وضعیت نامطلوب صادرات خدمات فنی مهندسی در استان آذربایجانشرقی ریاست سازمان نظام مهندسی استان آذربایجانشرقی

وضعیت نامطلوب صادرات خدمات فنی مهندسی در استان آذربایجانشرقی

ریاست سازمان نظام مهندسی استان آذربایجانشرقی بیان داشت: صادرات خدمات فنی مهندسی در استان آذربایجانشرقی از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

کد خبر: 960728002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۸ مهر ۹۶ - ۷:۴۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی استان آذربایجانشرقی بیان داشت: صادرات خدمات فنی مهندسی در استان آذربایجانشرقی از وضعیت خوبی برخوردار نیست.وضعیت نامطلوب صادرات خدمات فنی مهندسی در استان آذربایجانشرقی

وضعیت نامطلوب صادرات خدمات فنی مهندسی در استان آذربایجانشرقی

وضعیت نامطلوب صادرات خدمات فنی مهندسی در استان آذربایجانشرقی

وضعیت نامطلوب صادرات خدمات فنی مهندسی در  استان آذربایجانشرقی

مهندس علی طوماری در سمینار آموزشی چالشهای فراوری صادرات خدمات فنی و مهندسی در تبریز گفت: توسعه ‌ی خدمات فنی و مهندسی و صادرات دانش بنیان میتواند جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی باشد. ظرفیت خدمات مهندسی از آن چه که میبینیم، خیلی بالاتر است و نیم میلیون مهندس متخصص متعهد در کشور میتوانند بستر لازم برای تحقق این امر را فراهم کنند.
طوماری گفت: کشور ما اکنون با مشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی روبرو است و استان آذربایجانشرقی نیز در این مورد چندان موفقیت آمیز عمل نکرده و تلاشها برای نیل به سطح مطلوب است. کشورها اکنون طبق صادرات نرم افزاری فعالیت میکنند و این نوع از صادرات، ارزش افزوده‌ ای بشمار می‌آید.
او گفت: آموزش مهندسین و فارغ التحصیلین از جمله راهکارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که دانش آموختگان ما اطلاعت بسیاری از نحوه ی صدور خدمات مهندسی ندارند.

وضعیت نامطلوب صادرات خدمات فنی مهندسی در استان آذربایجانشرقی


وی در ادامه با اشاره به اینکه رکود مسکن با رکود اقتصاد مساوی است، ادامه داد: در سال نود و دو حدود ۶ میلیون متر مربع ساخت و ساز در سطح استان داشتیم که این میزان در سال نود و سه به ۴ میلیون متر مربع و در سال گذشته به ۲ میلیون متر مربع کاهش یافته است و در سالهایی که در اوج بودیم، هر ساله حدود صد و بیست میلیون مترمربع در سطح کشور ساخت و ساز وجود داشت و بر اساس پیش بینیها با وضعیت کنونی در آینده نیز با روند کاهشی روبرو خواهیم شد.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۶
1171 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0