استفاده از روشهای مناسب خاکبرداری عامل مهم جلوگیری از بروز حوادث است ریاست اداره نظام مهندسی

استفاده از روشهای مناسب خاکبرداری عامل مهم جلوگیری از بروز حوادث است

ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین ، بیان کرد: استفاده از روشهای مناسب خاکبرداری مهمترین عامل جلوگیری از ریزش احتمالی ساختمانهای همجوار است.

کد خبر: 961210006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ اسفند ۹۶ - ۷:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین ، بیان کرد: استفاده از روشهای مناسب خاکبرداری مهمترین عامل جلوگیری از ریزش احتمالی ساختمانهای همجوار است.

استفاده از روشهای مناسب خاکبرداری عامل مهم جلوگیری از بروز حوادث است

استفاده از روشهای مناسب خاکبرداری عامل مهم جلوگیری از بروز حوادث است

استفاده از روشهای مناسب خاکبرداری  عامل مهم جلوگیری از بروز حوادث است.

حامد عبدالرزاقی در مورد مهم ترین عوامل ریزش ساختمان دو طبقه بلوار شهید بهشتی قزوین که رخ داد، عنوان داشت: بعد از وقوع این حادثه بلافاصله تیمی از کارشناسان اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی به محل حادثه اعزام و مشاهد گردید که خاکبرداری صورت گرفته در ساختمان مجاور دارای عمق کمی بوده است.
عبدالرزاقی تصریح کرد: مشکل موجود در ریزش ساختمان یاد شده استفاده از روشهای نامناسب برای خاکبرداری و انجام ندادن اقدامهای لازم در جهت پایدار سازی خاک زیر دیوار حمال ساختمان مجاور بوده است.
به گفته عبدالرزاقی، اگرچه ساختمان تخریب شده قدیمی ساز بوده و از حداقل ایمنیهای لازم نیز برخوردار نبوده ولی این علت نمیشود که سازنده هنگام خاکبرداری و ساخت، قوانین و مقررات ملی ساختمان را نادیده بگیرد.

استفاده از روشهای مناسب خاکبرداری عامل مهم جلوگیری از بروز حوادث است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در ادامه با تاکید بر این که همه ساله شاهد وقوع چند فقره از ریزش ساختمانهای قدیمی هنگام ساخت در زمینهای مجاور آن ها هستیم، خاطر نشان ساخت: گودبرداریها در کنار ساختمانهای قدیمی همواره مستلزم ارائه خدمات خاص ایمنی از جمله رعایت مقررات ملی ساختمان و استفاده از عوامل متخصص و ماشین آلات مناسب است.
۲روز پیش یک ساختمان دو طبقه در بلوار شهید بهشتی قزوین به علت گودبرداری غیراصولی واحد مجاور آن فروریخت.
این حادثه خوشبختانه به علت حضور اهالی ساختمان در بیرون از خانه هیچ گونه تلفات جانی بهمراه نداشت.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اسفند ۹۶
700 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0