عزم همگانی لازمه کیفی سازی صنعت ساختمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

عزم همگانی لازمه کیفی سازی صنعت ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به این که ساختمان سرمایه ملی محسوب می گردد، بیان کرد: هیچ‌کس حق ندارد بگونه ای عمل کند که ساختمان‌های بی کیفیت احداث گردد همه عوامل ساخت و ساز اعم از مهندسین، مالکین، مجریان و دستگاه‌های ذیربط باید بدانند ساختمان کالایی مهم است و باید دوام و کیفیت داشته باشد.

کد خبر: 980218015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸ - ۵:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری از مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به این که ساختمان سرمایه ملی محسوب می گردد، بیان کرد: هیچ‌کس حق ندارد بگونه ای عمل کند که ساختمان‌های بی کیفیت احداث گردد همه عوامل ساخت و ساز اعم از مهندسین، مالکین، مجریان و دستگاه‌های ذیربط باید بدانند ساختمان کالایی مهم است و باید دوام و کیفیت داشته باشد.

عزم همگانی لازمه کیفی سازی صنعت ساختمان

عزم همگانی لازمه کیفی سازی صنعت ساختمان

کیفی سازی صنعت ساختمان عزم  همگانی میطلبد

مهدی سالاری در جلسه با شهردار اشکذر گفت: با توجه به گران شدن ساختمان و واقعی شدن هزینه ها باید ساختمانهایی بهتر بسازیم تا با عمر مفید هشتاد تا صد سال هم در مقابل حوادث و بلایای طبیعی ایمن باشند و هم طرح‌های زیبا و بادوام داشته باشند.
سالاری با تاکید بر توانمند سازی متولیان ساخت و ساز ادامه داد: ساختار دستگاهها باید بگونه ای باشد که ضوابط، اطلاعات و تجربه ها دائم به روز گردد. هم‌چنین کارکنان دائماً در معرض آموزش باشند چون خطا کردن متولیان ساخت و ساز سبب از بین رفتن میلیاردها ریال سرمایه های کشور می گردد.
رییس سازمان استان، با اشاره به برگزاری دوره های آموزش مالکین بصورت رایگان در نظام مهندسی استان یزد افزود: بعنوان مجری در توانمند سازی آموزش متولیان حوزه ساخت و ساز، آمادگی داریم تا هزینه آموزشهایی که سبب توانمند سازی شهرداری و پرسنل آن، مهندسین و مالکین در حوزه ساخت و ساز می گردد، پرداخت نماییم.
وی خاطرنشان کرد: عده ای از سودجویان صنعت ساختمان با فرهنگسازی غلط در بین مردم آن ها را از گرفتن پروانه ساختمان منع میکنند و بخاطر منفعت خود مانع ساخت و سازهای اصولی و با پروانه هستند در حالیکه مال و جان مردم در مقابل ساختمان‌های بی کیفیت و بدون ایمنی هدر میرود.
وی، خواستار کوتاه کردن دست سودجویان در شبکه نظام مهندسی و شهرداری شد و گفت: همکاری شهرداری با نظام مهندسی در ارائه آمار و اطلاعات صدور پروانه، پایان کار، تمدید و اضافه بنا سبب می شود آمارها را مقایسه کنیم و شبکه سودجویان صنعت ساختمان از این طریق شناسایی شده و به نظام مهندسی که مسئول کمیسیون تخلفات در استان است گزارش گردد تا امکان سودجویی به حداقل برسد.
در این دیدار شهردار اشکذر، ضمن اعلام آمادگی همکاری شهرداری با نظام مهندسی، با ارائه گزارشی از وضعیت شهرسازی در شهراشکذر گفت: در سال گذشته پنجاه و چهار فقره پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد سی و چهار مورد مسکونی و مابقی آن تجاری، کارگاهی و صنعتی بوده است و دویست و پنجاه و نه پرونده در سال گذشته به کمیسیون ماده صد شهرداری ارجاع داده شده است که از این تعداد صد مورد از پرونده های ارجاعی ساخت و ساز آن از صفر تا صد بوده و مابقی پرونده ها به علت تغییر کاربری زمین، اضافه ساخت در بنا و تعرض به گذر بوده است.

عزم همگانی لازمه کیفی سازی صنعت ساختمان

مهدی جعفری پور با عنوان این که سی درصد از ساخت و سازهای شهری اشکذر با مجوز شهرداری صورت میگیرد، گفت: عدم داشتن سند مالکیت و وجود کاربریهای مختلف اراضی مشکل اصلی شهرداریها در صدور پروانه است.
وی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خوش سلیقگی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بازدید از شهرداریهای استان افزود: این روند نشان دهنده عزم و اراده جدی مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان جهت ساماندهی وضعیت ساخت و ساز شهرداریها است.
در این دیدار تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر و کارشناسان واحد عمران و فنی و شهرسازی شهرداری اشکذر حاضر بودند، فلاح نائب رئیس اول سازمان، معتمد را مدیر فنی و مشارکت‌های حرفه ای و رئیس و خزانه دار دفتر نمایندگی اشکذر دکتر سالاری را همراهی کردند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۸
562 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0