بلاتکلیفی صنعت ساختمان با تاخیر چهار ساله در ارائه لایحه عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران

بلاتکلیفی صنعت ساختمان با تاخیر چهار ساله در ارائه لایحه

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران، تاخیر چهار ساله در مورد ارائه لایحه مربوط به قانون نظام مهندسی را از طرف دولت به مجلس سبب بلاتکلیفی صنعت ساختمان اعلام کرد.

کد خبر: 970405001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ تیر ۹۷ - ۹:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران، تاخیر چهار ساله در مورد ارائه لایحه مربوط به قانون نظام مهندسی را از طرف دولت به مجلس سبب بلاتکلیفی صنعت ساختمان اعلام کرد.

بلاتکلیفی صنعت ساختمان با تاخیر چهار ساله در ارائه لایحه

بلاتکلیفی صنعت ساختمان با تاخیر چهار ساله در ارائه لایحه

بلاتکلیفی صنعت ساختمان با تاخیر چهار ساله در ارائه لایحه

مهدی روانشادنیا با اشاره به این که اصلاح قانون نظام صنفی سال گذشته نیز عنوان شده بود، بیان کرد: در تیر ماه سال نود و پنج با فوریت اصلاح قانون مخالفت و طرح به دولت ارسال گردید که بعد از اقدامات انجام شده از طرف دولت به وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده است که بعد از آن هنوز لایحه مربوط به قانون به مجلس ارائه نگردیده است.
روانشادنیا با عنوان این که قانون فعلی نیز بدرستی عملیاتی نشده است، ادامه داد: در قانون کنونی فرآیند ساختمان سازی در ۳ بخش طراحی، نظارت و اجرا توسط شخص دارای صلاحیت انجام میشود که بخش اجرا توسط شخص دارای صلاحیت در روند ساختمان سازی عملیاتی نشده است، هم چنین استفاده از مهندسان در هفت حوزه که ۲ حوزه شهرسازی و ترافیک بعد از بیست و سه سال هنوز مورد بی توجهی است و موضوع مربوط به نگه داری و بهره برداری از ساختمان نیز بخش دیگر موجود در قانون نظام مهندسی است که هم چنان اجرایی نگردیده است.
صدیف بدری – سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به طولانی شدن روند ارائه لایحه از طرف دولت، گفت: فرصت تعیین شده برای دولت و وزارت راه و شهرسازی به پایان رسیده ولی هنوز لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه نگردیده است که البته روز گذشته در نشستی با حضو ر شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، وزارت راه و شهرسازی و برنامه و بودجه کلیات لایحه تصویب گردیده است.

بلاتکلیفی صنعت ساختمان با تاخیر چهار ساله در ارائه لایحه

بدری با عنوان این که مجلس برای مرتفع شدن بخشی از این قانون به جزئیات این لایحه ورود خواهد کرد، افزود: در لایحه جدید بررسی صلاحیتها، ارزیابی کیفی، مقررات ملی ساختمان و چالشهایی که در نظام مهندسی در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است را بررسی خواهیم کرد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، اعمال سلیقه در اجرای قانون نظام مهندسی را در وزارت راه و شهرسازی از آسیب های موجود در این قانون دانست و گفت: برخی قوانین به علت صلاح دید مسئولان ذیربط اجرایی نمی گردد در حالیکه این رویه درست نیست و بهمین علت برای اصلاح جدی آن تصمیم گیری شده است.
وی با اشاره به جمع بندی د رمورد این قانون در دو تا سه ماه آینده، خاطر نشان کرد: باید در بخش ساختاری و نظارتی از طرف یک دستگاه دولتی بعنوان متولی مدیریت واحد شکل بگیرد.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ تیر ۹۷
798 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0