همدان:

سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان: پايداري شهري با تمرکز بر استفاده بهينه در مصرف آب و ساختمان‌هاي سبز

رئيس سومين کنفرانس بناهاي بلند با اشاره به شفافيت برگزاري کنفرانس بناهاي بلند در راستاي توسعه پايدار شهري گفت: با توجه به شرايطي که در حال حاضر کشور ما از نظر بحران‌هاي طبيعي همچون بحران آب پيش رو دارد، تمرکز اين کنفرانس بر شهرهاي سبز و استفاده از بهينه مصرف‌کردن آب در ساختمان‌ها و شهرها است و پايداري شهرها را از اين منظر مورد توجه قرار مي‌دهد.

کد خبر: 4110 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ دی ۹۵ - ۲:۵۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئيس سومين کنفرانس بناهاي بلند با اشاره به شفافيت برگزاري کنفرانس بناهاي بلند در راستاي توسعه پايدار شهري گفت: با توجه به شرايطي که در حال حاضر کشور ما از نظر بحران‌هاي طبيعي همچون بحران آب پيش رو دارد، تمرکز اين کنفرانس بر شهرهاي سبز و استفاده از بهينه مصرف‌کردن آب در ساختمان‌ها و شهرها است و پايداري شهرها را از اين منظر مورد توجه قرار مي‌دهد.پايداري شهري با تمرکز بر استفاده بهينه در مصرف آب

پايداري شهري با تمرکز بر استفاده بهينه در مصرف آب

پايداري شهري

پايداري شهري با تمرکز بر استفاده بهينه در مصرف آب

نشست هم‌انديشي استادان، مديران و صاحبان حوزه صنايع ساختمان امروز ? دي ماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازي با حضور حامد مظاهريان معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي و دبير علمي سومين کنفرانس بناهاي بلند، سيدمحمد بهشتي رئيس سومين کنفرانس، منوچهر شيباني اصل مديرکل دفتر توسعه مهندسي و فعالان صنعت ساختمان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازي برگزار شد.

در اين نشست هم‌انديشي، سيدمحمد بهشتي رئيس سومين کنفرانس بناهاي بلند با ابزار خرسندي از برگزاري پيش‌جلسه سومين نشست کنفرانس بناهاي بلند براي آغاز به کار سومين کنفرانس در ?? تا ?? دي‌ماه سال جاري، گفت: طي مسير طي شده و بررسي و تحليل اجراي نخستين و دومين کنفرانس بناهاي بلند مي‌تواند موقعيت امروزي ما را به روشي موثر ترسيم کند.

رئيس سومين کنفرانس بناهاي بلند ادامه داد: پيش تر اين سوء تفاهم وجود داشت که مقصود از برگزاري کنفرانس بناهاي بلند توطئه‌اي براي مخالفت با ايجاد و ساخت بناهاي بلند با ضابطه در کلانشهرهاي کشور است که نهايتا دو دوره برگزاري کنفرانس نشان داد که چنين موردي اصلا وجود نداشته است.

بهشتي تاکيد کرد: برگزاري دو دوره کنفرانس بناهاي بلند نشان داد که عمده مقصود از پرپايي کنفرانس، شناسايي وجوه مختلف موضوع بناهاي بلند است که در کنار هم به شفافيت اين وجوه کمک کند و مانع اين شود که موضوع در تاريکي و بدون تحليل و بررسي دنبال شود.

وي با اشاره به اينکه در کنفرانس سوم، همکاري گسترده هبيتات مشهود است و با توجه به اينکه در هبيتات ? که ايران نيز حضور داشت به موضوع شهرهاي سبز پرداخته شد، گفت: تمرکز اين دوره از کنفرانس بر موضوع شهر سبز و سبزي در بنا و شهر است. همچنين با توجه به شرايطي که در حال حاضر کشور ما از نظر بحران هاي طبيعي پيش رو دارد علي الخصوص بحران آب که بر آينده و سرنوشت شهرهاي ما تاثير فراواني خواهد گذاشت تمرکز اين کنفرانس بر شهرهاي سبز و استفاده از بهينه مصرف‌کردن آب در ساختمان‌ها و شهرها است و پايداري شهرها را از اين منظر مورد توجه قرار مي‌دهد.

پايداري شهري با تمرکز بر استفاده بهينه در مصرف آب

رئيس سومين کنفرانس بناهاي بلند، گفت: اينکه ما قبل از بحران، شرايط را پيش‌بيني کرده و با دانش و کمترين آسيب از بحران، به استقبال شرايط بحراني برويم اهميت بسزايي دارد.

بهشتي برگزاري چنين کنفرانس‌هايي را در کشور و تداوم آنها را که با دانش و جمع‌بندي از وضعيت موجود است، نقطه عطفي براي رويارويي با بحران خواند و افزود: پيش‌بيني بحران و ارايه راهکارها و تجهيز کردن در برابر بحران‌ها مي تواند در هنگام وقوع بحران، خسارات ناشي از آن را کاهش دهد و باعث شود تا مسئولان ارشد، سنجيده‌تر عمل کنند.

رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي کشور، گفت: ما به اقتضاي شرايطي که در آن به سر مي‌بريم به سراغ موضوع‌هاي مهمي که سرنوشت و آينده شهرها به آن بستگي دارد مي رويم و در اين راه و در سومين کنفرانس نيز از تجربيات هبيات بهره مي‌بريم. در اين دوره همچنين به نقش صنايع وابسته به ساختمان اهميت زيادي داده شده و همچنين تلاش شده تا فعاليت هايي که در اين راستا انجام مي‌شود و مطالعات در فضاي رسمي و دولتي محبوس نشود و در جامعه و در بين مردم به نقد گذاشته شود.

پايداري شهري با تمرکز بر استفاده بهينه در مصرف آب

وي افزود: تداوم در مطالعات و فعاليت‌هايي که در مواجهه با بحران هاي پيش روي شهرسازي کشور وجود دارد بسيار حائز اهميت است و اميد است تا از سومين کنفرانس بناهاي بلند، بيشترين بهره را ببريم.

گفتني است، سومين کنفرانس بناهاي بلند به دبيري علمي حامد مظاهريان معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي و به رياست سيدمحمد بهشتي و جمعي از انديشمندان و صاحبنظران عرصه معماري، شهرسازي و ساخت و ساز کشور، ?? تا ?? دي ماه در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران برگزار خواهد شد.

پايداري شهري با تمرکز بر استفاده بهينه در مصرف آب

منبع: روابط عمومی سازمان

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ دی ۹۵
1114 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0