​استفاده از مهندسان ذی صلاح، حق مالکان سالاری _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

​استفاده از مهندسان ذی صلاح، حق مالکان

تا زمانیکه ساختمانها بدست افراد غیر توانمند و بدون صلاحیت فنی-تخصصی ساخته می گردد، نمیتوان به اصلاح وضعیت ساخت و ساز و کاهش تخلفات ساختمانی امید بست.

کد خبر: 971003016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ دی ۹۷ - ۵:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،تا زمانیکه ساختمانها بدست افراد غیر توانمند و بدون صلاحیت فنی-تخصصی ساخته می گردد، نمیتوان به اصلاح وضعیت ساخت و ساز و کاهش تخلفات ساختمانی امید بست.

​استفاده از مهندسان ذی صلاح، حق مالکان

​استفاده از مهندسان ذی صلاح، حق مالکان

​استفاده از مهندسان ذی صلاح، حق  مالکان

این مطلب را سالاری _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه هم اندیشی سازندگان ذیصلاح بیان داشت و افزود: سازندگان بی تخصص امروزه در عرصه ساختمان وضعی را پدید آورده اند که طراحی و نظارت عملاً معنای خود را از دست داده و مصالح نیز هرچند با کیفیت و براساس استاندارد تولید شود بدست این افراد غیر توانمند هدر میرود و ساختمانهایی غیر ایمن با عمر مفید خیلی پایین تحویل می گردد.

در این جلسه، که نواب رئیس اول و دوم سازمان نیز حاضر بودند، سالاری بیان کرد: افراد سودجوی فاقد صلاحیت که به ناحق سهم بازار مهندسی کیفی را تصاحب کرده اند علاوه بر وارد آوردن خسارت به صنعت ساختمان، دست پیش گرفته و انگشت اشاره را بسوی سازمان و اعضا نشانه میروند و با پررویی در پی مقصر در نظام مهندسی می گردند.

وی گفت: بخش مربوط به سازندگان دارای صلاحیت که از افراد حرفه ای،- باتجربه و پرانگیزه تشکیل میشود نقطه محوری و کلیدی کار سازمان نظام مهندسی ساختمان است و میتواند بدنبال خود سبب اصلاح بخشهای طراحی و نظارت گردد و زمینه های بی اعتمادی را که توسط افراد فاقد صلاحیت برای مهندسان در جامعه ایجاد شده خنثی کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، در عین حال از مهندسان ذی صلاح خواست ضمن رعایت تمامی الزامات فنی تخصصی، به اخلاق حرفه ای نیز پای بند باشند و همواره منافع جمعی و دراز مدت را بر منافع زودگذر شخصی ترجیح دهند و بدانند که ۱۳ هزار چشم در وجود شش هزار و پانصد مهندس عضو هوشمند و فرهیخته سازمان آنها را زیر نظر دارند تا اعتماد عمومی بعنوان سرمایه اصلی به سازمان بازگردد.

در ادامه نشست، هاشمی _ مدیر خدمات مهندسی سازمان با نمایش نمودارها و جداول به تشریح عملکرد و شرح وظایف سازندگان ذی صلاح پرداخت.

هاشمی، رعایت اصول ایمنی، تهیه برنامه زمان بندی، صحت عملیات اجرایی و بررسی و پیگیری رفع نقص نقشه ها را از مهم ترین این وظایف برشمرد و گفت: تهیه نقشه های ساخت در خاتمه عملیات ساختمانی از وظایف مجریان ذی صلاح است.

​استفاده از مهندسان ذی صلاح، حق مالکان

در این جلسه، فلاح _ نایب رئیس اول سازمان نیز با تمجید از استقبال گرم و صمیمی سازندگان ذی صلاح برای شرکت در این جلسه، ادامه داد: این اقبال عمومی مجریان، وظیفه ما را سنگین تر میکند و متقابلاً امیدوار هستیم در ادامه مسیر ما را همراهی و بگونه ای عمل کنند که خدماتشان مردم را بسوی سازندگان ذی صلاح حرکت دهد.

خواجه رضایی مدیر بخش نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی نیز در جمع سازندگان ذی صلاح آمادگی حوزه مسئولیت خود را برای همکاری هر چه بهتر در بازرسیها و نظارت عالیه اعلام داشت.

در خاتمه نشست، با رای گیری از حاضران ۴ نفر از سازندگان ذی صلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان در یک کارگروه متشکل شدند تا با مساعدت فلاح _ نایب رئیس اول سازمان، مطالبات سازندگان ذی صلاح را بررسی، جمع بندی و جهت تصویب و اقدام به هیئت مدیره پیشنهاد دهند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ دی ۹۷
645 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0