ریاست سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد

ساخت و ساز شهری توسط افراد فاقد صلاحیت

ریاست سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد: ساخت ‌و ساز شهری با وجود پانصد هزار مهندس توسط افراد فاقدصلاحیت‌ انجام می‌ گردد.

کد خبر: 971204004 تاریخ انتشار: شنبه ۴ اسفند ۹۷ - ۹:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد: ساخت ‌و ساز شهری با وجود پانصد هزار مهندس توسط افراد فاقدصلاحیت‌ انجام می‌ گردد.

ساخت و ساز شهری توسط افراد فاقد صلاحیت

ساخت و ساز شهری توسط  افراد فاقد صلاحیت

محمد طاهری با عنوان این که هماهنگی میان نهادها موجب کاهش ورود افراد فاقدصلاحیت‌ به ساخت‌وساز می ‌گردد، تصریح کرد: در حال حاضر علی‌رغم پتانسیل بالای تعداد مهندسان در کشور ساخت‌ و سازهای شهری توسط مهندسان انجام نمی ‌گردد.
ساخت‌وساز شهری با وجود پانصد هزار مهندس توسط افراد فاقد صلاحیت انجام می گردد
وی در گرامی‌داشت روز مهندس در سالن همایش‌ های کشور با تأکید بر این که تعامل میان شورای شهر، شهرداری و سازمان نظام مهندسی تا حدود زیادی می ‌تواند بر نظارت بیشتر در بخش طراحی و نظارت ساختمان ‌ها افزایش یابد، ادامه داد: جای بسی تعجب است که علی‌ رغم تعداد بالای مهندسان در کشور که حدود پانصد هزار مهندس است و صد و ده هزار مهندس در تهران بخش عمده‌ای از ساخت‌ و سازهای شهری توسط مهندسان انجام نمی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطرنشان کرد: هر چند که قانون‌گذار تأکید کرده است که مهندسان صاحب صلاحیت باید در ساخت‌وساز ورود کنند، ولی می‌بینیم نبود نظارت و تعامل سبب شده افراد فاقد صلاحیت وارد عرصه ساخت‌وساز گردند.

ساخت و ساز شهری توسط افراد فاقد صلاحیت

وی افزود:‌ ورود افراد فاقد صلاحیت سبب اتلاف سرمایه‌های کشور می‌ شود، ولی خوشبختانه در ماه ‌های اخیر تعاملی که میان سازمان نظام مهندسی با شهرداری تهران ایجاد شده سبب شده توجه به افراد صاحب صلاحیت‌ و مهندسان برای ساخت‌وساز شهری بیش تر گردد.
وی با عنوان این که آسیب ‌های ورود این افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت‌وساز شناسایی شده است، یاد آور شد: امیدوار هستیم که همکاری میان شهرداری، شورای شهر و سازمان نظام مهندسی بیش از این افزایش یابد تا تمامی ساخت‌وسازهای شهری توسط مهندسان انجام گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ اسفند ۹۷
511 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0