بلاتکلیفی یک اصل از مصوبه تعارض منافع درشهرداری بهاره آروین

بلاتکلیفی یک اصل از مصوبه تعارض منافع درشهرداری/صدور دو حکم متضاد

طبق مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران کارکنان شهرداری امکان استفاده از صلاحیتهای مندرج درپروانه سازمان نظام مهندسی را ندارند این بند از مصوبه هم‌چنان بلاتکلیف است.

کد خبر: 190721001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ تیر ۹۸ - ۹:۰۷ ق.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،طبق مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران کارکنان شهرداری امکان استفاده از صلاحیتهای مندرج درپروانه سازمان نظام مهندسی را ندارند این بند از مصوبه هم‌چنان بلاتکلیف است.

بلاتکلیفی یک اصل از مصوبه تعارض منافع درشهرداری

بلاتکلیفی یک اصل از مصوبه تعارض منافع درشهرداری

بلاتکلیفی یک اصل از مصوبه تعارض  منافع درشهرداری/صدور دو حکم متضاد

بهاره آروین در کانال تلگرامی اش نوشت: در سالیان گذشته، نهصد نفر از مهندسان شاغل در شهرداری تهران که بسیاری از آن‌ ها در رده‌های بالای مدیریتی حوزه شهرسازی مسئولیت داشته‌اند، بیش از هفده هزار پرونده ساختمانی را در شهر تهران طراحی و نظارت کرده‌اند.
ماده هفت مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران»، با وضع ممنوعیت برای کارکنان تمامی واحدهای زیرمجموعه شهرداری تهران در استفاده از صلاحیت‌ های مندرج در پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان خود در شهر تهران، درصدد رفع این موقعیت دارای تعارض منافع بوده است. در اجرای این ماده از مصوبه، شهرداری تهران اقدام به مسدود کردن امکان درج نام مهندسان شاغل در شهرداری تهران در سامانه شهرسازی کرد.
با شکایت برخی از مهندسان شاغل در شهرداری به دیوان عدالت اداری، شعبه شش دیوان عدالت اداری رای به استمرار اجرای مصوبه و شعبه دوازده دیوان رای به توقف موقت اجرای آن داده است.
باتوجه‌به تعارض احکام دو شعبه دیوان، الزامی است هیئت عمومی دیوان به فوریت مسئله را رسیدگی کند.

بلاتکلیفی یک اصل از مصوبه تعارض منافع درشهرداری

‌پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تصویب ماده هفت مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهر تهران» و پی‌گیری اجرای آن از طریق ممنوعیت درج نام مهندسان شاغل در شهرداری در سامانه شهرسازی، پیشگام مدیریت یکی از مهم‌ ترین موقعیت های تعارض منافع در شهرداری‌ های کشور  شده است.
اکنون نوبت جامعه مدنی، رسانه‌ها، تشکل‌های تخصصی و جامعه مهندسان بویژه مهندسان غیرشاغل در نهادهای عمومی و دولتی است که بر لزوم ممنوعیت استفاده مهندسان شاغل در شهرداری از پروانه نظام مهندسی‌شان بعنوان راهکاری برای رفع یک موقعیت دارای تعارض منافع استدلال کنند.
امیدوار هستم با تایید ممنوعیت ایجادشده توسط هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، رای این هیئت همسو با مصوبه شورا صادر گردد و مدیریت موقعیت‌ های  تعارض منافع در کشور که در مراحل آغازین شکل‌گیری خود قرار دارد، با رای مثبت هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به مصوبه شورای شهر تهران در مورد «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران»، تثبیت و نهادینه گردد.
منبع: فانوس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ تیر ۹۸
566 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0