استفاده از مصالح بی ‌کیفیت ساختمانی با توجه به گرانی مصالح ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان ‌شمالی

استفاده از مصالح بی ‌کیفیت ساختمانی با توجه به “گرانی مصالح” از نگرانی‌ های جدی است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان ‌شمالی بیان کرد: استفاده از مصالح بی ‌کیفیت ساختمانی با توجه به "گرانی" مصالح یکی از نگرانی ‌های جدی است.

کد خبر: 970222015 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان ‌شمالی بیان کرد: استفاده از مصالح بی ‌کیفیت ساختمانی با توجه به “گرانی” مصالح یکی از نگرانی ‌های جدی است.

استفاده از مصالح بی ‌کیفیت ساختمانی با توجه به گرانی مصالح

استفاده از مصالح بی ‌کیفیت ساختمانی با توجه به گرانی مصالح

استفاده از مصالح بی‌ کیفیت ساختمانی با توجه به  گرانی مصالح از نگرانی‌ های جدی است

علی‌ اکبر رمضانی امروز در جلسه خبری با اصحاب رسانه با عنوان این که حدود چهل و پنج هزار مهندس ساختمان در کشور فعالیت دارند، بیان کرد: چهار هزار مهندس ساختمان در خراسان‌ شمالی فعالیت دارند که حدود نیم درصد جمعیت استان را تشکیل می ‌دهند.
وی از افزایش پنجاه درصدی مشارکت مردم در ساخت و ساز نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و گفت: اگر میانگین مدت زمان ایجاد هر ساختمان را ۲ سال در نظر بگیریم و در طول این دو سال حدود پانصد هزار مترمربع ساختمان توسط مردم احداث گردد و هر متر مربع هشتصد هزار تومان ارزش ریالی داشته باشد، در طول دو سال هشتصد میلیارد تومان توسط مردم در بخش ساخت‌ و ساز سرمایه ‌گذاری می گردد.

استفاده از مصالح بی ‌کیفیت ساختمانی با توجه به گرانی مصالح

رمضانی با عنوان این مطلب که عمر مفید هر ساختمان در خراسان ‌شمالی سی سال است، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه صنعت ساختمان آموزش نامناسب دانشجویان در دانشگاه و عدم تعریف درست کارآموزی دانشجویان است. انتظار مجموعه نظام مهندسی از دانشگاه‌ ها اینست که حداقل عمده مسائل مورد نیاز یک مهندس ساختمان به دانشجویان در دانشگاه‌ ها آموزش داده شود.
وی در مورد قوانین و مقررات ملی ساختمان، تصریح کرد: یکی از افتخارات ایران وجود مقررات ملی ساختمان است که علاوه بر رعایت این مهم در حوزه‌ های مسکونی، در بخش‌ های دولتی نیز مورد توجه قرار می‌ گیرد چرا که مقررات ملی مبنای کار تمام پیمان کاران اعم از خصوصی و دولتی است. فرهنگ ‌سازی رعایت این ضوابط نیز بعهده آموزش و پرورش است چرا که باید این مسائل از همان دوران دبستان با دانش ‌آموزان که مهندسان آینده هستند کار شود.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان ‌شمالی با اشاره به مشکلات این حوزه، یاد آور شد: اگر ناظر مرحله‌ ای به ناظر مقیم تبدیل شود بسیاری از مشکلات ساخت‌ و‌ ساز حل و فصل خواهد شد. هم چنین نگرانی و دغدغه مجموعه نظام مهندسی با توجه به قیمت بالای مصالح این است که شهروندان از مصالح مستعمل استفاده کنند که در اینصورت خسارتهای جبران ‌ناپذیری رخ می ‌دهد.
رمضانی در خاتمه با اشاره به این که بیش از پانصد و پنجاه مورد گزارش تخلف و عدم رعایت قوانین و ضوابط ساختمان ‌ها در سال نود و شش به شهرداری ارائه گردید، گفت: هم چنین در سال نود و شش، شصت و یک مورد پرونده تخلف مهندسان ساختمان در خراسان‌ شمالی داشتیم که بعضا به تعلیق پروانه مهندسی انجامید.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۹۷
772 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0