ساخت و سازهای غیرمجاز مانعی برای توسعه شهر فرماندار میاندوآب بیان کرد:

ساخت و سازهای غیرمجاز مانعی برای توسعه شهر

مهدی قهرمانی با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجاز در محدوده یا خارج از محدوده این شهر، بیان کرد: اینگونه ساخت و سازها در حال حاضر به مهم‌ترین مانع برای توسعه این منطقه تبدیل شده است.

کد خبر: 971206015 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ - ۱:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز اخبار نظام مهندسی کشور،مهدی قهرمانی با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجاز در محدوده یا خارج از محدوده این شهر، بیان کرد: اینگونه ساخت و سازها در حال حاضر به مهم‌ترین مانع برای توسعه این منطقه تبدیل شده است.

ساخت و سازهای غیرمجاز مانعی برای توسعه شهر

ساخت و سازهای غیرمجاز مانعی برای توسعه شهر

ساخت و سازهای غیر مجاز مانع  توسعه شهر است

وی در مراسم گرامیداشت روز مهندس در میاندوآب که با حضور ریاست نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی برگزار گردید، با اشاره به صدور احکامی در کمیسیونهای مواد صد و نود و نه شهرداری، گفت: گاهی به دلیل نبود تخصص در این کمیسیونها احکامی صادر می گردد که بستر را برای ساخت و سازهای غیراصولی فراهم‌ میکند.
قهرمانی ادامه داد: هم‌چنین برخی مجوزها در کمیسیون ماده صد شهرداری صادر می گردد که متعلق به خارج از محدوده شهر است که این مجوزها افراد را به ساختمانهای غیرمجاز یا ساخت و ساز در خارج از محدوده شهر ترغیب میکند در حالیکه در چهارچوب قوانین و مطابق با طرح جامع شهری و طرح تفصیلی، ساخت و سازها باید صورت پذیرد و بی توجهی به این طرحها ماهیت آن ها را از میان میبرد.
وی افزود: گاهی در کاربریهای مختلف مانند فضای سبز، نسبت به ساخت فضای مسکونی اقدام می گردد که این موضوع نیز به تخریب اراضی کشاورزی منجر می گردد.
فرماندار میاندوآب تصریح کرد: از طرف دیگر در تهیه طرح تفصیلی شهر میاندوآب، نرخ رشد جمعیت آن برای ده سال آینده صد و پنجاه و هشت هزار نفر پیش بینی شده بود، در حالیکه در حال حاضر جمعیت شهر میاندوآب صد و سی هزار نفر بوده و با چشم انداز ده ساله که به توسعه عمودی شهر تاکید شده است هنوز فاصله دارد.
قهرمانی گفت: این در حالیست که ساخت و سازها در این مدت در حاشیه شهرها و بصورت افقی انجام گرفته که دستگاههای خدمات رسان را هم با مشکل روبرو ساخته است.
فرماندار میاندوآب مطرح کرد: در این راستا فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر و نظام مهندسی ساختمان با جدیت بیش تری ورود داشته باشند زیرا با ادامه روند کنونی در سالهای آینده شاهد تخریب اراضی کشاورزی خواهیم بود.

ساخت و سازهای غیرمجاز مانعی برای توسعه شهر

نایب رییس نظام مهندسی ساختمان دفتر میاندوآب نیز در این مراسم، بیان کرد: در حال حاضر ۱ هزار و چهارصد نفر در رشته های مختلف مهندسی، عضو نظام مهندسی ساختمان میاندوآب هستند که چهارصد نفر از اعضا دارای پروانه اشتغال هستند.
عبدالله درخشان با اشاره به این که اعضای نظام مهندسی این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: یک قطعه زمین به مساحت ۴ هزار مترمربع بمنظور ساخت مجتمع خدماتی مهندسان این شهرستان و احداث شش واحد خدماتی و اداری برای نظام مهندسی از جمله اقدامات انجام گرفته توسط هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان دفتر میاندوآب است.
وی در ادامه با اشاره به چالش جامعه مهندسان این شهرستان، بیان کرد: بیش ترین مشکل در طرح جامع شهری است که بیش تر نقشه ها بدون ارجاع به نظام مهندسی، به ماده صد شهرداری ارجاع داده می گردد.
مساحت کل شهر میاندوآب بیش از ۱ هزار و نهصد و سی و پنج هکتار است.
فضای ناخالص شهری نیز در میاندوآب بیش از ۵ هزار مترمربع است که براساس مطالعات طرح جامع، این شاخص نزدیک به دو هزار مترمربع کاهش می یابد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۷
594 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0