زیر آب رفتن پانزده خودرو در دانشگاه خوارزمی ماجرای رها سازی آب رودخانه باغستان کرج

زیر آب رفتن پانزده خودرو در دانشگاه خوارزمی!

این حادثه در حالی صورت گرفت که روز پنج شنبه یازدهم بهمن ماه، دانشگاه خوارزمی میزبان بیش از 5 هزار داوطلب آزمون نظام مهندسی بوده است. مسئولان دانشگاه خوارزمی میگویند: با ورود آب به محدوده دانشگاه خوارزمی، حجم زیاد آب در قسمت درب میدان دانشگاه جمع و سبب شد پانزده ماشین به زیر آب بروند.

کد خبر: 971114007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ - ۹:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،این حادثه در حالی صورت گرفت که روز پنج شنبه یازدهم بهمن ماه، دانشگاه خوارزمی میزبان بیش از ۵ هزار داوطلب آزمون نظام مهندسی بوده است. مسئولان دانشگاه خوارزمی میگویند: با ورود آب به محدوده دانشگاه خوارزمی، حجم زیاد آب در قسمت درب میدان دانشگاه جمع و سبب شد پانزده ماشین به زیر آب بروند.

زیر آب رفتن پانزده خودرو در دانشگاه خوارزمی

زیر آب رفتن پانزده خودرو در دانشگاه خوارزمی

ماجرای رها سازی آب رودخانه باغستان کرج  به سمت خوارزمی چه بود؟

رها سازی آب رودخانه باغستان کرج به سمت دانشگاه خوارزمی سبب وارد شدن خسارتهایی به این منطقه شده است، مدیر امور عمومی دانشگاه خوارزمی روز گذشته بیان کرده است: شهرداری کرج بدون اطلاع‌رسانی به دانشگاه خوارزمی، آب رودخانه فصلی دلمبر را رهاسازی کرده و این اقدام سبب ایجاد آبگرفتگی و ایجاد خسارت در دانشگاه خوارزمی شده است.
این حادثه در حالی صورت گرفت که روز ۵ شنبه یازدهم بهمن ماه، دانشگاه خوارزمی میزبان بیش از پنج هزار داوطلب آزمون نظام مهندسی بوده است. مسئولان دانشگاه خوارزمی میگویند: با ورود آب به محدوده دانشگاه خوارزمی، حجم زیاد آب در قسمت درب میدان دانشگاه جمع و سبب شد پانزده ماشین به زیر آب بروند.

در این میان ریاست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج امروز به رسانه ها گفته است: در جریان آب‌گرفتگی میدان حصارک ناچار بودیم مقداری از آب ‌ها را به سمت نهر کمال آباد هدایت کنیم چون در غیر اینصورت منازل اطراف سد دلمبر دچار مشکل می ‌شدند. در منطقه باغستان نهری به نام دلمبر وجود دارد که آب ‌های ناشی از بارندگی، آب شدن برف و سیل را از شمالی ‌ترین قسمت باغستان غربی به نهر کمال آباد که در میدان حصارک واقع شده انتقال می ‌دهد.


وی بیان کرده: متأسفانه دبی ورودی نهر کمال آباد پایین است و صرفاً دو لوله دویست دارد که بهیچ وجه مناسب آب ورودی با حجم زیاد نیست. طی هفته ‌های گذشته شاهد بارش برف بودیم که بلافاصله بعد از آن بارندگی و بعد از آن هم به سرعت آسمان آفتابی شد: این مسائل سبب شد مقدار زیادی برف آب و وارد نهر دلمبر گردد که در نتیجه شاهد افزایش ورودی آب به نهر کمالشهر بودیم. هم اکنون آب‌ های سد خاکی در حال ته نشین شدن هستند و بطور کامل تحت کنترل شهرداری قرار دارند.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۷
596 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0