استفاده از کلیه ظرفیتهای قانونی بمنظور بهبود معیشت مهندسان ​رئیس و نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کردند:

استفاده از کلیه ظرفیتهای قانونی بمنظور بهبود معیشت مهندسان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اولویتهای کاری خود برای مدیریت این سازمان اظهار داشت: استفاده از کلیه ظرفیتهای قانونی بمنظور بهبود معیشت مهندسان یکی از اهداف و اولویتهای اصلی ما در این سازمان خواهد بود.

کد خبر: 971002011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ دی ۹۷ - ۴:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اولویتهای کاری خود برای مدیریت این سازمان اظهار داشت: استفاده از کلیه ظرفیتهای قانونی بمنظور بهبود معیشت مهندسان یکی از اهداف و اولویتهای اصلی ما در این سازمان خواهد بود.

استفاده از کلیه ظرفیتهای قانونی بمنظور بهبود معیشت مهندسان

استفاده از کلیه ظرفیتهای قانونی بمنظور بهبود معیشت مهندسان

استفاده از کلیه ظرفیتهای قانونی بمنظور بهبود  معیشت مهندسان/ امیدوار هستیم تعامل بهتری میان سازمان نظام مهندسی و وزارت‌ راه شکل گیرد.

طاهری با عنوان این که مشکلات این سازمان در تهران از درون شروع شده و بعد به بیرون سرایت کرده است، گفت: با توجه به شرایط حاکم در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضرورت دارد اصلاح نیز از درون سازمان که بعنوان اصلاح فرآیندها تلقی می گردد شروع گردد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نحوه تعامل و ارتباط این نهاد با وزارت راه و شهرسازی افزود: طی سالهای گذشته شاهد کدورتهای ارتباطی بین وزارتخانه و نظام مهندسی هستیم، بنابراین رفع معضلات موجود که زمینه بهبود تعامل مابین این ۲ ارگان را فراهم میکند در اولویت کار ما قرار دارد.

طاهری به بخشنامه کسر ۵ درصد حق الزحمه مهندسان که از طرف وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردیده بود نیز اشاره و عنوان کرد: این تصمیم وزارتخانه سبب ایجاد چالش در سازمان نظام مهندسی شد که به زودی درصدد اصلاح آن برخواهیم آمد.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید نشستهایی با وزارت راه و شهرسازی برگزار کنیم تا آن چه را که قانون میگوید و بر ما تکلیف میکند انجام دهیم.

هم چنین نایب رئیس اول سازمان، ارزیابی خود نسبت به ادوار گذشته این سازمان را عنوان کرد و افزود: قطعاً هر دوره‌ای توفیقات خود را دارد و دوستان دوره ‌های پیشین نیز زحمات خود را کشیده‌اند. البته که موفقیت‌های‌شان نیز ممکن است به علت شرایط همدلی و مشارکتها متفاوت بوده باشد.

استفاده از کلیه ظرفیتهای قانونی بمنظور بهبود معیشت مهندسان

مومنی مقدم در ادامه گفت: ولی از برنامه‌های کلی‌ای که می ‌تواند مورد نظر سازمان باشد، شفافیت بیش تر، اطلاع‌رسانی بهتر، اصلاح فرآیندهای داخلی، پیگیری بحث ‌های مربوط به تعرفه و مجریان ذیصلاح، در بحث ساختمان نیز اصلاح کیفیت ساخت و سازهای شهری و تعامل با نهادها و دست‌اندرکاران و سایر متولیان صنعت ساخت و ساز شهری می ‌تواند از مهمترین برنامه‌های دوره جدید باشد.

مومنی مقدم:

در مورد رویکرد سازمان نظام مهندسی در ارتباط با قوانین و تعاملات با وزارت راه و شهرسازی گفت: در دوره‌های قبلی رویکردها و تعاملات از پشت تریبون‌ ها بود. ولی در دوره جدید این امیدواری وجود دارد که این کار از راه مذاکره پشت یک میز انجام گردد و در واقع تعامل بهتری میان سازمان نظام مهندسی و وزارتخانه شکل گیرد.

وی در خاتمه با اشاره به تأخیر در برگزاری نشست های هیأت مدیره افزود: بالاخره آبستراکسیون یک ابزار قانونی است و در هر جایی که برحسب دموکراسی انتخاباتی برگزار می گردد، گروه‌ ها می توانند با چنین ابزاری نظرات خود را جلو ببرند. خوشبختانه در هیأت رییسه تشکیل گردیده، همه گروه‌ های موجود در هیأت مدیره سهیم هستند و این می ‌تواند نقطه قوت آن در دوره جدید باشد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ دی ۹۷
628 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0