رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان

نمای ساختمان های شهری سنخیتی با معماری بومی لرستان ندارند

رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان گفت: نماهای ساختمان های شهری سنخیتی با معماری بومی شهرسازی لرستان ندارند.

کد خبر: 8130 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ بهمن ۹۵ - ۱۲:۲۹ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیسسازمان نظام مهندسیلرستان گفت: نماهای ساختمان های شهری سنخیتی با معماری بومیشهرسازی لرستان ندارند.نمای ساختمان های شهری سنخیتی با معماری بومی

نمای ساختمان های شهری سنخیتی با معماری بومی

نمای ساختمان های شهری سنخیتی با معماری بومی

نمای ساختمان های شهری سنخیتی با معماری بومی

امیرمحمدامیری پیش از ظهریکشنبه در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سخنانی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی با ۹ هزار و ۵۰۰ عضو، چهار هزار و ۴۱۰ عضو معمار و۷۰ عضو شهرساز در استان بزرگترین سازمان «ان جی ا» است اظهار داشت: مدیریت شهری یکی از دغدغه های عصر کنونی است.
وی با بیان اینکه سیما و منظر شهری را می توان از دو منظر طبیعی و مصنوعی مورد بحث قرار داد اضافه کرد: در بحث منظر طبیعی لرستان به ویژه خرم آباد دارای مناظر طبیعی بسیاری است.


رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان با اشار به اینکه بحث منظر مصنوعی مغفول مانده و باید توجه بیشتری به آن کرد بیان داشت: کمیسیون سیما و منظر شهری در سال ۸۷ تشکیل شد که شهرسازی هم جزء آن است.
امیری با بیان اینکه مصنوعاتی که در نماهای شهری ما استفاده می شود سنخیتی با شهرسازی ما ندارد خاطرنشان کرد: این کنگره ها باید تداوام یابد و در این کنگره ها باید آسیب شناسی و آسیب سنجی شود.
وی با بیان اینکه دنیای امروز تغییرات را اجتناب ناپذیر کرده اما این تغییرات باید متصل به پبشینه تاریخی ما باشد ادامه داد: در تمام این همایش ها باید از معماران در راستای اتصال به میراث فرهنگی دعوت شود.
رئیس سازمان نظام مندسی لرستان با تاکید بر اینکه هدف از این کنگره ها نباید صرفا ارائه مقاله باشد گفت: باید به عنوان مطالبه پیگیری شود تا نتیجه مطلوب به دست آید و شاهد شهرسازی و منظر بهتر لرستان در آینده نزدیک باشیم.

منبع: مهر نیوز

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ بهمن ۹۵
1247 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0