سازندگان ساختمان بدون صلاحیت، گره رونق تولید کشور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد:

سازندگان ساختمان بدون صلاحیت، گره رونق تولید کشور

امین مقومی اظهار داشت: یک گره جدی در رونق تولید که اکنون با آن روبرو هستم، عدم وجود سازندگان واجدشرایط است که لازم است این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد رفع مشکلات و رونق تولید در کشور باشیم.

کد خبر: 191114005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ آبان ۹۸ - ۳:۱۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،امین مقومی اظهار داشت: یک گره جدی در رونق تولید که اکنون با آن روبرو هستم، عدم وجود سازندگان واجدشرایط است که لازم است این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد رفع مشکلات و رونق تولید در کشور باشیم.

سازندگان ساختمان بدون صلاحیت، گره رونق تولید کشور

سازندگان ساختمان بدون صلاحیت، گره رونق تولید کشور

سازندگان ساختمان بدون صلاحیت، گره رونق تولید کشور هستند

وی صبح امروز در رویداد بزرگ صنعت ساختمان که در تالار شهر قم برگزار گردید، ادامه داد: با توجه به آمار، عمر مفید ساختمان در کشور حدود سی تا سی و پنج سال است که براساس گزارشات این عمر مفید کاهش پیدا کرده است.

مقومی تصریح کرد: به ‌نظر می ‌رسد گره اصلی صنعت ساختمان این است که سازنده ساختمان در کشور صلاحیت لازم را ندارد و هم‌چنین پاسخگو عملکرد خود نیست؛ متاسفانه سازندگان از مصالح بی‌کیفیت و نیروی انسانی ساده و بدون مهارت استفاده می‌ کنند که آسیب ‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: در کشور هم تولیدکنندگان مصالح با کیفیت وجود دارد و هم کارگران دارای کارت مهارت و متخصص وجود دارند که در این زمینه خلأ حس نمی ‌شود و باید از این نیروی انسانی و مواد اولیه با کیفیت استفاده گردد تا هم کیفیت ساخت افزایش پیدا کند و هم شاهد رونق تولید داخلی باشیم.

رییس سازمان نظام مهندسی قم بیان کرد: یک گره جدی در رونق تولید که اکنون با آن روبرو هستم، عدم وجود سازندگان واجدشرایط است که لازم است این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد رفع مشکلات و رونق تولید در کشور باشیم.

عبدالله بیان، مشاور مدیرعامل مخابرات استان قم نیز در ادامه آیین با تشریح تکنولوژی فیبر نوری، ادامه داد: استان قم اولین استانی بود که در تکنولوژی فیبر نوری وارد شد و بصورت محدود در سال نود و چهار، شروع شد که با استقبال مردم قم همراه گردید و این روند توسعه یافت.

بیان گفت: بستر ارتباطی بحث هوشمندسازی نیازمند یک شبکه ارتباطی پایدار است که فیبر نوری آن را تامین می ‌کند و در این مورد، نسل پنجم اینترنت همراه مکمل این بخش است که در ایجاد خانه و شهر هوشمند بسیار اثرگذار است.

سازندگان ساختمان بدون صلاحیت، گره رونق تولید کشور

وی گفت: دنیا به سمت هوشمندسازی و اینترنت اشیا حرکت می ‌کند و تمام وسایل خانه جدید به تکنولوژی اینترنت اشیا مجهز هستند و بستر به‌ شکلی فراهم است و لازم است در ساختمان سازی این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا تکنولوژی فیبر نوری رونق بگیرد.

مشاور مدیرعامل مخابرات استان قم بیان کرد: استفاده از فیبر نوری بسیار ارزان قیمت ‌تر از شبکه‌ های جریان ضعیفی است که اکنون در کشور استفاده می ‌شود و هم‌چنین استفاده از یک تار نوری می‌ تواند چندین شبکه جریان ضعیف را پشتیبانی کند.

وی افزود: خدمات گسترده‌ای در بستر فیبر نوری ارائه می‌گردد که ارائه اینترنت خانگی و انواع شبکه ‌ها تنها بخشی از این خدمات است که اکنون در استان قم و کشور به سهولت ارائه می‌گردد و لازم است که در ساختمان سازی، استفاده از فیبر نوری که مزایا بسیاری دارد، مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آبان ۹۸
836 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0