهندسی در سال گذشته هفده هزار بازدید از ساختمانهای در حال احداث و گودبرداریهای مناطق بیست و دو داشته که در خصوص ساختمانهای پرخطر اطلاعیه هایی به شهرداری تهران ارایه شده است . این آمار در شش ماهه اول امسال نیز بیش از یازده هزار بازدید رسیده است .
به گفته قربانخانی نکته اساسی در ساخت و سازهای تهران که بعنوان حلقه گم شده نیز محسوب می گردد اینست که معمولا بیش ازنود درصد سازندگان ساختمانها تولید کننده بوده و بهره بردار آن نیستند و صلاحیتهای لازم و تخصص را برای بنای ساختمان ندارند.

جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌ و ‌سازها


ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در هیچ کشوری در دنیا به افراد غیر متخصص پروانه ساخت داده نمیشود ولی این موضوع در کشور ما به وفور دیده میشود .
وی یکی از خلاء های موجود در زمینه ساخت و ساز در کشور را بیمه تضمین کیفیت و شناسنامه فنی دانست و تصریح کرد: اگر شهرداری تهران طبق مقررات این بیمه پایانکار را صادر نکند این بیمه به بهره بردار ارایه شده و تضمینی برای ساخت احداث شده بحساب می آید .
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خاتمه با اشاره به امضای تفاهم نامه با سازمان مدیریت بحران یاد آور شد: امیدوار هستیم بتوانیم در قالب این تفاهم نامه در بحث آموزش، توانمندی مردم برابر بحران را ارتقا داده تا خسارات ناشی از حوادث و بحرانها را به حداقل برسانیم.
منبع : اقتصاد آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کیلد آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۹۶
1000 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0